Olipa kiva loppiaisilta meillä. Äiti kävi valittamassa jälleen tupakanpoltostani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos ja anteeksi kun sain avautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein sulle että tuli paha mieli, mitäs jos lopettaisit sen käryttelyn.

no se ei ole niin yksinkertaista.

Kyllä se onneksi on. Moni tupakoitsija vaan rakastaa sitä ajattelumallia, että juuri mulla on tosi vaikeaa ja kuinka juuri mulla on niin stressaava vaihe ja kuinka mulla on niin hirveet nikkikset ettei kertakaikkiaan voi, pysty eikä kykene. Kyllä se lopettaminen on kaikille vaikeaa, mutta onneksi mahdollista. Been there, done that.

mulle se ei ole noin helppoa, toivon kyllä etten olisi ikinä edes aloittanut koko touhua..

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Älä välitä äitistäsi ja niuho nolife pals6tamammoista. Niille hermosavut voisi tehdä ihan hyvää ;)

Kuule kun ei niitä enää tarvitse, kun pinna ei ole jatkuvasti tiukalla heilahtelevan veren nikotiinipitoisuuden takia:D

Minun tuttuni ottaa vauvansa kainaloon tupakoinnin ajaksi.Sekö olisi sitten parempi vaihtoehto kuin se, että äiti näkee lapsensa ulkoa ikkunasta koko ajan? Tokihan parhain olisi että lapsi saisi kasvaa savuttomassa kodissa, mutta maailma ei ole täydellinen. Ei edes nämä palstojen supermammat jotka tekevät kaiken täysin oiken (omissa kuvitelmissaan)

Kyllä se onneksi on. Moni tupakoitsija vaan rakastaa sitä ajattelumallia, että juuri mulla on tosi vaikeaa ja kuinka juuri mulla on niin stressaava vaihe ja kuinka mulla on niin hirveet nikkikset ettei kertakaikkiaan voi, pysty eikä kykene. Kyllä se lopettaminen on kaikille vaikeaa, mutta onneksi mahdollista. Been there, done that.

mulle se ei ole noin helppoa, toivon kyllä etten olisi ikinä edes aloittanut koko touhua..

:laugh: Tahtoa se vaatii ja toki myös älyä. Been there, done that myös.

Noin helppoa? Justhan mä kirjoitin, että se on kaikille vaikeaa, mutta mahdollista. Vai pakottaako joku sua polttamaan väkisin? No ei pakota.

Oletko edes yrittänyt lopettaa ap. Vai nautitko vielä tupakanpoltosta? Kyllä se mieli muuttuu, kun alat räkimään kovia räkäpapanoita aamuisin, ja oksentamaan limaa, ja kun henki ei enää kulje pihisemättä, ja kun alkaa syöpä tosissaan pelottaa. Mutta sitten naama on tupakan värinen kuiva ja ryppyinen ja hampaat ihanan ruskeat myös. Tai sitten kun lapsesi alkaa pyytämään, että älä äiti enää polta kun en halua että saat syövän. Tiedätkö, että lapsetkin tajuaa, että tupakasta voi saada syövän, ja se pelottaa?

mä tunnen sympatiaa ap:ta kohtaan. älä välitä äidistäs - mulla on just samanlainen äiti. poltan ja that's it. paras ku poltan ulkona enkä ota lasta sinne kainaloon. muut ajatelkoon mitä lystää. ja mäkin tiedän että lopettaminen ei oo kaikille helppoo tai vaikeeta, vaan suurin piirtein mahdotonta. koita kestää ap!

Alkuperäinen kirjoittaja vertaistuki:
ja mäkin tiedän että lopettaminen ei oo kaikille helppoo tai vaikeeta, vaan suurin piirtein mahdotonta. koita kestää ap!

On se mahdotonta silloin, jos motivaatiota ei ole. Sehän on selvä. Kuitenkin ainoastaan tyhmä tai laiska heittää hanskat tiskiin ja ajattelee olevansa ikuisesti tupakoitsija. Silloinhan ei tarvitse vaivata päätään omilla valinnoillaan tai selkärangattomuudellaan.

Oletko edes yrittänyt lopettaa ap. Vai nautitko vielä tupakanpoltosta? Kyllä se mieli muuttuu, kun alat räkimään kovia räkäpapanoita aamuisin, ja oksentamaan limaa, ja kun henki ei enää kulje pihisemättä, ja kun alkaa syöpä tosissaan pelottaa. Mutta sitten naama on tupakan värinen kuiva ja ryppyinen ja hampaat ihanan ruskeat myös. Tai sitten kun lapsesi alkaa pyytämään, että älä äiti enää polta kun en halua että saat syövän. Tiedätkö, että lapsetkin tajuaa, että tupakasta voi saada syövän, ja se pelottaa?

Juurikin näin, alas nyt ajatella , ethän sä halua tuollasta kohtaloa.

toivottavasti olette nähneet kaikki röökimammat sen mainoksen, missä tupakoitsija-isä makaa sairaalan sängyssä syövänharmannnuttaman naamansa kanssa letkuissa kiinni köhimässä ja lapsi selittää innoissaan kaikesta isälleen ja sanoo et "sun olis pitänyt olla siellä". Sitten tulee se teksti että lopeta ajoissa.

Onnea valitsemallasi tiellä ja polta ihmeessä kaikessa rauhassa, mukava sitten kitumalla kuolla ja lapsi saa silloinkin seurata vierestä äitinsä viisaita valintoja.

IDIOOTIT KAIKKI TUPAKOITSIJAT! VARSINKIN VANHEMMAT!

Mä olen varmaan ihan kamala ihminen, mutta en antanut lasta anopille koko päiväksi hoitoon ennen kuin varmistin että sillon EI polteta kun lapsi on siellä. Jos vetäis yhdenkin röökin kun vahtii lasta, oli sitten ulkona tai sisällä, päiväunien aikaan tai ei, niin siihen loppuisi vahtimiset hyvin äkkiä. Mun lasta ei röökillä saastuteta ja on niin tarkka nenä varsinkin nyt kun olen raskaana että hajun huomaa heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hirviöminiä:
Mä olen varmaan ihan kamala ihminen, mutta en antanut lasta anopille koko päiväksi hoitoon ennen kuin varmistin että sillon EI polteta kun lapsi on siellä. Jos vetäis yhdenkin röökin kun vahtii lasta, oli sitten ulkona tai sisällä, päiväunien aikaan tai ei, niin siihen loppuisi vahtimiset hyvin äkkiä. Mun lasta ei röökillä saastuteta ja on niin tarkka nenä varsinkin nyt kun olen raskaana että hajun huomaa heti.

No pikkusen menee yli sun vouhotuksesi. Jos siis oletetaan, ettei anoppi polta ketjussa ja on muuten ihan normaali ihminen.

Niin joo, ja minä poltan, koska en välitä itsestäni. Aivan sama sairastunko, joskus itse asiassa toivon kuolevani pois, saavani syövän tms... Läheisillekin se olisi parempi. Ei haittaa yhtään sairaudet, todennäköisesti kuolen jo aiemmin muulla tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja j:

No pikkusen menee yli sun vouhotuksesi. Jos siis oletetaan, ettei anoppi polta ketjussa ja on muuten ihan normaali ihminen.

Niin kyllä menee pahasti yli minustakin, vaikka tupakointia vihaankin. Anoppinasi varmaan sanoisin joo joota, ja tekisin kuten haluaisin. Mitä haittaa on siitä, jos anoppi vetäisee röökin ollessaan lapsen kanssa ulkona tai kun lapsi nukkuu? Onko sulle tärkeämpää se, että lapsella on suhde mummoonsa vai se, ettei lapsesi hengitysilmassa ole nanopartikkeliakaan anopin keuhkoista olevaa ilmaa?

Vouhotus mikä vouhotus. Mä en hyväksy tupakanpolttoa enkä halua että vauvan tai taaperon läheisyydessä poltetaan. Ellei anoppi sitä hyväksy se on hänen ongelmansa, ei minun. Varsinkin kun mieheni on täsmälleen samaa mieltä ja kyseessä on sentään hänen äitinsä. Miksi me altistettaisiin lapsemme tupakalle kun ei kerran ole pakko? Kerrohan se.

Vouhotus mikä vouhotus. Mä en hyväksy tupakanpolttoa enkä halua että vauvan tai taaperon läheisyydessä poltetaan. Ellei anoppi sitä hyväksy se on hänen ongelmansa, ei minun. Varsinkin kun mieheni on täsmälleen samaa mieltä ja kyseessä on sentään hänen äitinsä. Miksi me altistettaisiin lapsemme tupakalle kun ei kerran ole pakko? Kerrohan se.

No jos lapsi vaikka nukkuu päiväunia, niin eih se pahemmin mitään myrkkyjä saa.

Niin kyllä menee pahasti yli minustakin, vaikka tupakointia vihaankin. Anoppinasi varmaan sanoisin joo joota, ja tekisin kuten haluaisin. Mitä haittaa on siitä, jos anoppi vetäisee röökin ollessaan lapsen kanssa ulkona tai kun lapsi nukkuu? Onko sulle tärkeämpää se, että lapsella on suhde mummoonsa vai se, ettei lapsesi hengitysilmassa ole nanopartikkeliakaan anopin keuhkoista olevaa ilmaa?

Eikä kukaan ihmettele onko anopille tärkeämpää polttaa tupakkaa lapsen läsnäollessa kuin lapsen terveys. Kuvitteletteko oikeasti ettei lapsi saa siitä tupakansavua ulkona kun joku polttaa siinä vieressä? :headwall: Ymmärtäisin jollain tasolla jos kyse olisi useamman päivän hoidosta, mutta pisin setti on ollut n 10 tuntia. Ellei sitä kestä olla ilman tupakkaa niin voi voi. Onneksi anoppi on järkinainen ja kunnioittaa meidän periaatteitamme. Toisin kuin ilmeisesti monet täällä tekisivät. Eipä lapsenlapsen niin väliä ole, pääasia että MINÄ saan ruokittua riippuvuuttani.

Eikä kukaan ihmettele onko anopille tärkeämpää polttaa tupakkaa lapsen läsnäollessa kuin lapsen terveys. Kuvitteletteko oikeasti ettei lapsi saa siitä tupakansavua ulkona kun joku polttaa siinä vieressä? :headwall: Ymmärtäisin jollain tasolla jos kyse olisi useamman päivän hoidosta, mutta pisin setti on ollut n 10 tuntia. Ellei sitä kestä olla ilman tupakkaa niin voi voi. Onneksi anoppi on järkinainen ja kunnioittaa meidän periaatteitamme. Toisin kuin ilmeisesti monet täällä tekisivät. Eipä lapsenlapsen niin väliä ole, pääasia että MINÄ saan ruokittua riippuvuuttani.

No johan se on todettu, ettei kaikilla ole motivaatiota lopettaa, eikä kukaan ulkopuolinen voi sitä kenenkään päähän kaataa. Jos anoppisi on koukussa röökiin niin epäilen todella, jos hän on 10 tuntia polttamatta vaikkette ole edes näkemässä! Toisekseen, onko parempi, että lastasi vahtii hermostunut, nikotiinia himoitseva ja keskittymiskyvytön ihminen, kuin tyyppi, joka pääsee riippuvuuttaan tyydyttämään? Ja mitä tulee ulkona polttamiseen, niin pienen välimatkan ja oikean tuulensuunnan avulla se savu ei toden totta kiemurtele lapsesi nenään. Miten selviät kadulla, jossa ohikulkijat polttavat?

En olis ikinä uskonut, että koittaa päivä, jona puolustan tupakoijia:D

jösses joku raja vöyhkäämiselläkin hankippa kuule anopilles vaikka hepa suodattimella oleva ilman puhdistin attels ny jos siellä vaikka on itiöitäkin ilmassa kaiken lisäksi että polttaa ulkona voi kauheeta

Onko lähipiirissäsi kukaan kuollut syöpään tai keuhkoahtaumatautiin? Mulla on! Läheltä kun seuraa toisen kärsimyksiä, jotka aiheutuneet tupakan poltosta, ei kyllä voi ymmärtää miksi ihmeessä ihmiset polttaa!! Mä tekisin kyllä kaikkeni päästäkseni eroon tupakista, jos polttaisin, että saisin olla äiti lapsilleni vielä yli 50 vuotiaanakin.