A
"aapee"
Vieras
Tuon summan, elatuksen tarve 347e lapsilisän jälkeen laski lastenvalvoja.
Jos elatuksen tarve on tuo ja elatusvelvollisten tulot on toisella alle 300e ja toisella yli 2000e, niin miten teidän mielestä tämä pitäisi jakaa?
1. Olisko mun pitänyt etsiä lapseton mies elämääni erottuani exästä ja jättää muut lapset hankkimatta vain sen takia, että olen eronnut?
2.Nykyinen mieheni haluaa, että lapset hoidetaan 3-vuotiaaksi kotona.
3.Exäni tapaa lasta joka toinen vkl luistaen näistäkin välillä. Sopimuksen mukaan myös kesällä 4 viikkoa. Viime kesänä tapaaminen kesti yhden viikon.
Tässä vielä laskelma kun menen töihin:
Nettotulot 1150e/kk
Menot 600e asumismenot (tuossa laskelmassa huomioitavat)
Hoitomaksu 2 lapsesta n 500e (tästä puolet mun osuus eli 250e/kk)
Työmatkakulut ym. jää maksukyvyksi alle 300e/kk
Tuosta kun lasketaan vielä osuus muille lapsilleni, niin maksukyky on yhtälainen kuin nyt kotona kotihoidontuella ollessani. Eli töihin menoni ei muuta tuota laskelmaa millään muotoa.
Jos elatuksen tarve on tuo ja elatusvelvollisten tulot on toisella alle 300e ja toisella yli 2000e, niin miten teidän mielestä tämä pitäisi jakaa?
1. Olisko mun pitänyt etsiä lapseton mies elämääni erottuani exästä ja jättää muut lapset hankkimatta vain sen takia, että olen eronnut?
2.Nykyinen mieheni haluaa, että lapset hoidetaan 3-vuotiaaksi kotona.
3.Exäni tapaa lasta joka toinen vkl luistaen näistäkin välillä. Sopimuksen mukaan myös kesällä 4 viikkoa. Viime kesänä tapaaminen kesti yhden viikon.
Tässä vielä laskelma kun menen töihin:
Nettotulot 1150e/kk
Menot 600e asumismenot (tuossa laskelmassa huomioitavat)
Hoitomaksu 2 lapsesta n 500e (tästä puolet mun osuus eli 250e/kk)
Työmatkakulut ym. jää maksukyvyksi alle 300e/kk
Tuosta kun lasketaan vielä osuus muille lapsilleni, niin maksukyky on yhtälainen kuin nyt kotona kotihoidontuella ollessani. Eli töihin menoni ei muuta tuota laskelmaa millään muotoa.