olinko nyt ilkee tolle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pp

Vieras
naapurin 7v on meillä miltei joka päivä ja joka päivä se tulee sanomaan "meillä on nyt nälkä" ( me : mun poika ja hän... ) ja sit hän syö aina jonkun 3-4 leipää päällysteineen tai kaks lautasellista sitä ruokaa mitä meillä oon nyt sattunut kokkaamaan.
tänään sit sanoin, et no, meepäs kotiisi sit syömään ja tule sitte vaikka takaisin.
laps tulee ihan hyvästä perheestä, eli ei sen takii meil syö jne. mua vaan niin käyny rasittaa tuo :/ ... asuu tuossa noin 400metrin päässä, et ei ees tosiaan kaukana..

Ei munkaan mielestä tarvii toisten lapsia _jatkuvasti_ ruokkia, niin kuin teillä on näköjään käynyt. Ihan oikein että sanoit. Lapsen vanhemmat eivät välttämättä edes tiedä että syö teillä, eivätköhän he puuttuisi asiaa jos tietäisivät. Silloin tällöin voi tietenkin tarjota ruokaa, mutta ehkä hyvä sun lopettaa se vähäksi aikaa, jos kertaa osaa jo sinulta tulla ruokaa vaatimaan.
Onko teillä muuten säännölliset ruoka-ajat? Ne voisivat auttaa. Tietty aika jolloin syödään ruoka oman perheen kesken jne. ja sen jälkeen voi taas mennä leikkimään.

Taitaa olla hyväruokahaluinen poika kyseessä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Pitäisi tehdä heti selväksi että koti on se paikka jossa syödään.
Toki voihan se joskus, mut ei kannate antaa ottaa tavaksi.

joo, sitä mä mietinkin että kai mun vika kun olen aina antanut täällä syödä. no, nyt loppu se kyllä. mehut ja piparit voin kyl tarjota silloin tällöin mut muuten en.
tyhmänä vaan mietin, että ei kai tuon pojan äiti nyt ota nokkiinsa..

Yhteistyössä