olipa ylläri neuvolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
terkkari sanoi että raskaana SAA laskea Vainopartion pisteitä. tosin orjallisesti ei tarvitse noudattaa, mutta kuitenkin. ja mähän aloitan kunhan olo paranee ja jokin pysyy sisälläkin :laugh: [/quo Juu.mä olen kolmessa raskaudessani laskenut paikkarin pisteitä ja paino vaan laskenut ja mitään haittaa ei ole ollut.=)

ooksä laskenut ihan pelkästään painon mukaan pisteet? tarkoitus ei ole laihduttaa, vaan kontrolloida mitä syön :ashamed:
Laskin ihan oman painoni mukaan ja 10 kiloa tippui.Aloin laskemaan puolessa välillä raskautta aina,kun ´silloin vasta alkoi paino nousta.

ooksä laskenut ihan pelkästään painon mukaan pisteet? tarkoitus ei ole laihduttaa, vaan kontrolloida mitä syön :ashamed:

no tämän ymmärrän, mutta kun olen kuullut tapauksista jotka ninku aikuisten oikeesti laihduttaa raskaus/imetysaikana, en jummarra en..

No eikös ne oo sama asia. Vai meinaatko että jos ihminen laihduttaa niin hänen ei tarvi kontrolloida syömisiään?

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Miksi kukaan laihduttaa raskausaikana? siis toki ymmärrän jos ei halua painon kamalasti nousevan jos yli painoa on yli 20kg valmiiksi..

Tämä ei siis ole arvostelua, vaan ihmetelyä..

kuten sanoin, tarkoitus ei ole laihduttaa. kokemuksesta vaan tiedän että jos "itse" kontrolloin syömisiäni, syön joko liikaa tai ihan liian vähän. ja kyllä ylipainoa löytyy ennestään.

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:

no tämän ymmärrän, mutta kun olen kuullut tapauksista jotka ninku aikuisten oikeesti laihduttaa raskaus/imetysaikana, en jummarra en..

ei, mä kyllä tiedän että kerkeän laihduttaa nää ylimääräiset sitten imetyksen loputtua, mutta en halua että nyt paino nousee hurjasti. ja oman itseni tuntien tiedän sen nousevan jos en laita ylös mitä suuhuni pistän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikös ne oo sama asia. Vai meinaatko että jos ihminen laihduttaa niin hänen ei tarvi kontrolloida syömisiään?

onhan se sama asia tavallaan, mutta kun mulla ei ole tarkoitus tiputtaa kiloja. oon kyllä laihduttanut pisteillä sekä nälkäkuurilla aiemmin ja jos en tosiaan laita ylös nyt mitä syön, joko jätän syömättä tai mässytän jatkuvasti ja vieläpä epäterveellisiä sapuskoja. itsekuri pysyy paremmin jos pisteitä laskeskelen, vaikka lisäisinkin muutaman pisteen painon mukaan laskettuihin.

Minusta ei ole sama asia. Itse en laihduta mutta korkean lähtöpainon takia pyrin, ettei paino nousisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minusta ei ole sama asia. Itse en laihduta mutta korkean lähtöpainon takia pyrin, ettei paino nousisi.

tässä on vieras tiivistettynä sanonut mitä itse yritin selittää :ashamed:

Joo, mulle sanottiin samaa. Tai ensin halusivat tietää, että kuinka paljon mä saan energiaa päivässä, jos syön niiden pisteiden mukaan.

Jossain lippulappusissa (neuvolan antamissa) oli lukuja siitä, että kuinka paljon on raskauden aiheuttama lisäenergian tarve ja kuinka paljon on imetyksen aiheuttama lisäenergian tarve. Imetyksellä se oli suurempi, ja pv-pisteitä saa laskea imetyksen aikana. Se pisteluku on vain korkeampi, kuin ei-imettäessä. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että halutessani voin laskea pisteitä noilla imetyspisteillä.

Tosin kun pahoinvointi kesti yli puolenvälin, ja senkin jälkeen syöminen on ollut tolkullista, niin en ole tullut laskeneeksi :xmas:

Ja mä voin kyllä omalta kohdaltani sanoa, että mun painoni on pudonnut raskausaikana, mutta en mä nyt sanois että mä olen laihduttanut. Kun on ylipainoa enemmän, niin se paino tippuukin helpommin. Eli saan syödä ihan kunnolla, ja paino putoaa. Syön kuitenkin niin, että en ole nälkäinen, kunhan olen jättänyt suklaan yms liiat herkut pois.

Samaa luokkaa tuo varmaan on raskausdiabetesdieetin kanssa, jos esim laskee imetyslisäpisteillä. Toki riippuu lähtöpainosta :D

ne on +10pojoa...ja tosiaan joku näköjään oli samoilla kannoilla,elikkäs mä olen laskenut et niin se on mulla n.1800kcal,syön siis 31pojoa...herkuttelen kerran viikossa,välillä olen kyllä useamminkin;)kun nyt alkanut enemmän tehdä mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ne on +10pojoa...ja tosiaan joku näköjään oli samoilla kannoilla,elikkäs mä olen laskenut et niin se on mulla n.1800kcal,syön siis 31pojoa...herkuttelen kerran viikossa,välillä olen kyllä useamminkin;)kun nyt alkanut enemmän tehdä mieli.

noniin, kiitos :D täytyy vaan miettiä miten mä saan points-laskimeen syötettyä lisäpisteet ;)

ja tosiaan en ole neuvolasta kysynyt vaan itse kokeilin ja jos syön enemmän alkaa mulla paino nousta + katsoin että sen verran monipuolisesti,tarpeeksi rasvoja jne.syön tolla määrällä.heh,mä fuskaan mun laskinta ja en sinne ole merkkaillut mitään aikoihin;)saat varmaan niin et aloitat 'alusta' laskimen ja syöttelet tiedot,en muista kysyykö imetätkö..luulis..

mä aattelinkin että nollaan sen laskimen ja syötän uudet mitat (kun ennen plussaa paino kuitenkin kerkesi jo tippua). muistaakseni ei kysy että imetänkö, mutta eiköhän sen 10 pistettä pysty päässäkin laskemaan extrana. kiitos sulle =)

Yhteistyössä