oli ollu kolari lähellä ukolla eilen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
|O

hitto mitä ääliöitä sitä tiellä liikkuukaan

oli rekalla tulossa rapista (turuntieltä kehä3 suuntaan) ja kun siinä rampilla menee kaks kaistaa (itä ja länsi) niin joku torvi oli toisella kaistalla keskellä ajotietä pysähdyksissä, ilmeisesti miettimässä kumpaan lähtis, ja ukon edellä ajava henkilöauto oli sit menossa sinne toiselle kaistalle, niin tää kuski olikin sit keksiny et tuonne minäkin haluan, ja suoraan sen toisen henkilöauton eteen poikittain, siinä sit molemmat autot poikittain tiellä, ukko jarruttaa ja jarruttaa ja 2m jäi väliä ettei osunu niihin |O

ja et oikein jännäks menis, niin takana tulee toinen perävaunullinen rekka poikittain perässä, mut onneks sekin pysähty ajoissa..olis voinu käydä hassusti :/

Siis eikös ookin et noi rekkakuskit kyllä tietää yleensä miten tuolla tien päällä ollaan ja ajetaan mutta sitten on just näitä kaiken maailman ääliöitä jotka jää miettimään et miten tässä nyt pitäis ajaa...
Se rekka kun ei pysähdy ihan samalla tavall ku henkilö auto, ei etenkään jos kuormaa on se 65 tonnia...
Mä oon siä mieltä että jokaisen autolla liikkuvan olis ihan tervettä olla ainakin muutaman kerran rekan kyydissä nii tajuais kyllä miten vaikeaa sitä on pysäyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Siis eikös ookin et noi rekkakuskit kyllä tietää yleensä miten tuolla tien päällä ollaan ja ajetaan mutta sitten on just näitä kaiken maailman ääliöitä jotka jää miettimään et miten tässä nyt pitäis ajaa...
Se rekka kun ei pysähdy ihan samalla tavall ku henkilö auto, ei etenkään jos kuormaa on se 65 tonnia...
Mä oon siä mieltä että jokaisen autolla liikkuvan olis ihan tervettä olla ainakin muutaman kerran rekan kyydissä nii tajuais kyllä miten vaikeaa sitä on pysäyttää.

juu,mä olin kerran mukana, ja voi vee sitä muuta liikennettä--siis ei tietysti kaikki oo sellaisia mut--hidastellaan rekan edessä, kun yritetään ohi, niin kaasua, ettei pääse ohi, ym ihan älytöntä "kiusaa" luulis tajuavan et itelle siinä huonosti käy jos rekan kanssa kolariin joutuu..

viime talvena muuten joku fiksu oli radioon soittanu et eikö rekat vois pysyä pois liikenteestä kun sataa lunta tai on liukasta :laugh: mitäköhän tuo ihminen on aatellu sit talvella syödä ku ei tavaraa kauppoihin enää kulkis :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

juu,mä olin kerran mukana, ja voi vee sitä muuta liikennettä--siis ei tietysti kaikki oo sellaisia mut--hidastellaan rekan edessä, kun yritetään ohi, niin kaasua, ettei pääse ohi, ym ihan älytöntä "kiusaa" luulis tajuavan et itelle siinä huonosti käy jos rekan kanssa kolariin joutuu..

viime talvena muuten joku fiksu oli radioon soittanu et eikö rekat vois pysyä pois liikenteestä kun sataa lunta tai on liukasta :laugh: mitäköhän tuo ihminen on aatellu sit talvella syödä ku ei tavaraa kauppoihin enää kulkis :headwall:

Tai saada lämmitä, eritoten jos lämmitykseen tarvii jotain turvetta / haketta tms.
Mä jos olen nykyisin yksin autolla liikkeellä niin pysyttelen sen rekan takana... Se kyllä näkee hytistä kauas ja hiljentää ajoissa ja ennenkaikkea osaa käyttää suuntamerkkiä ajoissa. Niin ja pitää ihan sopivaa vauhtia yllä, etenkin jos tyhjiltään liikkellä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon turvavälit kaikkille autoilijoille olis hyvät kerkeis reakoida sit törppöihin.

turvavälit on hyvä pitää, kun ollaan liikkeellä, mut ei siinä turvavälit kamalasti auta kun ajat eteenpäin ja joku koukkaa sun etees, tai käännyt ja tiellä onkin joku pitämässä tuumaus-paussia ihan keskellä tietä :whistle:

Kunnon turvavälit kaikkille autoilijoille olis hyvät kerkeis reakoida sit törppöihin.

Mutta jos yks on siellä keskellä pysähdyksissä nii siinä ei turva välit auta...

No, kyllähän sitä on enemmän aikaa reakoida kun on kunnon turvaväli.

turvavälit on hyvä pitää, kun ollaan liikkeellä, mut ei siinä turvavälit kamalasti auta kun ajat eteenpäin ja joku koukkaa sun etees, tai käännyt ja tiellä onkin joku pitämässä tuumaus-paussia ihan keskellä tietä :whistle:

No kylhän niistä väleistä nyt jotain hyötyä täytyy olla :whistle: Väliin kiilaaville törpöille ei nyt voi mitään, mut kait tielle jämähtäneen auton takia ainakin pystyy hidastamaan ajoissa vauhtia.

No kylhän niistä väleistä nyt jotain hyötyä täytyy olla :whistle: Väliin kiilaaville törpöille ei nyt voi mitään, mut kait tielle jämähtäneen auton takia ainakin pystyy hidastamaan ajoissa vauhtia.

olihan ne sen nähneet ja varautuneet, mut edellä ajava henkilöauto tuskin osas varautua siihen et se pysähtynyt auto yhtäkkiä ajaakin poikittain hänen eteensä, kun kerran oli itään vievällä kaistalla pysähtynyt mut päättikin lähteä länteen..
ja olihan niillä ne välit, ja niistä oli apua, koska nää rekat ehti molemmat just ja just pysähtyä.onneks.

olihan ne sen nähneet ja varautuneet, mut edellä ajava henkilöauto tuskin osas varautua siihen et se pysähtynyt auto yhtäkkiä ajaakin poikittain hänen eteensä, kun kerran oli itään vievällä kaistalla pysähtynyt mut päättikin lähteä länteen..
ja olihan niillä ne välit, ja niistä oli apua, koska nää rekat ehti molemmat just ja just pysähtyä.onneks.

Puhuin turvaväleistä ylipäänsä. Ja tässä nähtiin miten hyödylliset ne on, törpöistä huolimatta.

Mä olen sitä mieltä että autokouluaikaan olisi sisäälytetävä liukkaan ja pimeänajoharjoittelun lisäksi yksi pakollinen päivä (väh 8 tuntia) talvella rekan kyydissä istumista. Saisi vähän perspektiiviä asioihin :whistle:

Yhteistyössä