Olinko teidän mielestä kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos kerran ootte ollu jo yli 5 vuotta naimisissa nyksän kanssa, niin eikös eksä oo koko ajan maksellu sulle maksuja? ei sen eksän tarvi maksaa enempää siksi että sun tulot laskee. Lapsen tarpeesta on kyse. Että LAPSI saa uudet luistimet tai vaikka villapaidan

Jos olisit vaivautunut lukemaan ensimmäisen viestini, tietäisit, että tähän saakka ex maksanut 140e/kk.

[QUOTE="aapee";23310865]No sitähän mä tässä ihmettelenkin kun mun oma puolikas olisi tuon 175 euroa.
Ja mun kk tulot on alle 300e/kk! Siitäkö mun pitäisi laittaa 175e vanhimman lapseni elatukseen ja muihin menoihin jäisi n 100 euroa/kk?[/QUOTE]

Kyllä vaan. Puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan joten sun muut menot maksaa sitten mies...

[QUOTE="aapee";23310833]Asumiskulut ovat yhteensä tuon 1200e, joista mun osuudeksi lasketaan puolet. Ja asumiskulut juuri pieneni kun ostettiin oma talo.[/QUOTE]

Voi voi. Uus talo ostettuna ja uus laps tehtynä, enää ei tarvita kun eksä maksamaan sun kotona olo niin on uusio-onni valmiina....

[QUOTE="aapee";23310865]No sitähän mä tässä ihmettelenkin kun mun oma puolikas olisi tuon 175 euroa.
Ja mun kk tulot on alle 300e/kk! Siitäkö mun pitäisi laittaa 175e vanhimman lapseni elatukseen ja muihin menoihin jäisi n 100 euroa/kk?[/QUOTE]

No, toisaalta, sun tulot on alle 300 euroa ja ilmotat että sun osuus asumiskuluista on 600 euroa. Eipä siitäkään hirveesti sun muihin menoihin jää? ;)

[QUOTE="aapee";23310878]Jos olisit vaivautunut lukemaan ensimmäisen viestini, tietäisit, että tähän saakka ex maksanut 140e/kk.[/QUOTE]

ja siis nyt enemmän kun sä oot kotona. On tää merkillistä. Tee ihmeessä vielä uusi vauva nyksän kanssa, kun kerran exä maksaa

Edelleenkään se sinun kotihoidontuella olemisesi ja sitä kautta pienet tulosi eivät ole exän vika.

[QUOTE="Niin";23310894]No, toisaalta, sun tulot on alle 300 euroa ja ilmotat että sun osuus asumiskuluista on 600 euroa. Eipä siitäkään hirveesti sun muihin menoihin jää? ;)[/QUOTE]

mut ilmeisesti muualta tulee rahaa muuhun kuin lapseen liittyviin kuluihin :)

Onko jotkut naiset todellakin näin ahneita? :O

Exä maksaa likasta elareita reilun 60 euroa kun on laskettu sossussa ettei hänellä ole enempään varaa. Kela maksaa loput ja yhteensä tulee elareita 140 euroa ja se on mun mielestä ihan ok.

Mä olen persaukinen opiskelija ja exä töissä. Mun pitääs nyt vissiin tajuta nyhtää exä puille paljaille. No eipä ole halua aiheuttaa vaikeuksia oman lapsensa isälle. Kun eihän se ole exän päätös, että mä olen opiskelija...

Ja muuten sivarijätkä on täysikäänen joten mikä velvollisuus on antaa hälle rahaa. Käskekää muuttamaan yksiöön. Saa Kelasta asumistuen ja muuta rahaa. Eipä ole teidän päänsärky ja rahaa jää teille enemmän eikä tarvitte kitistä exän takia.

Siis eikös se elatuskyky lasketa sen takia, että sitä enempää ei ainakaan keneltäkään voi nyhtää. Ei sen takia, että niin paljon kannattaisi nyhtää vaikkapa itse heittäytymällä kotirouvaksi. Vai olenko käsittänyt jotain väärin?

ei kai tuo pienikään ole. sinulla ja miehelläsi on 2 lasta ja sinun miehellä 2. tottakai teidän kuuluu ne elättää. ja sinun kuuluu kustantaa puolet sinun ja eksäsi lapsesta. tottakai.

Sinun ex voisi myös pyöräyttää 10 lasta ja sitten vinkua koti-isänä, että kun sinä et maksa enempää, vaikka hänellä on niin monta lasta ja vaimo haluaa että lapset hoidetaan kotona.

tuota, ei se elatusvelvollisuus pääty edellisistä, vaikka niitä tekee lisää.

nyt ei taida tulla sääliä, katsos ap kun ihan ydinperheessä joutuu usein äiti mennä töihin, jos on jo isompia lapsia, jotka kuluttavat. eri asia jos on vaan pieniä lapsia perheessä.

Jos lapsen elatukseen menee 347 euroa kuuluu se jakaa vanhempien elatuskyvyn mukaan. Mikäli exäsi on varakas ja tulot vähennysten jälkeen (elinkustannukset, lainojen lyhennykset, muut elatettavat lapset tai puoliso) ovat merkittävästi sinun vastaavalla tavalla laskettuja tulojasi suuremmat, kuuluu hänen maksaa suurempi osa yhteisen lapsenne elatuksesta kuin sinun. Jos mies on lapsen hankkinut, on hänen velvollisuutensa huolehtia vaikka lapsen koko elatuksesta mikäli sinulla ei ole siihen varaa.

Vanhemmat vastaavat lapsen elatuksesta elatuskykynsä mukaisesti. Mikäli tilanne muuttuu, menet töihin, syntyy uusia lapsia, jää työttömäksi tai tilanne muuten merkittävästi muuttuu, täytyy elatusmaksut tarkastaa uuden tilanteen mukaisiksi.

Siis se lapsen elatuksentarve jaetaan vanhempien kesken heidän maksukykynsä mukaan. Eli tietty
enempi tienaava maksaa isomman osan, itsestäänselvää sen pitäis olla.

[QUOTE="essi";23311564]Siis se lapsen elatuksentarve jaetaan vanhempien kesken heidän maksukykynsä mukaan. Eli tietty
enempi tienaava maksaa isomman osan, itsestäänselvää sen pitäis olla.[/QUOTE]

ap ei kerro tässä hänen taloutensa tuloja/maksukykyä.

Mä jäin ihmettelemään mistä ihmeen kahdesta lapsesta te maksatte vielä hoitomaksujakin? Kuitenkin sä oot kotona? WTF?! Montako niitä lapsia siellä oikein pyörii?!

Ärsyttää oikeesti tommoset rahan ahneet naiset (en kirjoita ämmät, vaikka mieli tekis). Joutunu kans vierestä katsomaan maailman säälittävintä soppaa elareista, et ei voi muuta sanoa ku huh. Tässäkin tapauksessa asia olis todennäkösesti paljon helpompi, ja sopimukset olis saatu kuntoon jo viime syksynä jos tämä äiti kävis töissä. Mutta siitä ei tuu olemaan pelkoa tuskin koskaan :)
Itekki saan kahesta vanhimmasta elareita, mutta mulle ei oo tullu koskaan mieleenkään alkaa tappelee niistä, kunhan ollaan nimi läntätty papereihin, ni hyvä o ollu.
Ap:lle ehdottaisin töihin menemistä, ni ei tartte takertua tommoseen. Toi mainitsemasi summa kuitenkin on aikas hyvä.

Yhteistyössä