Oletko pettänyt? Voisitko pettää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirsiina

Vieras
Yksi gallup lisää.

Oletko pettänyt? Olen.

Voisitko pettää? Voisin uudestaankin pettää, vaikka pettämiseen tarvitsenkin yltiöpäisen ihastumisen. Silloin minua viedään. Muuten olen uskollinen kainalossa kyhnääjä.

En ole pettänyt yhdessäkään suhteessa, enkä tulevaisuudessakaan petä.
Nyt on jo ikää sen verran, että sopivan kumppanin saaminen on niin vaikeaa, etten halua suhdetta riskeerata pettämiseen. Laitetaan ensin vaihtoon jos suhde ei toimi.

En ole pettänyt ja tuskin tulen pettämäänkään. Parisuhteessa ollessani en tunne seksuaalista mielenkiintoa ketään muita kuin kumppaniani kohtaan, ajanmittaan tosin kiinnostus häntäkin kohtaan laimenee olemattomaksi ja tarpeeksi kauan kun kumppani jatkaa väkisinvonkaamistaan, seksin ajatteleminen ylipäänsä kenenkään kanssa alkaa etoa. Sitä, että keskustelen intohimolla henkeviä jonkun muun kuin oman kumppanin kanssa taas en osaa mieltää pettämiseksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsiina:
Yksi gallup lisää.

Oletko pettänyt? Olen.

Voisitko pettää? Voisin uudestaankin pettää, vaikka pettämiseen tarvitsenkin yltiöpäisen ihastumisen. Silloin minua viedään. Muuten olen uskollinen kainalossa kyhnääjä.

En ole.
En.
Ja ei, sinä ET ole uskollinen.

[quote="...ajanmittaan tosin kiinnostus häntäkin kohtaan laimenee olemattomaksi ja tarpeeksi kauan kun kumppani jatkaa väkisinvonkaamistaan seksin ajatteleminen ylipäänsä kenenkään kanssa alkaa etoa. Sitä, että keskustelen intohimolla henkeviä jonkun muun kuin oman kumppanin kanssa taas en osaa mieltää pettämiseksi...[/quote]

Oletkos joskus ajatellut asiaa niin, että jos pitää jatkuvasti "väkisin vongata" niin se väistämättä tulee aiheuttamaan kumppanisi osalta pettämistä tai vähintään sen suuntaisia vahvoja ajatuksia?
Onkohan suhteessa jotain pahasti vialla, jos tarpeet on niin erilaiset ja molemmat ajattelevat vain itseään eikä sitä,että tässä ollaan yhdessä ja toinen toistemme tukena?
Jos kumppanisi kokee, että ainoa intohimo sinulla on tuo henkevä keskustelu vieraiden kanssa, jota et koe vääräksi, niin luultavasti kumppanisi ajattelee samoin mahdollisista omista "menoistaan", joita hänkään ei sitten pitkän turhan vonkaamisen jälkeen tunne vääräksi! Onnea valitsemallasi (ei siis valitsemallanne) tiellä.

Vastaus kysymykseen:
Olen pettänyt edellisessä suhteessani, jonka aikana (18 v.) sitä tapahtui puolin ja toisin.
Nykyisessä suhteessani (9 v.) en ole enkä aiokaan. Mieluummin lopetan suhteen, jos joskus siltä alkaa tuntua, eikä muita vaihtoehtoja löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasmies:
Oletkos joskus ajatellut asiaa niin, että jos pitää jatkuvasti "väkisin vongata" niin se väistämättä tulee aiheuttamaan kumppanisi osalta pettämistä tai vähintään sen suuntaisia vahvoja ajatuksia?
Onkohan suhteessa jotain pahasti vialla, jos tarpeet on niin erilaiset ja molemmat ajattelevat vain itseään eikä sitä,että tässä ollaan yhdessä ja toinen toistemme tukena?
Jos kumppanisi kokee, että ainoa intohimo sinulla on tuo henkevä keskustelu vieraiden kanssa, jota et koe vääräksi, niin luultavasti kumppanisi ajattelee samoin mahdollisista omista "menoistaan", joita hänkään ei sitten pitkän turhan vonkaamisen jälkeen tunne vääräksi! Onnea valitsemallasi (ei siis valitsemallanne) tiellä.
Olen tietysti ajatellut paljonkin. Mutta minkäs tilanteelle voi tehdä? Harvaa miestä kuitenkaan tyydyttää pelkästä myötätunnosta annettu täysin intohimoton seksi, mutta kun harvoin itse tunnen oikeasti minkäänlaista kipinää, en muuhunkaan pysty ja tuokin tuntuu pidemmänpäälle itsestäni pahalle (etenkin jos erehdyn miehen mieliksi näyttelemään nautintoa jota oikeasti en tunne) enkä pian halua enää silloin harvoin mitä normaalisti. Olen kyllä kaikissa suhteissani yrittänyt ehdottaa miehelle seksiseuran hakemista muista naisista ihan minun tietäen, ettei tarvitsisi ainakaan selän takana etsiä seuraa. Kaikille tämä vaihtoehtokaan ei ole kelvannut tai sitten siitä on seurannut omat ongelmansa. Aika neuvoton olen - sellainen seksi, mihin itse kykenisin, ei kelpaa, muunlaiseen en pysty ja toisaalta silti sitä seksiä olisi pakko saada nimenomaan minulta ja vielä usein. Aika pian tämä mahdoton yhtälö alkaa ahdistaa siinä määrin, että lemppaan koko miehen, vaikka suhde muuten olisi hyvä. Mikä sinällään on varmaan sääli, kun en haluaisi kuitenkaan yksin elää ja muuten varmasti olisin monellakin tapaa hyvä kumppani. :(

Olen pettänyt joskus nuorena ja "tyhmänä". Tosin tämä tapahtui silloin kun suhde veteli viimeisiään eikä muutenkaan enää toiminut kuten olisi pitänyt. Mutta tästä viisastuneena en enää koskaan aio pettää kumppaniani, nykyisen kanssa oltu yli kaksi vuotta ja jos joskus tulee tarve lähteä aidan toiselle puolelle, on parempi lopettaa suhde sitä ennen.

Itse en enää pysty ymmärtämään miksi ihmiset voivat varsinkin nykyään pettää toisiaan niin hepposin perustein aivan kuin kyse olisi hammasharjan vaihdosta. Pettämisestä on tullut jo lähes hyväksyttävää ja tuntuu että sitä tapahtuu kaiken aikaa ovat sitä tekevät sitten eronneita, karanneita tai jotain siltä väliltä. Kuksitaan kuin kanit pellossa. Se karmii kyllä kieltämättä...

Minua on petetty ja se oli niin kauheaa, etten todellakaan olisi uskonut myöhemmin tekeväni saman tempun itse (eri ihmiselle), mutta niinpä vaan kävi. Kummatkin pettämiset päätyivät eroon sen hetkisen kumppanin kanssa ja avioliittoon sen toisen kanssa. Ei siis ollut mitään hetken huumaa, mutta ei sitä silti olisi pitänyt siinä järjestyksessä hoitaa vaan erota ensin ja hypätä sitten vasta uuteen suhteeseen.

Oletko pettänyt?
- En ole.

Voisitko pettää?
- En voisi, itseäni on petetty, ja se on maailman kamalin tunne. Luottamus menee siihen ihmiseen, ja sen jälkeen on vaikea luottaa enää kehenkään.

- olen
-en enää tarvitse suhteita, varsinkaan seksisellaisia. Jos pääsen nykyukostani eroon, ilman konkurssia, newer ewer yhtään miestä huusholliini.

En ole pettanyt enka pettaisi missaan nimessa. Nain hyvia miehia kuin minulla on, on erittain harvassa ja mistaan hinnasta en riskeeraisi suhdettani. Pettaminen, vaikkei siita jaisi edes kiinni, rikkoisi jotain peruuttamattomasti suhteessa ja mikaan ei varmasti voisi olla kuten ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenpirkko:
En ole pettanyt enka pettaisi missaan nimessa. Nain hyvia miehia kuin minulla on, on erittain harvassa ja mistaan hinnasta en riskeeraisi suhdettani. Pettaminen, vaikkei siita jaisi edes kiinni, rikkoisi jotain peruuttamattomasti suhteessa ja mikaan ei varmasti voisi olla kuten ennen.

Sama täällä. Nuorempana petin avomiestäni monta kertaa, koska en ollut tyytyväinen suhteeseen, mutta en silloin saanut erotuksikaan. Nykyistä miestäni en ikinä pettäisi, koska minäkään en ikinä löytäisi toista näistä ihanaa ja hyvää miestä. En koskaan loukkaisi häntä pettämällä enkä myöskään ottaisi riskiä, että menetän hänet.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenpirkko:

Monenko miehen kanssa olet?

Eppäelen, että antausuisit jos lötköttelisimmä porontaljalla takkatulen eäressä, käjessä pikari, jossa antien etelärinteellä kypseneestä merlotin rypäleestä puristettuo viinie...

Olen pettänyt, se oli pelkkää seksiä jota kotona en koskaan saanut lasten syntymien jälkeen.
Johtuen siitä että mieheni oli työtön, nukkui päivät, valvoi yöt, minä hoidin kaikki kotityöt sekä lapset joita oli kolme.
Tapasin erään seksuaalisesti kiinnostavan ihmisen ja suhde oli ok kummankin puolelta niin kauan kuin molemmat halusimme.
Erosin, löysin ihanan miehen jonka kanssa olen ollut avioliitossa melkein parikymmentä vuotta ja kaikki on niinkuin pitääkin. En koskaan voisi pettää häntä, olen niin sielustani kiintynyt häneen.
Sanoin kerran leikilläni että osaat ajatella kuin nainen, se oli minulta kehu. Siitäkös hän kimphaantu, naiseksko minua sanotahan ???
Tällaasia jotkut miehet ovat mutta olen niin tyytyväinen!!!

Mun kumppani on joskus kommentoinut vieraissakäymistä lauseella "ei se siitä kulu" ja "se on eri tavalla jännittävää". Sitten kun aloin tentata että vai niin sinä ajattelet, niin heitti sanomisensa pelkäksi huumoriksi. Hyvin kyseenalaista huumoria mun mielestä...

Olen myös ajatellut pettämisestä niin että vaikka se ei itseä niin paljoa heilauttaisi että käy vieraassa pedissä heti tilaisuuden tullen, niin pitäisi ajatella paljonko se loukkaa sitä omaa kumppania. Vaikka itse ei kokisikaan "kuluttavansa vehkeitään" niin se loukkaa toista osapuolta todella paljon ja voi särkeä kaiken ilmi tullessaan. Onko se sitten sen arvoista? Tai paljonko arvostaa kumppaniaan jos voi puuhata ties mitä toisen selän takana?

Olen ollut mieheni kanssa lähes kahdeksan vuotta, ja 'oikeasti' olen pettänyt häntä kerran - ensimmäisen kuukauden aikana. Hän tietää asiasta ja on ok sen kanssa. Sen jälkeen olen viimeisen parin vuoden aikana satunnaisesti suudellut muutaman miehen kanssa. En tavallaan koe sitä pettämiseksi, koska olemme sopineet että voimme suudella muiden kanssa. Kuitenkaan en myöskään ole kertonut näistä miehelleni, koska pidän itse näitä tapauksia jotenkin pettämisinä.

Mutta sitten itse asiaan.. Miehelläni on ystävä, jonka kanssa minulla loksahti heti. Olemme tunteneet vasta parin vuoden ajan. Joka kerta kun näemme, kipinät sinkoilevat ja jäämme väkisin tuijottamaan toisiamme. Pyrimme myös aina lähekkäin. Onneksi emme näe kovinkaan usein, koska tilanne alkaa olla jo sietämätön. Näimme muutama viikko sitten ravintolassa, jossa myös mieheni oli. Vaihdoimme hyvin pitkiä katseita. Koko ajan. Baaritiskillä istuessamme tämä mies yhtäkkiä suuteli minua. Ja voi luoja mikä tunne. Nyt en saa häntä enää ollenkaan mielestäni. Hän myös sanoi, että olisi kanssani miehestäni huolimatta. Onko neuvoja, miten pääsen hänestä eroon? Olen lähes satavarma, että seuraava kerta menee vielä pidemmälle. En yksinkertaisesti pysty vastustamaan häntä. Onneksi hänkin seurustelee tahollaan ja on hyvinkin ihastunut uuteen naisystäväänsä. Kuitenkaan hänkään ei pystynyt pitämään näppejään erossa minusta. Mikä tämä juttu on??

Alkuperäinen kirjoittaja Lääpällään:
Voi kun olisikin.

Aikaihmisen luulis tietävän mikä on oikein ja mikä väärin.

Haluatko loukata miestäsi? Näköjään et ole valmis minkäänlaiseen parisuhteeseen KENENKÄÄN kanssa, jos kerran nytkin seurustelet ja silti haaveilet toisesta. Olet pettäjä, selittelyistä huolimatta.

Yhteistyössä