Oletteko ostaneet eestistä lasten tarvikkeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
esim vaunuja rintareppuja leluja? siellä näkyi olevan sama lastentarvike liike kuin suomessa. onko muita? kokemuksia kaivattaisiin.

Tai onko muista maista edullista tilata/hakea ? tuleeko veroa tms?

mua kiinnostaa kanssa tää, oon aatellut hakea vaunut virota, mutta jos se eei oo merkittävästi halvempaa kuin suomesta hakeminen, niin sitten tilaan saksasta. eli miten on, tietääkö joku yksityiskohdista?

Meillä kakkos-asunto Virossa, ja lastentarvikeliikkeitä on koluttu paljonkin. Tallinnassa ei olla juurikaan käyty, mutta Tartossa on ainakin keskustassa Juku-niminen lastentarvikeliike, ja sitten Lounakeskuksessa (toka kirjain on Viron "Ö", jota ei ole mun näppiksellä ) samantyylinen kuin Suomessa Lastentarvike. Hinnat ei juurikaan ole edullisempia, ainakaan merkittävästi, mutta suurin osa merkeistä on ihan outoja. Ja entä jos menee rikki, takuut varmaankin on sielläkin, mutta aika hankalaa.. Vaunuja tai rattaita en sieltä välttämättä siis ostaisi. En myöskään vauvanvaatteita, koska ovat kalliimpia kuin Suomessa.

Leluja sieltä kannattaa ostaa, ne ovat edullisempia kuin Suomessa. Ja yksi mitä olen hamstrannut hulluna, on lasten sukat ja sukkahousut, ne ovat yli puolet halvempia kuin Suomessa.

Edullisempia ovat myös lasten kalusteet esim. hoitopöydät ja lasten sängyt, tosin ei mitenkään merkittävästi, mutta kuitenkin. Ja niissä laatu on ihan hyvä.

Turvaistuimissa on vähän sama juttu kuin vaunuissa, eli suurin osa on ainakin itselleni ihan tuntemattomia merkkejä joita ei Suomessa myydä, eikä ole mitenkään kauheasti halvempiakaan. Mutta itselleni laatu on hintaa tärkeämpi, enkä saa itseäni vakuuttuneeksi tuntemattoman merkin laadusta.

Ai niin, tutit ja tuttipullot ovat edullisempia kuin Suomessa, ja hyviä, niitä kannattaa ostaa. Samoin muivitettu frotee esim. lapsen sänkyyn on edullisempaa kuin Suomessa.

Olen kolunnut siellä aika paljon ko. liikkeitä. :D

Ai niin, vauvan vaatteista vielä. Ostin pojalle viime kesänä sieltä talveksi toppahaalarin kokoa 74. Poika oli kesällä 62-68-kokoinen, joten ajattelin koon 74 menevän koko talven. Mutta kun haalari ei mennyt ollenkaan, edes syksyllä, vaikka pojalle mahtui vielä osittain koko 68! Oli ihan liian lyhyt, varmaan 65-senttiselle sopiva. Vaattekoot ovat Virossa aikuisillakin pienet, siellä tuntee 40- kokoinen nainen itsensä valaaksi, kun joutuu ottamaan kaikesta xl-koon, vaikka Suomessa riittää usein M-koko.. :ashamed:

Kiitos kovasti Suzyanne !

ei sinulla olis netti sivuista virolaisiin kauppoihin tietoa? Tai tulli tms kuluista?

Me saadaan aina silloin tällöin vaatetta kans sieltä, tuliaisiks, hirmu pieniä! kiva kun kysyyvät kokoa, niin mitä siihen osaa sanoa, kun aina tulee kuit liian pieniä..:)

Oon ostanut jotain ihme ei minkään merkkisiä rattaita parit, sen aikaa on asiansa ajaneet ku on tarvinnutkin. Mut hakemalla ei kannata lähtee tarvikkeita hakee, samat hinnat aikalailla kuin suomessakin merkeillä. Tallinnas jopa kalliimpaa.. Meki ku puolet vuodest virossa asutaan niin mieluummin roudaan suomesta rattaat ain sinne =)

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja tassa:
itse asias se on just eesti

Ei muuten ole. Suomeksi Viro on Viro ja Ruotsi Ruotsi. Viroksi Viro on Eesti ja ruotsiksi Ruotsi on Sverige. Ymmärsitkö?

Ei sillä ole mitään väliä kummalla nimellä kutsuu, Suomessa käy kumpikin, Virossa sanotaan Eesti. Varmasti kaikki ymmärtävät kumman vaan nimityksen . Pitääkö nyt tuollaisesta alkaa kinaamaan. :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kovasti Suzyanne !

ei sinulla olis netti sivuista virolaisiin kauppoihin tietoa? Tai tulli tms kuluista?

Me saadaan aina silloin tällöin vaatetta kans sieltä, tuliaisiks, hirmu pieniä! kiva kun kysyyvät kokoa, niin mitä siihen osaa sanoa, kun aina tulee kuit liian pieniä..:)

Ei ole nettisivuista eikä tullikuluista tietoa. :(

Noista vaatekokojutuista, siellä on kuitenkin lapset ja aikuiset ihan samankokoisia kuin täälläkin, eli kaiken kokoisia riittää. Mutta koot on iha eri luokkaa kuin täällä. Nyt kun poika käyttää kokoa 80, pitäisi varmaan jo ottaa koko 92 tai jotain. :xmas: =) Mutta tosiaan, lasten vaatteet on pääosin kalliimpia kuin Suomessa. Ja Tarton lastentarvikeliikkeestä etsiskelin alaosia, siis puolipotkareita tai yleensäkin housuja vauvalle, niin en löytänyt ainoitakaan, ainoastaan yläosia. =)

Yhteistyössä