Oletko käynyt lääkärissä kotona tulleen keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wilma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wilma79

Jäsen
18.08.2009
122
2
18
Eli mulla tuli selkeä keskenmeno rv 10+1. Vuotoa on tullut nyt muutaman päivän. Mukana on tullut hyytymiä ja muuta. Alkiopussikin tuli heti vuodon alettua ulos. Soitin neuvolaan ja sieltä neuvottiin, ettei lääkäriin tarvitse lähteä, jos vuoto ei jatku todella kauan ja ole todella runsas eikä kipuja ole. Mulla on ollut välillä pieniä mahakramppeja, muttei mitään jatkuvaa. Ajattelinkin, että onko aivan normaalia, ettei lääkärissä tarvitse lainkaan käydä? Voinko luottaa täysin siihen, että oma kroppa poistaa kaiken tarvittavan. Uutta raskautumista yritetään varmaan heti kun mahdollista, joten voiko olla haittaa, ettei lääkäri ole paikkoja tarkastanut? Olisin kysynyt tätä neuvolasta sinne soittaessa, mutta sillä hetkellä olin niin masentunut, ettei ajatus tullut mieleen.

:hug: pahoittelut keskenmenosta :hug:
itse sain helmikuussa keskenmenon viikoilla 6+4 ja neuvolasta sanoivat että keskenmeno täytyy aina todeta ultralla,joten suosittelen sitä lääkärissä käyntiä!!

Jos asut Helsingissä... Ainakin Kätilöopistolle pääsee virka-aikana päivystykseen ilman lähetettä, jos kyseessä on alkuraskauden verenvuoto. Sitä voin ainakin käyttää hyväksesi. On kuitenkin hyvä mielestäni, että sinut ultrataan, jotta nähdään, että kaikki on varmasti tullut ulos. Ja eihän sitä tiedä, vaikka olisi toinen sikiö jäljellä, vaikka huonolta tuo kai näyttää... Puhumattakaan, että jäljelle jää jotakin, joka pitäisi poistaa kaavinnassa tms.

Osanotot.

Pahoitteluni myös multa :hug:
Itsekin olen keskenmenon olen kokenut. Mulle neuvottiin aikoinaan, että lääkäriin täytyy hakeutua, jos vuoto on runsaampaa kuin kuukautisvuoto. Mä vuosin kun lampaan kaula! Vessassa tuli oikein lorisemalla (km oli rv 9, sikiö oli kuollut jo rv6). Kävin heti päivystyksessä (Tays ensiapu) ja olin vuodeosastollakin vuorokauden. Siellä ultrasivat pari kertaa ja ronkkivat niitä istukan palasia kohdunsuulta, auts. Jälkikontrolli oli myös, olisiko ollut kuukausi km:sta. Siinä lääkäri teki norm. sisätutkimuksen ja verikokeella katsottiin hcg-arvo. Sillä varmistettiin, että kohtu on tyhjentynyt kaikesta raskausmateriaalista. Neuvolan kautta pitäisi järjestyä jälkikontrolli. Itse kävin tk:ssa.

Voimia ja jaksamista! Onnea myös uuteen raskauteen! Itse maltoin odottaa ne yhdet kuukautiset, joita lääkäri suositteli ennen uutta raskautta. Pian raskauduinkin ja tuon km:n jälkeen olen saanut kaksi ihanaa poikaa.

Bonus

Yhteistyössä