Oliko ope oikeudenmukainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi järjestää kaverisynttäreitä ja kutsuu tyttöjä omasta luokasta. Yhden tytön kanssa lapsella on ollut erimielisyyksi. ja tyttö ei halua sen takia kutsua sitä tyttö. Se tyttö ei myöskään kutsunnut meidän tyttöä. Opettaja kielsi meidän tyttöä antamasta kutsuja luokassa, sanoi että voi viedä ne kutsut koulun jälkeen. Se tyttö jonka kanssa oli erimielisyyksiä sai antaa luokassa kutsuja.

Toimiiko ope oikeudenmukaisesti kun yksi saa antaa kutsuja koulussa ja toinen ei?

Ope toimi ihan oikein. Jos kutsujen jakaminen luokassa aiheuttaa eripuraa niin sitten kutsut jaetaan muualla. Käytäntö koskee todennäköisesti jatkossa muitakin.

Ei tietenkään toimi, jos yksi oppilas saa jakaa luokassa kutsut ja toinen ei saa.
Ottaisin yhteyttä siihen opettajaan ja kysyisin, miten hän perustelee tällaiset säännöt.

[QUOTE="vieras";24630648]Ei tietenkään toimi, jos yksi oppilas saa jakaa luokassa kutsut ja toinen ei saa.
Ottaisin yhteyttä siihen opettajaan ja kysyisin, miten hän perustelee tällaiset säännöt.[/QUOTE]

Onneksi en ole opettaja :D

no jos juuri yksi jää kutsun ulkopuolelle, niin törkeäähän se on jakaa silmien edessä kutsut kaikille toisille tytöille? itse opettaisin omalle lapselle että vaikka joku toinen näin ikävästi toimisi niin itse ei voi toimia noin.

Koska se toinen tyttö oli saanut antaa ne kutsut luokassa, ja ketkä hän oli kutsunut?

Mä oon käsittänyt, että on ihan normaali käytäntö, ettei kutsuja anneta luokassa, vaan esim välitunnilla tai koulun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs;24630719:
no jos juuri yksi jää kutsun ulkopuolelle, niin törkeäähän se on jakaa silmien edessä kutsut kaikille toisille tytöille? itse opettaisin omalle lapselle että vaikka joku toinen näin ikävästi toimisi niin itse ei voi toimia noin.

Ei kun tottakai kannattaa opettaa, että nyt kun naapurin Pirjopetteri käyttäytyi huonosti, se kannattaa kostaa samanlaisella huonolla käytöksellä :D

Voi helkkari sentään. Eikö niitä kutsuja voi jakaa jossain muualla kuin koulussa? Pitäähän jo vanhempien tuollainen tajuta. Koulu on oppimista varten. Ei ole olemassa sellaista opea kuka pystyy toimimaan kaikkien vanhempien mielen mukaan. Toiselle kun kumarrat niin toiselle pyllistät

Tuollaisen älyttömyyden sijaan kannattaisi suunnata energia siihen, miten eripuraiset tytöt saataisiin väleihin keskenään. Se voisi alkaa vaikkapa ap:n tyttären toimesta äitinsä tukemana seuraavasti: " Meillä on ollut riitaa, mutta voitaisko unohtaa se ja olla kavereita. Tervetuloa mun synttäreille!".

Minusta on hyvä, että opettaja puuttuu kiusaamisen koulussa. Ehkä hän ei aikaisemmin ollut huomannut, että kyse on kiusaamisesta ja siksi kutsujen jakamista ei oltu kielletty. Parempi korjata tilanne vähän myöhässä kuin ei ollenkaan.

Yhteistyössä