P
prkl
Vieras
Tänään tuli 2 v*tun mukavaa kirjettä. Koskien sellaista lainaa, jonka luulin maksaneeni (ja näin tosiaan piti olla) jo aikoja sitten. Toinen kirje oli käräjäoikeudesta, joku haastevaatimus tms. että täytyy maksaa velka pois (kulutusluotto), on muka jäänyt maksamatta parin sadan velka ja siihen tuplaten päälle jotain oikeuskuluja. No, kyllä vähän pisti ihmetyttämään, että mikäs v*ttu tämä on. Sitten avasin toisen kuoren ja siellä oli Asiakastiedolta tieto minulle, että on tullut luottotietomerkintä kun en ole maksanut velkoja. Olen sitten soitellut koko päivän sinne ja tänne ja yrittänyt selvittää juttua. Käräjäoikeus sanoo, että heille on tullut tietoa ettei ole maksettu, mutta ei heiltä ole lähtenyt mitään merkintää luottorekisteriin. Kyseinen pankki sitten sanoo, että "joo, oot jättänyt maksamatta, olis pitänyt maksaa vielä heinäkuun alkuun asti laskuja mutta kun et maksanut niin laitettiinpa sulle merkintä luottotietoihin"... VOI JUMALAUTA! Ihan turha sinne oli selittää, että a) olen ymmärtänyt että olen maksanut laskuni ja b) eipä oo tullut edes mitään laskuja kotiin, joten toistan kohda a) näin ollen ymmärsin että kaikki on maksettu. Sitten sieltä vaan änkytetään, että "ei voi tehdä mitään, sulla nyt vaan on merkintä ja sillä selvä, ei uskota ettet oo saanut laskuja" jne. Vaikka totuus on se, että todellakin luulin, että kaikki on maksettu (kun niin piti mun kirjanpidon mukaan olla) kun ei mitään laskujakaan ole tullut. He vaan sanoo, että laskut on lähetetty = laskut olen saanut mutta en ole reagoinut mitenkään! :headwall: Tää ei voi olla totta, ei voi... Jonkun helkatin virheen takia mulla on nyt luottohäiriömerkintä. :'( Kai mä nyt olisin ennemmin maksanut sen pari sataa euroa kuin ottanut 2v merkinnän ja sitten vielä reilut 200e oikeuskuluja päälle. :headwall: 
(Ja ihan turha nyt kenenkään inistä, että ihan oikein kun et maksanut velkojasi, siitä ei tässä nyt kyse ole lainkaan.)
(Ja ihan turha nyt kenenkään inistä, että ihan oikein kun et maksanut velkojasi, siitä ei tässä nyt kyse ole lainkaan.)