Oletko ylipainoinen, tiesitkö olevasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkuläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmisestä puhuttaessa "isoluinen" tarkoittaa käsittääkseni tietynlaista ruumiinrakennetta eikä niinkään sitä että luuranko olis painavampi kuin yleensä :D

Mää olen 170 cm ja ~70kg eli vähän alle ylipainon rajan, mutta olen kyllä hieman läski. Painoindeksi näyttäs olevan 24.2.

Viimeksi muokattu:
Jos mitat on 156cm/103kg, ei tarvitse laskuria kertomaan että on reippaasti ylipainoinen. Tuon laskurin mukaan mun normaalipaino olisi 58kg, mutta mulle riittää kun pääsen 65-70 kiloon.

Ihmisestä puhuttaessa "isoluinen" tarkoittaa käsittääkseni tietynlaista ruumiinrakennetta eikä niinkään sitä että luuranko olis painavampi kuin yleensä :D

Mää olen 170 cm ja ~70kg eli vähän alle ylipainon rajan, mutta olen kyllä hieman läski. Painoindeksi näyttäs olevan 24.2.

Sama täällä.
Olen kyllä tiimalasivartaloinen joten paino jakautunut tasaisesti ympäri kroppaa, mutta kyllähän tästä pitäisi semmoiset 5-10 kg saada pois että olo olisi parempi ja peilikuva siedettävämpi.
En näytä lihavalta, mutta ylimääräistä on.

Juu, mutta on ikävää, että normaalipainoksi tuon uuden laskurin mukaan käy alipainoisuus :( En tarkoitakaan, että sinä lietsoisit alipainoisuutta, vaan se laskuri osittain.

Tuossa kuvassa olen painavampi kuin 46 -kiloa, ja rinnat ovat jo hävinneet. Toppauksilla niitä on vähän saatu... jne.

Tuossa kuvassa olet myös aika lihaksikas, käsivarsista ja vatsasta! Vastaavanpainoinen kroppa vähemmän lihaksikkaana olisi paljon pehmeämmän näköinen, kun lihas painaa läskiä enemmän.

Toki kuntoilu ja lihasvoima on tärkeitä nekin, jolloin painoa saakin olla enemmän kuin ihan vaan silloin tällöin lenkkeilevällä taviksella.

172/71 normaalipainoinen, joskin lähempänä ylärajaa kuin alarajaa.

Ihmisen luuston paino samanpituisilla heittää noin 500g suuntaan jos toiseen, eli "pieniluisia" tai "romuluisia" ei ole olemassakaan. Sen sijaan voi olla "avoin luusto" tai "suppea luusto",jolloin luuston väliin ja sisäpuolelle mahtuu enemmän tai vähemmän rustoa, sidekudosta, läskiä, ja tästä syystä toiset on luustoltaan rotevampia kuin toiset. Toiset voivat näyttää luisevilta vaikka painavat enemmän kuin läskin näköiset pituustoverinsa, koska toisilla se läski on luuston sisäpuolella ja toisilla sen päällä näkyvissä.

[QUOTE="vieras";28404391]172/71 normaalipainoinen, joskin lähempänä ylärajaa kuin alarajaa.

Ihmisen luuston paino samanpituisilla heittää noin 500g suuntaan jos toiseen, eli "pieniluisia" tai "romuluisia" ei ole olemassakaan. Sen sijaan voi olla "avoin luusto" tai "suppea luusto",jolloin luuston väliin ja sisäpuolelle mahtuu enemmän tai vähemmän rustoa, sidekudosta, läskiä, ja tästä syystä toiset on luustoltaan rotevampia kuin toiset. Toiset voivat näyttää luisevilta vaikka painavat enemmän kuin läskin näköiset pituustoverinsa, koska toisilla se läski on luuston sisäpuolella ja toisilla sen päällä näkyvissä.[/QUOTE]

Joka tapauksessa minä, 160 cm pitkä nainen, en voisi painaa 46 kiloa, koska kuukautiseni loppuisivat. Se olisi tuon laskurin mukaan kuitenkin normaalipaino pituiselleni ihmiselle. Eli pielessä minun kohdallani.

Normaali BMI on 18,5-25 välillä. Alle 20 ei ole todellakaan automaattisesti alipainoinen, niin kuin jotkut (=läskit) mielellään ajattelevat.

http : //www .terveyskirjasto. fi/terveyskirjasto/tk. koti?p_artikkeli=dlk01001

Olen 168cm ja 62,5kg, BMI 21,1. Eli normaalipainoinen olen ja sen tiesinkin. Mulla on tavoitteena laihtua 60kg:een vielä ennen kesää, laihduttaa tai kiinteytyä, ihan kuinka vaan asian haluaa ilmaista. Vaikka normaalipainoinen olenkin, silti jonkinverran ylimääräistä ja häiritsevää laardia löytyy.

23,5 eli lähellä ylipainoa olen. Olen 170cm pitkä ja ihan hyvänmallinen. Siis että vyötärö löytyy, rintakehä ja hartiat ovat pienet ja ylimääräinen on aika pitkälti persuksissa. Ja onhan tuossa alavatsallakin pari makkaraa. Olen tiennyt että olen melkein ylipainoinen.

Mua kiinnostaisi ehkä enemmän tietää vähän ikähaarukkaa. Minkä ikäiset ihmiset tuijottaa BMItä kuin piru raamattua ja on sitä mieltä, että pitää laihduttaa koska ylipaino on 4kg:n päässä? Väkisin tulee mieleen, että samat ihmiset tuijottaa ihannoiden jotain H&M photoshopattuja malleja, joissa ei ole mitään tekemistä normaalin ihmisen kanssa.

Joojoo, olen ikäloppu ja läski mutta mulla on loistava lihaskunto, aerobinen kunto, verenpaine, kolesteroli eikä mun sisäelinteni ympärillä ole liikaa rasvaa joten voin hyvin kiloistani huolimatta ja pystyn liikkumaan paljon.

Yhteistyössä