V
vieras
Vieras
Meillä tilanne tämä. Asutaan kerrostalossa, meillä 4 vuotias tyttö jota kiusataan aika usein pihassa. Välillä kyllä tyttö pääsee leikkeihin mukaan mutta yleensä jos porukkaa enempi samaan aikaan, alkaa haukkuminen ja huutelu "me ei leikitä sun kaa" jne. Tyttökin ihan pyörällä päästään, kun ei oikein käsitä koko hommaa kun välillä leikitään ja välillä käsketään painua hiiteen. Nää lapset iältään 4-6v. No oltiin yhdessä tytön ja iskän kanssa ulkona ja leikittiin tytön kanssa piilosta. Nää pari lasta tuli siihen mukaan tai olis halunnu, mutta mäpäs kylmästi vaan sanoin että me leikitään nyt tällä porukalla. Ei siis etitty niitä vaikka piiloon myös menivät. Tekevät joskus tätä samaa meijän tytölle. Sanoin niille ihan suoraan kun ovat meijän tytölle niin ilkeitä niin eivät varmasti tule meijän leikkeihin. Joo mun pitäis olla aikuinen eikä alentua lapsen tasolla tässä mielessä, mutta mua niin suunnattomasti v....taa! Kai mulla jonkinlainen oikeus on puolustaa omaa lasta kun se ei ite sitä osaa vielä tehdä. Multa monesti meinaa itku päästä, kun tyttö leikkii itekseen ja sanoo mulle että ne varmaan kohta tulee mun kanssa leikkimään, nyt niillä on varmaan jotain muuta. Ja porukka juoksee talon nurkilla ja hihittelee. Harmittaa kun ei viitsitä edes oleilla paljoa omassa pihassa just näiden takia. Ja tätä on jatkunut, tuskin loppuu. Kiitos vielä kun sain purkautua ja kertokaa ihmeessä jos teillä samanlaisia ongelmia ja oletteko keksineet ratkaisua!