Oletko itse käynnistänyt synnytyksen, miten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
jep ja se on aina vaarallista. miks pitää tahallaan riskeerata jos kerran kyse on vaan kärsimättömyydestä.

No mä en nyt ole sitä risiiniöljyä ottamassa, mutta todellakin näihin kipuihin alkaa jo tympääntyä, mulla on vapusta asti ollu todella tukala olo ja kivut on kovat pitkin päivää ja yötä. Ei ole kärsimättömyydestä kyse, vaan siitä että ois todellinen helpotus kun jo pääsisi tästä touhusta eroon.

Minä otin ja vedin kunnon pultit, suutuin kaikille kaikesta ja lähin kävelly samantien. Otin ja kävelin n10km vaikka lonkat oli ihan kipeät vaan vitutti täysillä. Homma lähti sillä toimiin ja mies joutu melkein kantaan minut lopulta kotiin. Hyvin meni kuiten ja lapsi syntyi seuraavana aamuna.

en kyllä henk.koht tota risiiniöljyy lähtis testaamaan, oon kuullu niin paljon vaaroista, mutta sitten taas oon kuullu et ois neuvolassa kehotettu joidenkin sitä kokeilemaanki... et kai se vähän on jokaisen oma asia, mutta sit jos jotain negatiivist tapahtuu niin ei auta sitten itkee ja valittaa... kyllä ne vauvat tulee kun on aika. ja laskettuaikahan on vaan suuntaa antava

Nännejä imemällä. Tai siis mies sen teki, en onneksi itse ylety, vaikka melkoiset riipparit onkin. Voimisti todella suppareita, joita oli tullut laimeina jo pitkään.

Seksiä ja kohdun pisteiden stimulointia... hermoratahierontaa... Eli hierot jaloista, eityisesti joka varvas erikseen ja kantapään yläpuolella on se jänne, niin siitä vedetään hitaasti taaksepäin, ei kovaa mutta niin että tuntuu.. öljy kiva apu.

Ja muilla ihan oikeasti toiminut 2 kertaa, esikoisellla kävin hierojalla jolta sain ohjeet ja kakkosen kanssa hieroin omatoimisesti ohjeiden mukaan :)

Itsehän ei pysty synnytystä käynnistämään kuin risiiniöljyllä, eikä sitä missään nimessä suositella, sanoivat meille Kätilöopiston kätilöt.

Ja jos synnytys on käynnistynyt juuri sinä päivänä kun kävit saunassa tai kun
teit ihan mitä tahansa normaaliin elämään kuuluvaa, niin se ei suinkaan tarkoita sitä että tämä toiminta käynnistäisi synnytyksen.

meillä ei ole yksikään syntynyt niillä supistuksilla mitä esim. 3 ässää sauna seksi ja siivous ja ahkera lenkkeily on aiheuttanut mut luulen et niiden ahkera harjoittaminen loppuraskaudesta on valmistanut kohdunsuun niin et itse synnytys on mennyt aika nopsasti...

Mä niin tahtoisin jo vauvan ulos, ihan vaan silläkin että oma olo on jo melko kamala, liikkuma kielto päällä, turvotusten ja selkäsärkyjen vuoksi, ja aika käy hullun pitkäksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta ku se lapsi voi kakkata sinne kohtuun ja juoda sitä!!!!!!silloin se voi olla kuolemaksi. on se ihme, ettei jakseta muutamaa päivää tai viikkoa odottaa.

No ei se risiiniöljy vauvaa laita kakkaamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Alkuperäinen kirjoittaja Sissi:
Kävin iltasel lenkil.. apteekin kautta:) n 22.00 otin huikat.. pian alkoi totaalinen tyhjennys ja supistukset.. Neiti syntyi 05.20 :) 38+5..
ja tähän taas, että älkää hyvät äidit turvautuko tohon risiiniöljyyn, siinä kun voi mennä sekä lapsen henki, että äidin henki

Ei tulis mulle ainakaan mieleenkään :|

"Risiiniöljyä EI missään nimessä kannata kokeilla, sillä synnytyksen käynnistäjäksi siitä ei ole. Enimmäkseen risiiniöljy aiheuttaa pahoinvointia, oksentelua, ripulia, kouristelua ja elimistön kuivumista, josta saattaa koitua haittaa syntymättömälle lapsellesi."

http://www.vau.fi/templates/Article____69261.aspx

Yhteistyössä