Oletko sä sellainen äiti, joka ramppaa lasten kaa joka paikassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja en ole:
Elätkö ja hengitätkö vain lastesi takia?
Käytät niitä ties missä harkoissa, laitat aikataulut menemään vain lasten ehdoilla?

En elä vain lapsia varten. Minulla on mielenkiintoiset opinnot kesken ja yleensä ollaan kotona. En jaksaisi kuljetella joka ilta lapsia harrastuksiin.

Tosin katson että minun kuuluu olla illat kotona koska on lapsia...muuten voisin käydä vaikka harrastamassa liikuntaa kaiket illat... (jos jaksaisin)

Kyllähän meillä lapset harrastaa ja käydään kylässä mutta en koe että me rampattais. Eletään ihan normaalisti ja mies kuskaa ihan yhtä lailla, nyt vielä enemmän kun on tuo pieni tuossa. Muute meillä nautitaan arjesta kotona ja perheen kanssa olemisesta.

Minä vien ja kuskaan ja tuon ja haen lapsia milloin mistäkin. Mielelläni sen teen. Mitä enemmän tekee työtä nyt kun ovat kohta kouluikäisiä niin sitä enemmän niihin voi luottaa vanhempina. Jos nyt päästää riekkumaan pitkin poikin yksikseen ja ei jaksa olla kiinnostunut heidän elämästään niin voi olla varma että et isompanakaan tiedä mitä touhuavat.

Toisaaltaan otan aikaani myös itselleni, isänsä on silloin lasten kanssa ja kuskaa niitä. ;) Tai sitten kun ollaan yhdessä mieheni kanssa niin lapset viettävät laatuaikaa isovanhempiensa kanssa. Ja koska on kahdet isovanhemmat jotka erittäin mielellään viettävät aikaa lasten kanssa ja toisin päin, niin hekään eivät rasitu liikaa. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Minä vien ja kuskaan ja tuon ja haen lapsia milloin mistäkin. Mielelläni sen teen. Mitä enemmän tekee työtä nyt kun ovat kohta kouluikäisiä niin sitä enemmän niihin voi luottaa vanhempina. Jos nyt päästää riekkumaan pitkin poikin yksikseen ja ei jaksa olla kiinnostunut heidän elämästään niin voi olla varma että et isompanakaan tiedä mitä touhuavat.

Toisaaltaan otan aikaani myös itselleni, isänsä on silloin lasten kanssa ja kuskaa niitä. ;) Tai sitten kun ollaan yhdessä mieheni kanssa niin lapset viettävät laatuaikaa isovanhempiensa kanssa. Ja koska on kahdet isovanhemmat jotka erittäin mielellään viettävät aikaa lasten kanssa ja toisin päin, niin hekään eivät rasitu liikaa. :saint:

siis mihin teidän pitää koko ajankuskata alle kouluikäisiä? eikö kiinnostus ole sitä että viettää heidän kanssa kotona aikaa ilman hilavitkuttimia ? ilman viemisiä hoploppiin tai kavereille.

Kyllä mä lasten kanssa teen vaikka mitä muttei me rampata koko ajan jossain. ei mun mielestä 2v3kk ja 8kk tarvitse jokapäivälle säpinää ja äksöniä vaan ihan ulkoilut ja yhdessä leikkimiset riittää. Mua myös ahdistaisi tehdä lapsille minuuttiaikataulua, tms. että olis jtn harrastuksia. Saavat isompana itse valita mitä tahtovat harrastaa. Kylässä käydään, kaupoilla, jne. muttei tosiaankaan päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

siis mihin teidän pitää koko ajankuskata alle kouluikäisiä? eikö kiinnostus ole sitä että viettää heidän kanssa kotona aikaa ilman hilavitkuttimia ? ilman viemisiä hoploppiin tai kavereille.

Mulla yksi ekaluokkalainen jolla takwon-do-reenit kaksi kertaa viikossa. Lisäksi sama typy käy viisivuotiaan siskonsa kanssa kerran viikkoon showtanssissa. Viisivuotias käy kahdesti viikossa kerhossa yksinään ja kaikki kolme lastani käyvät yhdessä kerran viikkoon kerhossa. Kolmevuotias kuopukseni käy lisäksi kerran viikossa liikuntaleikkikoulussa. Tämän lisäksi keksitään n. joka toinen viikonloppu jotain perheen yhteistä tekemistä esim. leffa- tai uimahallikäynti tms. Lisäksi tietty kavereille viemiset yms. Tosin ekaluokkalainen jo hyvin paljon itse kävelee kavereilleen. Ja vielä muistetaan tuttavaperheiden kanssa tehtävät treffit joita on 1-2 kertaa kuussa ja sukulaisissa käymiset yms.

Yhteistyössä