olin kirpparilla ja yhdessä pöydässä oli ihania ja hyväkuntoisia vauvanvaatteita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kierrättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tähän vähän sellainenkin juttu että vaikka rahaa olis vähän, niin onko silloin pakko huolia ihan kenen tahansa kumminkaiman serkunvaimon vanhat lastenvaunut vuodelta 1989? Tai anoppilan kahvinkeitin jossa tippalukko ei pelitä mutta kyllä se kahvinkeitin vielä toimii. Imuri, joka haisee oksennukselle?

Vaikka tiukoilla ollaan niin ei me nyt mikään romuvarasto silti olla. Rikkinäinen ja puhkikulunut joutaa roskikseen, ei sellaista tarvii kenellekään lahjaksi tuoda. Ja vielä olettaa että saaja on ikikiitollinen saamastaan almusta.

Että mua sapettaa välillä tällainen toiminta. Pienillä rahoilla ostan kirppareilta ihan kivoja vaatteita, kun katson mitä ostan. Mutta en mä nyt jokaista rättiä mitä siellä myydään olis valmis lapselleni päälle laittamaan, eikä varmaan moni muukaan täällä palstailevista.

Täytyy olla todella paljon aatteen paloa jos mikä tahansa vaate käy. Ei se nyt köyhällekään tarvii rikkinäisten ja kuluneiden olla ainoa vaihtoehto.

Niinpä. Enkä oikein jaksa tajuta, miksi pitäisi olla kiitollinen anopin meille laahaamasta vanhasta videonauhurista, jolle ei ole mitään tarvetta ja jota ei ole pyydetty. Mun mielestä se on kans vähän sama kun ei kaatikselle viitsisi viedä, niin kannetaan sukulaisten nurkkiin pyörimään.

Joo ja sitten sanotaan että on "asiat hyvin" ja "olet ylpeä" jos en huoli yöhaalaria josta on jo jalkaterät puhkihiutuneet. Voishan ne tietysti leikata poikki ja laittaa vaikka resorit tilalle, mutta onko se nyt ihan aikuisten oikeasti teidän mielestä ylpeyttä, jos en tällaista vaatetta halua lapselle pukea?

No se on ihan ok mulle, jos todella tulee HYVÄKUNTOISTA vaatetta. Mutta mein mummo kantaa kamalia kauhtuneita lumppuja meille, enkä ole kehdannut hänelle sanoa, että ei kiitos... Ostais niiden kahden hinnalla sitten vaikka yhden kunnollisen. Ei tarvi olla mitään merkkikamaa, H&M, Lindex, KappAhl, kelpaa mainiosti.

Niinpä, sama täällä anopin kanssa.. Yleensä otan ne kuitenkin kiitäen vastaan ja laitan kiertoon/roskiin kunnosta riippuen. Anoppi myös ompelee itse vaatteita, kaavat suoraan 80-luvulta..

Niin... Me on saatu sukulaisilta tosi hyviä, miltei uudenveroisia käytettyjä vaatteita... Mutta eräältä tuttavaperheeltä en kyllä enää ota mitään vastaan :ashamed: Heiltä kun ollaan pari kertaa saatu pussillinen ryppyisiä, viikkaamattomia, jopa likaisia vaatteita. Heiltä saadut kuravaatteet oli reikäisiä, sukat parittomia, kengät likaisia... kengännauhat rikki. Lisäksi vaatteet oli jostain 80-luvulta ja täysin väärän kokoisia meidän lapsille :headwall: Niin ja heiltä saadusta lasten turvaistuimesta (vuodelta nakki), oli istuimen vyöt rikki... ja ne oli korjattu ilmastointiteipillä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kierrättäjä:
koot 56-80cm,aivan ihania! hinnat ihan ok,jotkin ehkä hieman ylihintaisia kuten velourpotkariasu 8e. pöydässä oli kaikki puoleen hintaan-lappu. siinä katselin myös niitä ja siinä oli yksi rouva myös. oli tulossa mummoksi ja sanoi tietävänsä että vauva on tyttö.sanoi mulle että ei tiedä uskaltaako ostaa vaikka onkin uudenveroisia kun tyttärensä on niin tarkka. ei kirppareilta vaatteita,ei edes H&M:stä. siis mä olin aivan äimänä,mä ottaisin ainakin kiitollisena vastaan oli sitten kaupasta tai kirpparilta! mutta kai joillakin menee niin hyvin,että kirppikseltä ostetut ei vaan käy! jotkut meistä on syntynyt kultalusikka suussa.

Mun kaveri kirosi, että hänen isä oli tullut käymään ja tuonut kasan ihan ok näköisiä vaatteita - kirpparilta. Hänen mielestään melko ala-arvoista tuoda lahjaksi kirpparivaatteita. Silti itse ostaa vauvalle vaatteita huutonetistä :D

Tähän vähän sellainenkin juttu että vaikka rahaa olis vähän, niin onko silloin pakko huolia ihan kenen tahansa kumminkaiman serkunvaimon vanhat lastenvaunut vuodelta 1989? Tai anoppilan kahvinkeitin jossa tippalukko ei pelitä mutta kyllä se kahvinkeitin vielä toimii. Imuri, joka haisee oksennukselle?

Vaikka tiukoilla ollaan niin ei me nyt mikään romuvarasto silti olla. Rikkinäinen ja puhkikulunut joutaa roskikseen, ei sellaista tarvii kenellekään lahjaksi tuoda. Ja vielä olettaa että saaja on ikikiitollinen saamastaan almusta.

Että mua sapettaa välillä tällainen toiminta.

Tämä on aivan totta! Jäin aikoinaan yh-äidiksi ja tiukkaahan minulla oli,pieni lapsi ja ei töitä:( (edellisen laman aikaan )
Kyllä minua silloin monta kertaa pisti vihaksi kun joku tarjosi kummin kaiman risoja villasukkia,eihän niissä ole kuin pieni reikä osaathan sinä sen parsia.
Jos kyse olisikin siitä,mutta kun ne oli yleensä jo niin loppuun käytettyjä että ei todellakaan mitään järkeä pitää kun jo toisesta kohdin hajoaa:(
Sama kun olin ostamassa milloin mistäkin alennuksesta juomalaseja,kahvimukeja ym. älä turhaan osta minulla on antaa,suututtiin jos nyt menin muutaman markan tuhlaamaan johonkin juomalasiin.
Kun sain eräältä sukulaiseltani hiukan avustusta astioiden muodossa niin olihan siellä sen 8kahvikuppia,jokainen vaan aivan eri sarjaa ja eri näköistä ja kokoista,osasta puuttui korvakin tai reunasta pala mutta kyllähän siitä vielä juo. Ruokalautasiakin minulla oli valtavan paljon erilaista:( Pääsin lopulta töihin ja kieltäydyin näistä hienoista lahjoista,sain nirppanokan maineen :(
Eli todellakin jäi tunne ,minä olin joku ilmainen kierrätyskeskus jonne voi tuoda mitä vaan ja kuinka paljon vain ja mikä parasta minulta kysymättä.

en tiedä kuuluko tämä varsinaisesti asiaan mut meidän lapset pitävät enimmäkseen käytettyjä vaatteita ja silti ovat suosittuja, on kavereita ja minuunkin suhtaudutaan ihan normaalisti vaik lasten vaatteet eivät olekaan aina niitä muodikkaita ja kalliita merkkivaatteita. tarkoitin että tällä asialla ei ole loppujen lopuks paljoa merkitystä muuta kuin äidin pääkopalle!

Yhteistyössä