Helvetti on täällä maan päällä, tuntuuk välillä vähän kuumalta?![]()
sanos muuta, just tulin kuumasta saunasta. :xmas:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Helvetti on täällä maan päällä, tuntuuk välillä vähän kuumalta?![]()
Aikamoista aivopesua minusta. Lohdutuksen kääritit aivopesun kuoreen, fiksua.
Tämä on uskovaisten ketju, näissä vastailee usein uskovat.
Huoh. Käydäänkö tämä lohdutustapa läpi, eli revitäänkö tämän lapsensa menettäneen äidin haavat vielä enemmän auki?
En usuttanut minkään Jeesuksen pakeille (teen sitä kyllä muutoin tällä palstalla, mutta ne ovat uskisten ketjuja, ei tarvitse avata niitä jos et halua), mutta kun tämä äiti ITSE ENSIN veti puheen lapsen syntisyyteen, niin halusin rauhoittaa ja lohduttaa häntä kertomalla että tämä lapsi on Taivaassa. Eli aloitteen teki äiti. Jos jotain tein väärin niin sitten pyydän tältä äidiltä anteeksi.
Tämä on uskovaisten ketju, näissä vastailee usein uskovat. Vähän niin kuin joku menisi kysymään jotain askarruttavaa uskonasiaa papilta kirkosta (en ole pappi enkä yritä olla) ja pappi tietenkin sitten vastaa hengellisin termein. Tietenkin, koska asiaa kysyttiin papilta, ei psykologilta tai kaverilta.
Huoh. Käydäänkö tämä lohdutustapa läpi, eli revitäänkö tämän lapsensa menettäneen äidin haavat vielä enemmän auki?
En usuttanut minkään Jeesuksen pakeille (teen sitä kyllä muutoin tällä palstalla, mutta ne ovat uskisten ketjuja, ei tarvitse avata niitä jos et halua), mutta kun tämä äiti ITSE ENSIN veti puheen lapsen syntisyyteen, niin halusin rauhoittaa ja lohduttaa häntä kertomalla että tämä lapsi on Taivaassa. Eli aloitteen teki äiti. Jos jotain tein väärin niin sitten pyydän tältä äidiltä anteeksi.
Tämä on uskovaisten ketju, näissä vastailee usein uskovat. Vähän niin kuin joku menisi kysymään jotain askarruttavaa uskonasiaa papilta kirkosta (en ole pappi enkä yritä olla) ja pappi tietenkin sitten vastaa hengellisin termein. Tietenkin, koska asiaa kysyttiin papilta, ei psykologilta tai kaverilta.
Missä luki, että tämä on uskovaasten ketju? Ap esitti kysymyksiä joihin voi vastata kyllä tai ei.
Niin, tämä sama Scarlettille myös. Jokainen joka kysyy jotain uskonasiaa uskovien ketjussa, niin voi varautua että joku uskovainen vastaa juuri siitä - yllätys yllätys, uskonasiasta.
No voin mä tietysti kysyä seuraavan kerran jos joku kysyy jotain hengellistä asiaa, että saanko vastata hengellisesti vai haluaako hän maallisen vastineen. Mutta hassulta se tuntuu.![]()
Okei. Eli uskovaisen aloittamaan ketjuun tehtyihin uskonelämää koskeviin kysymyksiin ei saa uskovat vastata. Miten kun se sama logiikka on sallittua palstan muissa ketjuissa? Eli joku aloittaa maallisen ketjun, joku toinen sitten kysyy siihen liittyvää maallista asiaa, ja joku joka siitä asiasta tietää niin vastaa siihen.
Mutta antaa olla. Olen puhunut liikaa. Taas, jälleen kerran.Sori jos olen jotakuta loukannut. Jatkakaa.
Musta usein tuntuu että uskovalta (varsinkin jos menee sanomaan että uskoo nimenomaan Jeesukseen) kysytään kysymyksiä niin kauan, että se sanoo jotain mihin voi tarttua loukkaantuneena. Ihan kuin viritetään ansa. Ihan sama, kuinka kohtelias yrittä olla, porukka kysyy niin kauan, kunnes ne löytää sen asian, mikä lopulta loukkaa. Tavallaan se on epäreilua, koska ei uskovat saa loukkaantua oikein mistään. Vaikka on ihan vakio, että uskovaisia sanotaan yksinkertaisiksi ja jälkeenjääneiksi, pitää silti olla niin mukava kaikille. Eipä siinä silleen mitään, en mä nyt ainakaan mistään ole loukkaantunut, mutta ei se reilua ole.
Kuka määrittää sen, kuka on uskova? Tai miten se määritellään:xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27865020:sopivassa tilanteessa uskovakin kieltää uskonsa.
Tuo on sarjassamme samoja epareiluuksia, kuin se, etta isa ei muka kelpaa hoitamaan omia lapsiaan. Aina joku takertuu johonkin asiaan ja nimenomaan ilkeasti.
Itse vain olen niin hiton utelias, etta kyselen siksi. Haluan oppia ymmartamaan miten ihmismieli toimii. En tuomita tai loukata.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27865020:sopivassa tilanteessa uskovakin kieltää uskonsa.
Osa kysyy uteliaisuuttaan ja sitten ehkä vaan puistelee ihmeissään päätään, mutta osa asettaa ansan. Varmaan myös sulle on saatettu tehdä niin koskien sun maailmankuvaa.