Oli sit eka neuvola ja kerroin kaikki jutut rehellisesti, teinkö virheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäpäs jos neuvolantädillä sybtyy huoli siitä syntymättömästä lapsesta? Saattaa lastensuojelu astua kehiin ja kohta joku perhe odottaa onnelisena syntyvää vauvaasi. Tyhmä tekohan tuo oli, suomessa kannattaa pitää suunsa kiinni perheensä asioista.

Höpö höpö! Kyllä ap toimit fiksusti, minä pyysin apua väsymykseen ja sain, mitään ihmeellistä se ei ollut ja mihinkään lastensuojeluun ei oltu yhteydessä.Enkö usko että sinunkaan tapauksessa, otatte vaan vastaan kaiken avun, ne lapset siitä kärsii eniten keiden vanhemmat ei apua hae ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kauanko olette miehen kanssa olleet yhdessä? Toisinaan myös yksin voi olla parempi. Lapsen paras ei välttämättä ole yhdessä olevat vanhemmat, jotka riitelevät usein.

Lisäyksenä vielä että mielestäni toimit oikein. Tsemppiä odotukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostan tän vielä, koska en ollut huomannut noita kaikkia vastauksia.

Ajattelin vastata rehellisesti, kun neuvolatäti kysyi että miten teidän parisuhde jaksaa. En kehdannut valehdella koska mies istui vieressä. Vastasin rehellisesti kun täti kysyi että miten tulen toimeen miehen lapsen kanssa, koska en kehdannut valehdella. En ole lapseen koskaan käynyt käsiksi mutta olen puhunut hänelle ikeästi. En kyllä voisi häntä koskaan satuttaakaan, jos joku sitä epäilee.

Täti neuvoi hyviä kanavia mitä kautta saisimme keskusteltua mieheni kanssa ongelmistamme ja mielestäni vaikutti ihan empaattiselta eikä tuomitsevalta.

Et voisi satuttaa? Ilkeästi puhuminen on ihan samalla tavalla väkivaltaa, henkistä sellaista. Olet jo satuttanut.

Ja mua ihmetyttää, että olet niin huolissasi syntymättömän lapsesi vuoksi, että hänen ei tarvitse riitojanne kuunnella mutta et ole yhtään huolissasi miehesi pojasta.

Yhteistyössä