Olipa taas jotenkin huvittavan outo keskustelu äitini kanssa eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinä muun jututstelun lomassa minä mainitsin siitä, että minulla on niska ja hartiat TODELLA jumissa ja ehkä hieman alaselän lihaksetkin.

Äitini siihen, että "no eihän voi olla! Eihän sulla nyt mitkään lihakset jumissa voi olla, kun ei mullakaan ole. Mistä ne nyt muka olisi jumiin menneet." Sanoin sitten, että ei se nyt ehkä mikään ikäkysymys ole, jos on niskat jumissa. Ja lisäsin, että olen tässä nyt viimeiset 4,5vuotta imettänyt ja nukkunut perhepedissä, jossa asento ei aina ole itselle ihan paras mahdollinen eli niissä kahdessa asiassa jo on ihan riittämiin selitystä niskahartiajumille.

Lopultakin kuitenkin tilanne jotenkin jäi siihen, että äitini oli sitä mieltä, että koska hän on sentään lähihoitaja ja töissä vanhainkodissa niin minulla ei vaan voi olla niskat jumissa, koska hänelläkään ei ole KOSKAAN kuulemma ollut. :D :D Lopuksi vielä kertoi minulle mitän niskaa saa venytettyä kallistamalla päätä kohti olkapäitä ja painamalla leukaa rintaan. :D Sekin oli jotenkin hauskaa, koska minä olen koko ikäni harrastanut aika monipuolisesti monenlaista liikuntaa, joten ehkä minä nyt sentään pari venytysliikettä tiedän. :D

Mutta äitini kanssa on usein näitä keskusteluja, kun hän TIETÄÄ vain jotain eikä suostu muuksi uskomaan vaikka mitä sanoisi. Useampikin keskustelu on käyty siitä, että kertooko vatsan muoto vauvan sukupuolen. Äitini on sitä mieltä, että ihan ilmanmuuta siinä asiassa on perää. :)

Äitini ja siskoni on vähän samanlaisia. Ei koskaan tiedä, mikä asia ihan normaalissa keskustelussa saa aikaan jonkin ihan kummallisen kommentin:-) ja nousee sitten ikäänkuin pääosaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Marjukka:
Äitini ja siskoni on vähän samanlaisia. Ei koskaan tiedä, mikä asia ihan normaalissa keskustelussa saa aikaan jonkin ihan kummallisen kommentin:-) ja nousee sitten ikäänkuin pääosaan.

Juu niin nimenomaan tekee. Eilenkin se itse juttu unohtui, kun äitini jäi jankkaamaan tuota minun niskahartiajumitustani.

Mun äiti on kans hyvin vahva mielipiteissään, jotka perustuvat vain hänen omaan kokemukseensa ja käsitykseensä. Kokemusta ei kyllä kovin monelta alalta löydy, kun ei harrasta mitään ja samaa yksinkertaista työtä on tehnyt koko ikänsä.
Hänen mielestään esim. lasten allergioita ei olisi, jos lapsille vaan syötettäisiin kaikkea mahdollista ruokaa.
Useinkaan en viitsi asioista väitellä, vaan olen niinkuin en kuulisikaan.

Yhteistyössä