Oli tänään kyllä melkoinen loppupäivä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilperin äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vilperin äiti"

Vieras
lapsen opettaja soitti koululta ja sanoi, että lapsi ei voi enää heillä koulua käydä. Lapsen on jäätävä kotihoitoon ja käytävä kotona koulua. Tokikin ope voi tulla tänne lasta opettamaan tai lapsi käy koulussa muutaman tunnin per viikko.

Mutta tästä se mullistus sitten alkaakin, minä en halua lopettaa töitäni, mutten nyt kyllä yhtään tiedä miten lapsen hoitojärjestelyt jatkossa menevät? Miehenkin on käytävä töissä.

Miehen kanssa olemme jo pitkin syksyä olleet sitä mieltä, että lapsen lääkkeellä ei ole enää mitään vastetta. Lapsi syö siis 36mg Concertaa ja silti hän on hyvin levottoman oloinen + ollut aivan mahdoton koulussa. Lapsella on siis ADHD ja epätyypillinen autismi.

Tuntuu, että minä en kohta enää kestä tätä hullunmyllyä lapsen suhteen. Vaikka kuinka olen yrittänyt olla murehtimatta, niin silti en voi mitään, että murhe vain nostaa päätään ja nyt varsinkin olotila on todella epätoivoinen. Miksi - miksi asioiden piti mennä näin? Mitä nyt on edessä?

Ja toivottavasti lapsi saisi pian apua eli siis sitä, että hänellle aloitettaisiin jonkin uuden lääkkeen kokeilu + että hän sen myötä rauhoittuisi ja pystyisi palaamaan takaisin kouluun.

Oletteko saaneet jo avustaja-asiaa eteenpäin? Jos olisi oma avustaja, niin avustajan kanssa voisi tehdä kahdestaan koulutöitä erillisissä tilassa, jolloin meno voisi rauhoittua.

Onko mitään muuta paremmin sopivaa koulua, jonne lapsi voisi mennä?

Kannattaa ottaa suoraan yhteys koulutoimen johtajaan tai johonkin vastaavaan (riippuu miten isossa kunnassa asutte) .

vieras, oli kai tänäänkin sanottu, ettei hlökohtaista avustajaa vain saada ja piste. Joten lapsen turvallisuuden ja toisten lasten turvallisuuden kannalta on parempi, että lapsi siirtyy kotikouluun.

Opettaja soittaa sairaalaan ja kertoo tästä tilanteesta + siitä, että olisiko joku muu lääke lapselle parempi ratkaisu. Noh koulua emme voi vaihtaa, koska täällä maalla ei ole pahemmin kouluja minne erityislapsi menisi.

Sairaalan tulisi ottaa nyt tiukkalinja ja sanoa että stop, koulunkäynti koulissa on tärkeintä. Ja vaatia vaikka ls-keinoin lapselle se avustaja. Miten kunnat voi olla niin tyhmiä, että avustajista pihdataan, vaikka se tulee paljon halvemmaksi kuin vaikka sairaalakoulujakso sairaalassa? Ymmärrä pienen kunnan resurssipulan,mutta onhan niitä naapurikuntiakin.

Ole myös itse sinne sairaalaan yhteydessä!

Xxx, minä taas ( päivän tunnekuohun jälkeen ) pidän tätä ratkaisua, että lapsi käy koulua kotona hyvänä ratkaisuna. Näin lapsen tilanne rauhoittuu ja hän saa rauhassa keskittyä koulutehtävien tekemiseen ilman mitään häiriötekijöitä. Muistan kun olin muutama vuosi sitten kotiäitinä, että silloinkin oli meno kotona ihan hyvää. Mutta sitten julkisilla paikoilla lapsi oli mahdoton. Lapselle on aina tämä koti ollut turvasatama.

Tänään ensimmäinen kotikoulu pidetty ja hyvin meni. Kyllä tenava osasi ja jaksoi oikein hyvin keskittyä tehtäviinsä ja istua paikoillaan. Matikka meni oikein hyvin ja hyvinhän tenava saa sanoista selvän. 2 kertaa 10 min. pätkän luetin lasta ja oikein mukavasti tuokin tuokio meni. Eikä tenava ole mitään pöllöntöitä täällä kotona tehnyt. Välillä on tosin hetkiä leikkinyt, mutta kun olen sanonut, että nyt takaisin pulpetin ääreen, niin hyvin on tullut ja tehtävät on tehty.

Yhteistyössä