Oletko pessimisti vai optimisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni:)

Aktiivinen jäsen
28.12.2011
4 645
7
38
Kas siinä kysymys? Ja miten se näkyy elämässäsi? Onko tämä muuttunut elämän varrella?

Mä taidan olla optimisti. Tottakai välillä on huonoja päiviä, mut tiedän niiden olevan ohimeneviä hetkiä elämässäni. Hyvät jutut kuten kahvikupponen aamulla, vaihtuvat vuodenajat, luonto, loistavat lukemattomat kirjat, juomattomat viinit ja rauhallinen oma aika on ja pysyy.

Pessimistiksi minut voisi saada ainainen kiire. Siis niin ettei se hellittäisi ensi kuussa, kesällä, edes viikonloppuna. Sillon voisin nähdä tän maailman aika veemäisenä paikkana.

Vanhemmiten olen alkanut ottamaan rennommin ja nauttimaan arjen jokapäiväisistä iloista, joten olen hissukseen muuttunut optimistisempaan suuntaan.

Jotenkin vaan tuntuu et tää ihmisen elämä on lyhyt kuin kärpäsen pieru niin ei sitä turhalla murehtimisella kannata pilata.

Tykkään elämästä vaik miten meinaisi kompastua laskuihin tullessaan ovesta sisään, vaikka välillä tuntuu ettei ehi muuta kun siivota tai juosta paikasta toiseen. Ainoastaan kahvin yllättävä loppuminen on jonkin sortin maailmanloppu. :)

Viimeksi muokattu:
Mites sitä sanotaan..Pessimisti ei koskaan pety.Joten pessimisti.Välillä on elämä potkinut päähän niin,että ei uskalla edes toivoa,jotta joskus menisi hyvin.Ja jos sattuukin menemään hyvun,sitä pelkää,koska se onni päättyy..

Itsestäni en tiedä, mutta toinen koirani on ihan uskomaton optimisti :D Se tulkitsee aina kaiken niin, että nyt olisi mahdollisuus saada herkkuja.. siis jos kehun sitä, menen keittiöön, harjaan, leikkaan sen kynnet, se käy ulkona, herätään aamulla tai päiväunilta tai ihan vaikka nousisin vain sohvalta, niin silloinkin kannattaa juosta keittiöön, jos vaikka jotain tulisi :D

Minäkin määrittelisin itseni realistiksi koska en ole sitä tyyppiä, joka aina onnistuu näkemään vain ne hyvät asiat mutta toisaalta en kyllä märehdi niissä negatiivisissakaan. Ymmärrän, että elämä on sellaista, että välillä onnistuu ja välillä ei. Välillä on kivaa ja välillä ei. Joskus kaikki asiat menee päin persettä, joskus taas kaikki onnistuu.

Ehkä sellanen pessimistinen optimisti.
Pohjimmiltaan oon sitä meiltä että kaikki asiat järjestyy aina tavalla tai toisella parhainpäin, mutta että ennen sitä kaikki voikin mennä ihan päin vittua.

Mut sit se "hyvä aika" menee ihan hukkaan jos vaan odottelee et koska taas alkaa hommat kusta. Omalta kohdalta olen myös huomannu et sitä varmemmin hommat kusee mitä pessimistisemmin suhtautuu.

No en mie koko ajan ihan noin ajattele, jos menee pidemmän aikaa hyvin niin sit huolettaa missä vaiheessa ei mene. Ja oon joskus huomannut senkin et jos sitä huonoa tuuria "manaa" niin sitä varmemmin niin käy :)

Pessimisti = realisti.

Ei mun mielestä pessimisti ole realisti. Oikeasti pessimistit ihmiset ovat sellaisia, että he aina ajattelevat kaikki negaation kautta. Mutta realisti ajattelee, että kaikki on mahdollista. Umpi-postiviinen sanoa, että esim. joku homma onnistuu ihan varmasti, ei epäilystäkään. Pessimisti taas sanoo, että persiilleen se menee kuitenkin mutta kokeillaan nyt sitten. Realisti on aidosti sitä mieltä, että voi hyvinkin onnistua, kannattaa kokeilla mutta ainahan on mahdollisuus että homma ei pelitäkään. Ja jos homma ei toimi niin otetaan plan B käyttöön.

Eikö optimisti voi olla myös realisti? En mä sentään mikään Pollyanna ole tyyliin "kappas käsi irtos, mut mahtavaa ku on tää toinen! Jee!" Kuitenkin olen mielestäni myös realisti.

[QUOTE="realisti";26365717]Ei mun mielestä pessimisti ole realisti. Oikeasti pessimistit ihmiset ovat sellaisia, että he aina ajattelevat kaikki negaation kautta. Mutta realisti ajattelee, että kaikki on mahdollista. Umpi-postiviinen sanoa, että esim. joku homma onnistuu ihan varmasti, ei epäilystäkään. Pessimisti taas sanoo, että persiilleen se menee kuitenkin mutta kokeillaan nyt sitten. Realisti on aidosti sitä mieltä, että voi hyvinkin onnistua, kannattaa kokeilla mutta ainahan on mahdollisuus että homma ei pelitäkään. Ja jos homma ei toimi niin otetaan plan B käyttöön.[/QUOTE]

Jaa no minä taas oletan että kaikki menee pieleen, ja yleensä meneekin. Eli olen realisti, tiedän että homma kusee.

Itsestäni en tiedä, mutta toinen koirani on ihan uskomaton optimisti :D Se tulkitsee aina kaiken niin, että nyt olisi mahdollisuus saada herkkuja.. siis jos kehun sitä, menen keittiöön, harjaan, leikkaan sen kynnet, se käy ulkona, herätään aamulla tai päiväunilta tai ihan vaikka nousisin vain sohvalta, niin silloinkin kannattaa juosta keittiöön, jos vaikka jotain tulisi :D

:laugh:

Yhteistyössä