Oletteko koskaan kuullut että vauvan liian aikaisesta istuttamisesta olisi ollut jotakin haittaa jälkeenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että onko kukaan koskaan kuullut, että jollekkin olisi tulut jotain vaivoja siit, että häntä olisi pidetty istuma-asennossa liian aikaisin?

Mietin samaa kuin ap. Mun 4,5kk vauva puskee koko ajan sylissä istuma-asentoon ja on tosi jäntevä, punkee myös seisomaan pikkujaloillaan. Kysyin neuvolalääkäriltä asiaa ja hänen mielestä nuo on ok jos vauva itse puskee niihin asentoihin, silloin hänellä kuulemma on valmius siihen. En oo kuitenkaan vielä pitänyt syöttötuolissa kun niin kovasti pelotellaan et liian aikasesta istuttamisesta vois tulla jotain vaurioita.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:
Mietin samaa kuin ap. Mun 4,5kk vauva puskee koko ajan sylissä istuma-asentoon ja on tosi jäntevä, punkee myös seisomaan pikkujaloillaan. Kysyin neuvolalääkäriltä asiaa ja hänen mielestä nuo on ok jos vauva itse puskee niihin asentoihin, silloin hänellä kuulemma on valmius siihen. En oo kuitenkaan vielä pitänyt syöttötuolissa kun niin kovasti pelotellaan et liian aikasesta istuttamisesta vois tulla jotain vaurioita.. :/

Niin, sellaiset asennot joihin vauva auttamatta itse pääsee ja siinä pysyy on ok. Mutta järki kädessä näissäkin, 4kk vanha ei voi varata koko painoaan jaloilleen, tai pyllylleen.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:

Niin, sellaiset asennot joihin vauva auttamatta itse pääsee ja siinä pysyy on ok. Mutta järki kädessä näissäkin, 4kk vanha ei voi varata koko painoaan jaloilleen, tai pyllylleen.

No sitäpä juuri tässä itse mietinkin.. Kaverin vauva oli ihan samanlainen samanikäisenä ja oppikin sitten kävelemään 8kk ikäisenä.. mutta ehkä kannattaa kuitenkin olla varovainen näissä..

Me ostettiin pirpanallemme syöttötuoli vasta, kun oli jo täyttänyt 8 kk, koska haluttiin säästää selkää. Me vanhemmat ollaan kaksi selkävaivaista, joten tiedetään mitä yritetään välttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Anteeksi täysi OT mutta en vain pääse ohi tästä. Joka kerta kun luen otsikon tulee mielleyhtymä kuinka vauvoja istutetaan jonnekin multakasaan puutarhaan kasvamaan ja on ihan "mitä helvettiä" fiilis hetken, ennen kuin tajuaa mistä oli kysymys :laugh:

"Onko siitä haittaa..?" :laugh:

:laugh: Nyt tuo mielikuva on mullakin päässä! :laugh: