Oletko täydellinen vanhempi? (isojen vähintään 2 lapsen vanhemmille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympääntynyt

Vieras
Harjasitko lapsesi hampaat aamuin illoin tai tarkistit kunnes hän oli 8v?
Opetatko uinnit, pelit, hiihdot?
vietitkö kaiken vapaa-ajan lasten kanssa.

Tympäisee kun hammaslääkärit kuvittelevat että ihmisen ainoa tehtävä on huolehtia omien ja lastensa hampaista.
Heille se on pikkuasia että muistathan sitten tarkistaa jne. Ei lapseton ymmärrä että se on yksi miljoonasta työstä ja jostain ihmine joskus pakostakin lipsuu.

Mulle sanottiin hammaslääkärissä, että vanhemman pitää harjata lapsen hampaat noin kymmenenvuotiaaksi asti. Lapsia on neljä,ja mulla kolmivuorotyö, ei, en todellakaan harjannut lasteni hampaita iltaisin ja aamuisin, enhän mä ollut aina edes kotona..

"jostain ihmine joskus pakostakin lipsuu"

Jos lapsen hampaiden tarkistamisesta lipsuu JOSKUS, ei siihen kaadu lapsen hammashoito nyt eikä tulevaisuudessa. Mutta viestisi perusteella arvelen, ettei kyse olekaan "joskus lipsumisesta", vaan teidän perheenne tavasta...?

Hammaslääkäreilläkin on omia lapsia.

En ole lähelläkään täydellistä vanhempaa, mutta minä pääsääntöisesti pesin iltaisin lasten hampaat vielä toisella luokalla ainakin. Aamuisin pesivät itse.

Ei se silti estänyt hampaiden reikiintymistä nuoremmalla. Raukka on kärsinyt hampaistaan todella paljon. Ja varmasti on oikein hoidettu, ei napostelua yms. Vanhemmalla taas ei ole yhtään reikää vieläkään, vaikka nykyisin (15.v.) pesee ainoastaan aamuisin..

Uimaan opetti uimakoulunopettaja ja hiihtämään eivät kunnolla koskaan oppineet. Minua ei suksille saa.. Pelejä kyllä pelattiin ja pelataan edelleen paljon. Teinit usein pyytävät, että pidetään taas peli-ilta perheen kesken.

Yhteistyössä