Olinko teidän mielestä kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Elarineuvottelu
Exän tulot nettona yli 2000e
Mun tulot kht eli alta 300e

Laskennallinen lapsen tarve lapsilisän jälkeen 347e

Meidän perheessä miehen vanhin lapsi suorittaa sivaria, eli ei periaatteessa enää elätettävä, mutta pakkohan toiselle on välillä vähän antaa! Miehen toiseksi vanhin opiskelee ja mieheni hänestä maksaa elaria. Meillä yhteisiä lapsia 2 ja sitten mun lapsi edellisestä liitostani.

Tähän saakka exäni on maksanut 140e/kk eikä juurikaan ole osallistunut muuten. Mun mielestä on kohtuutonta, että nykyinen mieheni joutuu maksamaan 2 omasta lapsestaan, käytännössä elättämään meidän yhteiset lapset ja sen lisäksi vielä suurelta osin elättämään myös mun edellisestä liitosta olevan lapsen!

Exä suostui maksamaan 175e/kk ja hällä siis maksukyvyksi laskettiin 500e.
Olenko teidän mielestä kohtuuton ellen suostu tuohon?

En hitto jaksanut edes lukea loppuun, sen verran sekavalta nuo suhteesti ja lasten tekemiset vaikuttavat. Neuvoisin vain, että mitä jos menisit töihin, niin kaikki olisivat varmasti tyytyväisempiä

Ei perheessä pitäisi olla meidän teidän heidän lapsia, jos on perhe perustettu, niin yhdessä myös perheen asiat hoidetaan. KOhtuutonta olisi, että exäsi joutuisi osallistumaan nyksäsi sivarin ja opiseklijan elatusta välillisesti, maksamalla sinulle isot elarit sen takia, että olet (niin ymmärsin) nykyisen kanssa tehnyt lisää lapsia ja sen takia pienellä kht:lla.

jos uusperhe perustetaan, pakettiin kuuluu myös lapset. Ei siinä ruveta laskemaan, kuka maksaa kenenkin kintaat. Kyse on PERHEESTÄ. 175e on iso osa parin tonnin tuloista, etenkin jos sillä pitää maksella myös asuntolaina, autot sun muu nykyinen elämä. Myös exälläsi on oikeus jatkaa elämäänsä, ihan kuin sinullakin

No siis muita lapsia ja sinun kotihoidon tuella elämistäsi ei voi huomioida siinä mitä eksäsi sinulle yhdestä lapsesta kuuluisi maksaa. Kun perustaa perheen entisen yh:n kanssa, niin siinä tulee se ongelmaksi, että silloin tulot lasketaan yhteen ja mies voi joutua sinua ja lapsiasi elättämään. Jos sivaripoika alkaa opiskelemaan, niin silloin myös eksäsi saattaa joutua osallistumaan niihinkin kustannuksiin.

[QUOTE="minä";23310354]Ei perheessä pitäisi olla meidän teidän heidän lapsia, jos on perhe perustettu, niin yhdessä myös perheen asiat hoidetaan. KOhtuutonta olisi, että exäsi joutuisi osallistumaan nyksäsi sivarin ja opiseklijan elatusta välillisesti, maksamalla sinulle isot elarit sen takia, että olet (niin ymmärsin) nykyisen kanssa tehnyt lisää lapsia ja sen takia pienellä kht:lla.[/QUOTE]

Ja sori että tämä teksti oli täyttä siansaksaa... mikä lie lukihäiriö iskenyt.

[QUOTE="vieras";23310362]No siis muita lapsia ja sinun kotihoidon tuella elämistäsi ei voi huomioida siinä mitä eksäsi sinulle yhdestä lapsesta kuuluisi maksaa. Kun perustaa perheen entisen yh:n kanssa, niin siinä tulee se ongelmaksi, että silloin tulot lasketaan yhteen ja mies voi joutua sinua ja lapsiasi elättämään. Jos sivaripoika alkaa opiskelemaan, niin silloin myös eksäsi saattaa joutua osallistumaan niihinkin kustannuksiin.[/QUOTE]
Minä sotkin todella henkilöt. Unohda viimeinen lause.

[QUOTE="hmm";23310319 begin_of_the_skype_highlighting**************23310319******end_of_the_skype_highlighting]Elarineuvottelu
Exän tulot nettona yli 2000e
Mun tulot kht eli alta 300e

Meidän perheessä miehen vanhin lapsi suorittaa sivaria, eli ei periaatteessa enää elätettävä, mutta pakkohan toiselle on välillä vähän antaa! Miehen toiseksi vanhin opiskelee ja mieheni hänestä maksaa elaria. Meillä yhteisiä lapsia 2 ja sitten mun lapsi edellisestä liitostani.

Tähän saakka exäni on maksanut 140e/kk eikä juurikaan ole osallistunut muuten. Mun mielestä on kohtuutonta, että nykyinen mieheni joutuu maksamaan 2 omasta lapsestaan, käytännössä elättämään meidän yhteiset lapset ja sen lisäksi vielä suurelta osin elättämään myös mun edellisestä liitosta olevan lapsen!

Exä suostui maksamaan 175e/kk ja hällä siis maksukyvyksi laskettiin 500e.
Olenko teidän mielestä kohtuuton ellen suostu tuohon?[/QUOTE]

2000 nettopalkasta laskettiin maksukyvyksi 500? Siis 25 %. Kuka tällätavalla laskee? Mun eksällä ei palkka riittäisi jos mulle pitäisi samassa suhteessa rahaa antaa!!!

Hahahaha, nainen ymmärtää, että on kohtuutonta, että nykyinen mies maksaa sun sinne tänne tekemiäsi pentuja. Mutta hän ei halua tehdä itse mitään asian korjaamiseksi, vaan yrittää siirtää vastuun exänsä harteille. Ai kauhee... :DDD

Ei ole sun exän vika, että olet valinnut miehen jolla on muita elätettäviä ja olette hankkineet yhdessä lapsia. Exäsi velvollisuus on osallistua vain ja ainoastaan oman lapsensa elatukseen.

Ja miten hitossa kukaan laskee niin, että 2000 euron tuloolla maksetaan elareita 500€???? Vaikka olisi ylikin tuon 2000. Kyllä pitää olla paljon isommat tulot tuohon 500 euroon.

Ei ole sun exän vika, että olet valinnut miehen jolla on muita elätettäviä ja olette hankkineet yhdessä lapsia. Exäsi velvollisuus on osallistua vain ja ainoastaan oman lapsensa elatukseen.

Ja miten hitossa kukaan laskee niin, että 2000 euron tuloolla maksetaan elareita 500€???? Vaikka olisi ylikin tuon 2000. Kyllä pitää olla paljon isommat tulot tuohon 500 euroon.
Juuri näin.

Ja se maksuvara ei todellakaan tarkoita, että se kuuluisi yhdestä lapsesta maksaa, vaan että siinä menee raja, jos on useampia lapsia.

[QUOTE="hmm";23310319]

Exä suostui maksamaan 175e/kk [/QUOTE]

347-175=172

Miten ajattelit itte osallistua lapsen elatukseen?

[QUOTE="hmm";23310319]Elarineuvottelu

Meidän perheessä miehen vanhin lapsi suorittaa sivaria, eli ei periaatteessa enää elätettävä, mutta pakkohan toiselle on välillä vähän antaa! [/QUOTE]

Jos säälistä annat sivaripojalle niin ohhoh, on sullakin moraali. Jos jatkossa huomioisit miestäsi etkä vaan poikapuoltasi!!!

Yhteistyössä