P
paksuna
Vieras
Minulla oli toinen pelkopolikäynti ja lääkäri.
Kätilö, jonka kanssa keskustelu oli tarkoitus käydä, oli sairaana, joten siihen sain uuden ajan. Se ei minua haittaa, eihän se kenenkään syy ole.
Pelkopolilla käyn edellisestä keisarileikkaukseen päätyneestä synnytyksestä jääneiden pelkojen vuoksi. En käy siellä ruinaamassa sektiota, päin vastoin. Lääkäriaika minulle oli sovittu, jotta nähtäisiin kuinka vauva kasvaa ja saataisiin jotain arviota tämänhetkisestä painosta jne. Edellisestä synnytyksestä jäi myös kalvamaan kielimuuri itseni ja kätilön välillä - kätilö oli venäläinen ja puhui vain hyvin murtaen suomea. Oma äidinkieleni on ruotsi.
Pääsin lääkärille. Lääkäri oli vanha, nyrpeän näköinen venäläinen nainen. Hän ei puhunut sanaakaan ruotsia ja vain murtaen suomea. Toinen kätilö (jonka kanssa sovin sen uuden käyntiajan) käski minun puhua lääkärille myös oireistani, jotka viittaavat raskausmyrkytykseen, vaikka arvot ei kovin koholla olekaan. Aloin kertomaan, mutta lääkäri keskeytti minut äyskäsemällä "sinulla on joku paniikkihäirö vaan, eikö?". No ei kyllä ole. Ja lisäsi vielä, ettei "noin aikasilla viikoilla (rv31) mitään myrkytyksiä ole olemassakaan!"...
Kun nousin pöydälle ultrattavaksi, sanoin mieheni pyynnöstä, että saa kertoa sukupuolen jos näkyy. Lääkäri sanoi asian olevan ok ja lupasi vilkaista. Ultraus oli hetkessä ohi, anoa mitä kätilö kertoi, oli että napavirtaukset on normaalit. Mitään painoarviota tms en saanut, vaikka se oli koko tutkimuksen idea. Kysyin vielä sukupuolesta, josta lääkäri suivaantui ja ärähti "miksi et mitään voinut tutkimuksen aikana sanoa?! Mistä sitä voi tietää, mitä kaikkea tekin (potilaat) haluatte?!". Sanoinhan minä... Ja siihen, kun sanoin, että aikasemmin meille ennustettiin poikaa, lääkäri koppavasti totesi tyttöjen olevan paljon parempia. WTF?!
Yhtään kuvaa en myöskään saanut, mutta se nyt ei maailmaa kaada.
Kaikinpuolin lääkäri oli erittäin töykeä ja epämielyttävä. Kyllä jäikin paha maku tuosta käynnistä... Onneksi pääsen viikon kuluttua puhumaan sille "omalle" kätilölle... :/
Kätilö, jonka kanssa keskustelu oli tarkoitus käydä, oli sairaana, joten siihen sain uuden ajan. Se ei minua haittaa, eihän se kenenkään syy ole.
Pelkopolilla käyn edellisestä keisarileikkaukseen päätyneestä synnytyksestä jääneiden pelkojen vuoksi. En käy siellä ruinaamassa sektiota, päin vastoin. Lääkäriaika minulle oli sovittu, jotta nähtäisiin kuinka vauva kasvaa ja saataisiin jotain arviota tämänhetkisestä painosta jne. Edellisestä synnytyksestä jäi myös kalvamaan kielimuuri itseni ja kätilön välillä - kätilö oli venäläinen ja puhui vain hyvin murtaen suomea. Oma äidinkieleni on ruotsi.
Pääsin lääkärille. Lääkäri oli vanha, nyrpeän näköinen venäläinen nainen. Hän ei puhunut sanaakaan ruotsia ja vain murtaen suomea. Toinen kätilö (jonka kanssa sovin sen uuden käyntiajan) käski minun puhua lääkärille myös oireistani, jotka viittaavat raskausmyrkytykseen, vaikka arvot ei kovin koholla olekaan. Aloin kertomaan, mutta lääkäri keskeytti minut äyskäsemällä "sinulla on joku paniikkihäirö vaan, eikö?". No ei kyllä ole. Ja lisäsi vielä, ettei "noin aikasilla viikoilla (rv31) mitään myrkytyksiä ole olemassakaan!"...
Kun nousin pöydälle ultrattavaksi, sanoin mieheni pyynnöstä, että saa kertoa sukupuolen jos näkyy. Lääkäri sanoi asian olevan ok ja lupasi vilkaista. Ultraus oli hetkessä ohi, anoa mitä kätilö kertoi, oli että napavirtaukset on normaalit. Mitään painoarviota tms en saanut, vaikka se oli koko tutkimuksen idea. Kysyin vielä sukupuolesta, josta lääkäri suivaantui ja ärähti "miksi et mitään voinut tutkimuksen aikana sanoa?! Mistä sitä voi tietää, mitä kaikkea tekin (potilaat) haluatte?!". Sanoinhan minä... Ja siihen, kun sanoin, että aikasemmin meille ennustettiin poikaa, lääkäri koppavasti totesi tyttöjen olevan paljon parempia. WTF?!
Yhtään kuvaa en myöskään saanut, mutta se nyt ei maailmaa kaada.
Kaikinpuolin lääkäri oli erittäin töykeä ja epämielyttävä. Kyllä jäikin paha maku tuosta käynnistä... Onneksi pääsen viikon kuluttua puhumaan sille "omalle" kätilölle... :/