Oletko stereotyyppinen naisellinen nainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naiiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä ulkoisesti julkisilla paikoilla olen naisellinen rakennekynsiä myöten. Kotona löhöän verkkareissa. Salilla nostelen kovia painoja. Teen kotona miestenkin työt. Eli varsinainen sekasikiö ;)

Oletko stereotyyppinen naisellinen nainen? En, mutta en myöskään maskuliininen nainen.

Hiukset on pitkät, kynsissä on aina kynsilakkaat, pituudeltaan ovat vähän sormenpäiden yli tai tasalla. Hajuvesiä en omista, pari eu de toilettea (tai miten ne nyt kirjoitetaan :D ) omistan ja niitäkin käytän aika harvoin. Korkokenkiä tai korkeakantaisia kenkiä käytän juhlissa tai joskus baariin mennessäkin. Ulkonäköpanostukseen kuuluu päivittäin hygienianhoito, deodorantin käyttö sekä tarvittaessa peitepuikon sively näppyihin, viikottain teen karvahuollon mm. nypin kulmakarvat, juhliin ja illanviettoihin pistän vähän meikkiä, ulos mentäessä tai jos tulee vieraita panostan siistiin ja huoliteltuun ulkonäköön, vapaa-ajalla panostan vaatteiden toimivuuteen ja miellyttävyyteen.

Koen olevani keskiverto nainen jos nyt pitää stereotypioiden kautta ajatella.

Pitkä tukka on ollut viimeiset 10 vuotta ainakin.

Mekoista tykkään vaatteena enemmän kuin paidoista ja housuista.

Rakennekynsiä en harrasta. Teen niin paljon tarkkuutta vaativia käsitöitä ja kuvataidejuttuja ettei toimisi. Kädet on toisinaan karheat ja kärsineet "taiteilijan kädet", ei siis kovin naisellista...

Korkkareita en tällä hetkellä edes omista. En osaa kävellä sellaisilla metriäkään ja on todistettu tutkimuksilla että ne vaurioittavat jalkalihakset. En koe jalkojen pilaamisen olevan kauneuden väärti.

En käytä myöskään hajuvesiä. Dödöä ainoastaan.

Panostan ulkonäköön kaikenkaikkiaan aika vaatimattomasti. Lähinnä ihan perusjuttuihin kuten perushygieniaan ja ihonhoitoon panostan eniten. En meikkaa yhtään kuin tietyissä tilanteissa.

Miksi? Olen kai enemmän orientoitunut itseni ulkopuoliseen kauneuteen ja sen luomiseen. Käsityöt, kuvataide ja sisustaminen kiinnostavat ja vievät enemmän aikaa kuin itseni koristaminen. Yksinkertaisesti, huomio omasta ulkonäöstä unohtuu muiden aivoitusten keskellä.

Viimeksi muokattu:
Niin, oletko?
-Ei, en ole.

Pitkää tukkaa, korkkareita, mekkoja, hajuvesiä, pitkiä kynsiä sun muita?
-Puolipitkä tukka, korkkarit, mekko ja hajuvedet ehkä muutaman kerran vuoteen
johonkin spessu-tilaisuuteen. Pitkiä kynsiä ei ikinä, koskaan.

Kuinka paljon panostat ulkonäköösi?
-Kevyt perusmeikki niinä päivinä, kun poistun kotoa. Ripset on ehkä se ainoa turhamaisuus, ne on paikoilleen liimatut versiot ja huollatan n. 4-5:n viikon välein.
Ja hiuksia värjään.

Jos et ole, miksi et ole?
-No ei nuo nyt vaan oikein sovi elämäntapa-heppatytölle, tuollaiset hömpötykset. Töistä naurettaisiin pihalle, jos marssisin korkokengissä kahlaamaan hevonpaskaan. Koulusta naurettaisiin pihalle, kun menisin rakennekynnet kolisten hieromaan hevosia.
Kylällä nauraisivat vatsa vääränä, kun ratsastelisin kylätiellä mekon helmat heiluen niin, että pitsipöksyt vilkkuu.
Ja hajuvesi? Se hevonpaskan haju nyt vaan on sen verran hallitseva sekä töissä, että kotitallissa, että kokisin lähinnä rahan tuhlaamiseksi suihkia mitään eau de toilettea...

Meikkaan päivittäin, töihinkin vaikka onkin äijäduunia :D
pitkät hiukset on ja pidän vapaa- ajalla oikeastaan aina korkkareita.
En ole luonteeltani kuitenkaan hienohelma, lika lähtee pesemällä !

Pitkä tukka - on, korkkareita käytän päivittäin, mekkoja en päivittäin - enemmän hameita, hajuvesttä sitäkin lähes päivittäin, rakennekynnet on. Kaipa olen aika naisellinen nainen? :) Panostan ulkonäkööni: meikkaan, käyn salilla ja jumpissa, syön terveellisesti, yritän nukkua paljon. Hampaita oiottu ja juurikasvun värjään n. 5 vkon välein.

Teen tämän kaiken, koska tykkään siitä. Tykkään laittaa itseäni, meikata, kihartaa tukkaa, lakkailla kynsiä, sovitella vaatteita. Tykkään lukea naistenlehtiä ja muotiblogeja. Se on osa mun perusluonnetta - tykkään näyttää huolitellulta ja naiselliselta. :)

Hmm.. nyt kun noita kuvauksia luin, niin kyllä ne itseenikin käy oikein hyvin. Välillä olen todella neuroottinenkin noiden kauneus- ja pukeutumisasioiden kanssa! Toisaalta mietin miksi niin usein kutenkin tunnen itseni ei-niin-naiselliseksi. Onko kyse itsetunnosta, siitä millainen omakuva meillä on itsestämme?

Yhteistyössä