Olin veljeni nyrkkeilysäkki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräsvain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräsvain"

Vieras
En tiedä miksi kirjoitan tästä tänne, mutta..

Minulla ja pikkuveljelläni on 3-vuotta ikäeroa ja muistan tälläisen asian lapsuudestani.

Leikin pikkuveljeni kanssa ja oikeasti VAHINGOSSA satutin pikkuveljeäni tai veli satutti itse itsensä ja syytti aina siitä minua. Äiti huusi ja rankaisi minua joka kerta vaikka en oikeasti olisi mitään tehnytkään. Ei uskonut vaikka sanoin, että vahinko oli vaan sanoi ettei aina voi vahingossa toista satuttaa.

Vuodet kului ja minusta tuli pikkuveljeni nyrkkeilysäkki, äitihän ei tätä uskonut vaan syytti minua valehtelusta jne. Vaikka olin 16-vuotias ja pikkuveljeni oli 13 en voinut puolustautua hänen iskuiltaan. Vaan monesti makasin lattialla kädet kasvojeni suojana kun veli istui päälläni ja löi minua. Olin siis todella pieni ja melkein alipainoinen, veljeni taas ylipainoinen pituuteensa ja ikäänsä nähden.

Kaikki tämä loppui vasta, kun kerroin terveydenhoitajalle ammattikoulussa, kun hän kysyi minkälaiset perheolot minulla on. Ja kotona sitten tuli äitin kanssa jotain riitaa pikkuveljeeni liittyen (olin taas tehnyt jotain väärin vaikken syyllinen ollut asiaan) ja huusin sitten äidilleni ja sanoin kertoneeni terveydenhoitajalle että kotona veljeni pahoinpitelee minua ja vanhemmat ei puutu asiaan (vanhemmat ei nähnyt/kuullut) Äitini rupesi syyttämään, että mustamaalaan pikkuveljeni jne.

Veljeni ei kyllä koskaan ole sen jälkeen minua lyönyt, kun sanoin että olen asiasta puhunut ja jos ei muutu tulee isompi juttu asiasta.

Vuodet kului taas ja unohdin koko asian, mutta nyt pikkuveljestäni on tullut aivan ärsyttävän ylisuojeleva. Olemme molemmat siis jo täysi-ikäisiä.

[QUOTE="jaahas";26160394]Ei tollanen mulkku muutu.
Se on vaan löytänyt uuden uhrin jota hakata, yök, äitinsä pilalle lellimä.[/QUOTE]

ei, ei veljeni lyö ketään. varsinkaa naista, sen tiedän 100% varmuudella.

äidin "lellipentu" on kyllä aina ollut, vieläkin.

kova syyllisyydentunto veljelle herännyt. hyvä niin, ei ole ihan poispilattu ihminen sitten kuitenkaan.

hyvä että sait tilanteen poikki tuolloin.

vanhempien taitaa olla liian helppo mennä siihen halpaan, että kaikki on aina esikoisen syytä.

en itseasiassa ole esikoinen, on vielä 3 vanhempaa sisarusta. Mutta eikös se nuorin ole perheen vauva ikuisesti :)

veli muuttui ärsyttävän huolehtivaksi silloin, kun muutin vielä 16-vuotiaana pois kotoa ja eri kaupunkiin. Iän myötä tuntuu vain pahentuneen :)

Pikkuveljesi on kasvatettu kieroon. Hän kuvittelee omistavansa sinut. Sinun pitää alkaa taistella vastaan ja sanoa hänelle suoraan nämä asiat, missä hän on mielestäsi vinossa. Muuten tämä kasvatus tulee leimaamaan hänen elämäänsä ja lopulta pilaa sen.

[QUOTE="aloittaja";26160406]ei, ei veljeni lyö ketään. varsinkaa naista, sen tiedän 100% varmuudella.

äidin "lellipentu" on kyllä aina ollut, vieläkin.[/QUOTE]

Ei... Et voi tietää tuota. Ylisuojelevuus osoittaa usein sitä, että henkilö kuvittelee omistavansa toisen. Sillä samalla auktoriteetilla, millä hän suojelee omaansa, hän saattaa tätä myös lyödä. Sinua hän ei enää uskalla lyödä ja tavallaan olet liukumadsa pois hänen omistuksestaan. Siksi tämä suojeluntarve on hänellä nyt juuri korostuneena. Yritys pitää sinut omaisuutena.

[QUOTE="vieras";26162471]Ei... Et voi tietää tuota. Ylisuojelevuus osoittaa usein sitä, että henkilö kuvittelee omistavansa toisen. Sillä samalla auktoriteetilla, millä hän suojelee omaansa, hän saattaa tätä myös lyödä. Sinua hän ei enää uskalla lyödä ja tavallaan olet liukumadsa pois hänen omistuksestaan. Siksi tämä suojeluntarve on hänellä nyt juuri korostuneena. Yritys pitää sinut omaisuutena.[/QUOTE]

Tunnen kaikki hänen entiset tyttöystävänsä ja tiedän ettei hän tyttöystäväänsä ainakaan löisi. Minulle olisi kerrottu ja olisin varmasti kuullut tämän jostain muualtakin.

Törkeä osaa olla, olen monesti kysynyt häneltä, että miten hänellä voi olla ystäviä kun hän heitä niin törkeästi kohtelee. Mutta tyttöystäviään osaa kohdella oikein, sitä ihmettelen kun kuitenkin ystävilleen puhuu todella törkeästi välillä.

Moi!
Oon 12vuotias tyttö ja mun isoveli on 14vuotta..
Mun isoveli pahoinpitelee mua koko ajan,jopa sillon ku äiti ja iskä on kotona.
Se alko sillon kun olin 8vuotta ja veljeni 9v, kun eräänä päivänä me oltiin leikkipuistossa veljeni kanssa.
Mä olin keinussa, ja veljeni antoi mulle vauhtia :) Mä nauroin ja kuvittelin lentäväni.
Kunnes yhtäkkiä..Veljeni vetäisi keinun pois peppuni alta ja tipui pepulteen maahan.
Aloin itkemään ja huutamaan, ja veljeni vaan nauroi.
Yhtäkkiä veljeni lopetti nauramisen ja meni vakavaksi..Sitten hän huusi mulle:
"Oo hiljaa!" mutta huusin ja paruin vaan.Sitten veljeni alkoi potkimaan minua selkään IHAN TÄYSILLÄ.
Juoksin sisälle ja juoksin kerrostalon rappuset ylös ja menin sisälle.
Kerroin mitä oli tapahtunut ja äitini pyysi veljeni myös sisälle keskustelemaan asiasta.
Veljeni väitti ja uskotteli äidilleni että hän ei ollut tehnyt mitään ja että olin itse tippunut keinusta.
Sitten äitini tuli luokseni huoneeseeni ja huusi: "Nyt kuule Nelli! ÄLÄ ENÄÄ IKINÄ VALEHTELE MULLE!!" ja sitte se lähti pois..

Kun olin 10vuotta pahoinpitely jatkui vieläkin..
Pahin minkä muistan oli se kun minulla ja veljelläni oli Tiistai aamulla riitaa ja kun lähdin kouluun,kävelin kerrostalon rappusia alas kunnes..VELJENI TÖNÄISI MUT RAPPUSIA ALAS!
Onneksi ei kuitenkaan käynyt kuinkaa vaan nilkaa murtu..Et ihan nice!
Soitin äidille et mitä veli oli tehny ja se tuli kotiin.
En menny kouluun kun piti mennä lääkäriin.
Kun veli tuli koulusta,se sai koti arestia PÄIVÄKSI ja äiti sano sille: "Ei sitten saa enää kiusata siskoa."
SIIS SE EI PIITANNU!!

JA kun olin 11v
Veljeni hakkasi mua päivittäin! Veljeni oli ylipainoinen ja minä taas hento ja pieni..
muistan sen että minulla oli murrosikä jo alkanut ja rintani olivat 85C kokoa.
Kun vanhempani olivat koulusssa menin päiväunille koska en nukkunut melkein koko viimeyönä.
Kun käperryi peiton alle veljeni astui huoneesseeni ja laittoi oven lukkoo.
Nouisin peiton alta ja kysyin: "Mitä viittuu sä teet?"
Veljeni oli hiljaa kunnes sanoi: "Näytä sun tissit."
Vastasin hänelle "En!"
Se huus ja räyhäs mulle ja pakotti mun näyttää mun rinnat sitten..mä suostuin..
Otin paidan pois ja sen jälkeen rintaliivit.
Olin yläkropasta naku ja veljeni tuijotti minua.
Hän tuli sänkyyn minun viereeni ja kosketteli mun tissejä..
Multa valui kyyneliä.Sitten se tönäis mut sänglle ja otti musta kuvan.
Sitten se sano : "Sulle käy huonosti jos kerrot äidille tai jollekkin!!"
Mun veli lähti omaan huoneeseensa ja mä itkin kuin viimeistä päivää

Pliis lopettakaa perheväkivalta!

Yhteistyössä