Oletko joutunut soittamaan hätäkeskukseen ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
On mun isäkin soittan hätäkeskukseen, kun joku kusipää oli ajan pupun yli ja jättän sen kitumaan :snotty:

Isä ei pystyn siihen koskee.

Pääasia, että ei jättänyt oman onnensa nojaan. Mä olen joutunut lopettamaan oravan, jonka yli näin ajettavan. Ei ole helppoa sekään... :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin joku ikkunoista vaan rikki. Mihin sitä hätäkeskusta tarvitaan?

Mulla kanssa jäänyt lapsi autoon lukkojen taakse. Oli talvi, auto käynnissä, skrapasin jäätä ikkunasta ja lapsi jo autossa. Olin avaamassa farkkuautosta takaluukkua, kun kuului NAPS ja kaikki ovet lukossa. Mikä lie oikosulku auton keskuslukitukseen tuli. Soitin poliisille, olivat sen verran kaukana, että pyysivät soittamaan tiepalveluun, sanoivat sieltä ehkä kerittävän nopeammin paikalle ja niin kerkisivätkin. Sieltä tuli pari heeboa avaamaan oven, eikä mitään tarvinnut rikkoa :O.
En siis lähtenyt rikkomaan ikkunaa, oli viikonloppu, ilta ja kotiin matkaa n. 50km ja siinähän sitten oltaisiin talvipakkasissa jäädytty :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Olen mä töissä soittanu.

Mä olen järkyttynyt, että joku soittaa hätänumeroon linnun takia. Siis oikeasti :headwall:

Ihan kyllä neuvovat näin tekemään - ja hoitivat asian kuin suuremmankin tehtävän.

Jos kärsivää eläintä ei pysty itse lopettamaan, on sille hankittava apua. Kai tämän tiesit? Olisitko itse antanut sen kitua siellä päiväkausia?

On mun isäkin soittan hätäkeskukseen, kun joku kusipää oli ajan pupun yli ja jättän sen kitumaan :snotty:

Isä ei pystyn siihen koskee.

Miun mielestä kanssa tälläsissä tilanteissa vois vaikka kysästä jolatin vähemmän herkältä pystyskö lopettaa eläimen, kun soittaa hätäkeskukseen. Voi olla että joku ihminen tarviais sitä apua juuri sillä hetkellä enemmän. Joskus on kuullut niitä juttuja että on mennyt LIIAN PITKÄÄN ennen kun on kerennyt ambulanssi paikalle.. Ja sit on tosiaan ollut jo liian myöhäistä..

Olen, kolme kertaa! Kerran yöllä satuin huomaamaan, että eräässä asuntolassa on tulipalo, asukkaat nukkuivat, joten herättelin heitä ja soitin palokunnan. Yhden kerran olen mennyt tilanteeseen jossa nuori poika hakattiin tajuttomaksi, tällöin soitin ja kolmannella kerralla oli eräs sukulainen vaarassa.

*itseni takia vuosi sitten kun aukesi leikkaushaava kurkussa
*kaks viikkoa sitten kun meidän pihalla mies varasti auton vaimoltaan ja alko sekoilla
*ex poikaystävä yritti itsarii sen takia
*kaveri yritti itsarii
*Eräs mies (perhetuttu) kävi isäni kimppuun,tämän jälkeen koitti äitiini hakata ja sitten uhkas tappaa meidät kaikki

Kerran olen joutunut ambulanssin soittamaan. Työpaikallani asiakas sai epilepsiakohtauksen, kaatui seisoviltaan selälleen ja takaraivoon tuli kamala vekki. Ambulanssi tuli nopsaan paikalle, ja mies vietiin terv.keskukseen paikattavaksi.

Oon soittanu pari kertaa. Miehelle joka kitui törkeissä vatsakivuissaan, neloselle kun sai laryngiitin, samaan aikaan alkoi oksentaa sitkeää limaa ja meinas näin ollen tukehtua, ja kolmoselle astmakohtauksen takia.

Ja kesällä soitin kun meidän takapihalla virui puolikuollut siili (joka on rauhoitettu eläin), poliisia yritin tavoittaa mutta kun sielä oli kaikki menossa niin lähettivät palokunnan paikalle joka kuljetti siilin eläinlääkärille.

Nuorempana olen soittanut pari kertaa.

Kerran soitin kun kaveriani hakattiin ja vedettiin rappusia alaspäin hiuksista yms.

Pari kertaa itselleni,kun oon ollu vessassa tms piilossa suuttunutta poikaystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva räpylä harmaana:
Mä tappaisin ihan ite pikkulinnut ja kitujat mieluummin, kuin tukkisin linjat hätää kärsiviltä ihmisiltä.

No meeppä tekemään se rauhoitetulle eläimelle tiiviillä asuinalueella jossa joku voi nähdä. Ja maksa sitten siitä ilosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä tappaisin ihan ite pikkulinnut ja kitujat mieluummin, kuin tukkisin linjat hätää kärsiviltä ihmisiltä.

No meeppä tekemään se rauhoitetulle eläimelle tiiviillä asuinalueella jossa joku voi nähdä. Ja maksa sitten siitä ilosta.

Siinä tilanteessa soittaisin jonneki muualle kuin 112. Kysyisin neuvoja vaikka eläinlääkäriltä jos en muuta keksis.

Siinä tilanteessa soittaisin jonneki muualle kuin 112. Kysyisin neuvoja vaikka eläinlääkäriltä jos en muuta keksis.

No mun mielestä on pääasia että johonkin soittaa eikä jätä eläintä kitumaan.

Töissä mä soitan johonkin häkeen, siis eri puolella maata oleviin lähes joka työvuorossa, mut siitä ei tainnu olla kyse. Kun olin alle 20-kymppinen mummo sai jonkun sairaskohtauksen kotonaan ja isän kanssa löydettiin hänet tajuttomana eteisen lattialta. Jostain syystä mä olin se joka soitin häkeen kun isä lähti avaamaan ambulanssia rapunovea.

Jooh, töistä monet kerrat etten laskea ees jaksa ja ihan vapaa-ajallaki usein. Kerran tungin kaverin suolia takas mahaan ja lätisin hätäkeskuksen kans, kaveri selvisi kiitos minun :saint: Samoin ko oon elvytyksen yhteydessä puhunu hätäkeskukseen kaiuttimen kautta ku ambulanssia tilasin yhtäaikaa. Itelleni oon myös soittanu apua pari kertaa, kerran sen takia ko olin raskaana ja verenvuoto alko exän pahoinpideltyä minut, toisen kerran ku pelkotilat iski monen viikon päihdeputken jälkeen muuttua liian kauheaksi... Onhan nuita...

No mun mielestä on pääasia että johonkin soittaa eikä jätä eläintä kitumaan.

Mä olen sun kanssas eri mieltä koska en tod. soittais hätänumeroon siilistä, koska muuallekin voi soittaa.

Yhteistyössä