Olipas aika hurjan kuuloista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lumiina

Aktiivinen jäsen
29.10.2005
7 281
0
36
Kun hain miehen ja meidän kaverin pois metsältä niin tämä kaveri puhu ihan sekoja... Höpötteli siellä metsällä ollessaankin itsekseen, luulimme hänen puhuvan puhelimessa kunnes kaverin puhelin alkoi soimaan ja puhelin soi meidän vieressä. Kysyttiin autossa, että kenen kanssa se siellä metsässä jutteli, niin se vaan sano että niiden jotka sille kerto missä koira menee :o Metsässä ei ollut ketään muuta kuin me ja koirakin oli meidän luona autolla, kun odoteltiin tätä kaveria autoon.
Mies kertoi, että kaveri oli siellä metsässä ollessaankin höpöttänyt, että jotku on laittanut kuuntelu laitteita hänen vaatteisiin ja niistä kuuntelulaitteista kuului ääniä... :whistle:
Kaveri puhui koko automatkan outoja ja mun miestä nauratti sen höpinät. Kaveri alkoi hiilestyä, kun mies nauro, että eihän siellä metsässä ketään ollu. Kaveri vaan väitti, että hän keskusteli niiden kuuntelulaitteiden avulla jne. Ja mun miestä nauratti vaan kahtakauheammin, minä olin ihan että :o ja koitin rauhotella tilannetta sanomalla vaan, että ehkä siellä vaatteissa sitten on niitä kuuntelulaitteita... Pelotti, että kaveri ottaa pyssynsä esiin, kun hiilesty jo niin paljon... Kai se itsekkin tajus miten sekoja puhu, tai sitten ei... :/
Vietiin kaveri vanhempiensa luokse ja soitettiin sen vanhemmille, että seuraavat sitä, että onko kaikki ok ja ainakin ottavat sen pyssyn pois siltä.
Tähän päivään asti se on ollut ihan normaali, mutta päivällä jo ihmettelin, että miten se oli niin outo koko päivän. Pelottavaa, miten ihminen voi "seota" noin ykskaks...

Saas nähdä mitä sille kuuluu huomenna. :/

Huih.. Toivottavasti ei vakavaa. Jos menee ohi, niin kannattaa vaatia kaveria menemään tutkimuksiin ja jos ei mene niin pitää huolta että "joutuu" tutkimuksiin.
Eihän sitä tiedä vaikka olis joku aivokasvain tai sitten vaan seonnut stressistä tms.

Kyllä se "sekoaminenkin" voi joskus käydä hyvinkin nopeasti, mutta tosiaan, ehkä joku lääkärin tarkistus olis hyvä tehdä ainakin elimellisten vikojen poissulkemiseksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Onneksi selititte hänen vanhemmille asian.
Niinpä! Tuli ihan paniikki, kun päästiin kotiin, että pakko soittaa kaverin porukoille, että tarkkailee sitä. Kaverin äiti oli kanssa epäilly, että kaikki ei oo ihan ok. Äiti oli myös huomannu etä kaveri puhuu outoja.
Varmaan huomenna vievät sitä johonkin tutkimuksiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Onneksi selititte hänen vanhemmille asian.
Niinpä! Tuli ihan paniikki, kun päästiin kotiin, että pakko soittaa kaverin porukoille, että tarkkailee sitä. Kaverin äiti oli kanssa epäilly, että kaikki ei oo ihan ok. Äiti oli myös huomannu etä kaveri puhuu outoja.
Varmaan huomenna vievät sitä johonkin tutkimuksiin...

Minkä ikäinen on?

Toimittakaa mies lääkäriin. Kuulostaa siltä, että hän tarvitsee pikaista apua. MItä nopeammin hänet saadaan hoitoon sitä parempi hoitoennuste. Vaikuttaa psykoosilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko mahdollisuutta, että vois käyttää jotakin "mömmöjä"?
Ei käytä mitään. Ihan normaali järkinen kaveri ollu tähän asti... Eros joku aika sitten pitkäaikaisesta tyttöystävästään. Ehkäpä se on saanut kaverin mielen järkkymään :whistle:
Uskon, että hänet huomenna toimitetaan tutkimuksiin/saamaan apua.

Mun äidillä oli joku delirium tyyppinen juttu. Viinaksia otti aika reilusti (n.4pvää viikko) mutta oli jo useamman päivän paussi välissä.. Se alko sillä että naapurista kuuluu ääntä, ne haukkuvat häntä ja selvästi kuuluu. Itki sitä... me lapset(aikuiset jo) luultiin että on tottakin, kun kerrostalossa kuuluu. Sit se meni pahemmaksi seuraavana päivänä. Hän sanoi että hänelle on asennettu sellainen hälytin millä lintujakin seurataan jne. hetken päästä oli ikkunasta keskustellut poliisin kanssa yms. Se oli elämäni hirvein tilanne. Viedä äiti virka-apupyyntönä(poliisi apuna) suljetulle osastolle. Äiti ei ollenkaan käsittänyt miksen minä usko häntä ja että minä olen ihan hullu jne.

Mummoni puhui myös kuuntelulaitteista eläessään ja ihmisistä jotka tarkkailevat häntä metsästä (niitä kuuntelulaitteita oli hänen mielestään laitettu puiden lehtiin). Mummoni oli nuorena jo sairaalassa psyykkisen sairauden takia, mutta ei mitenkään vaarallinen kenellekään :) Kannattaa tosiaan olla tarkkana sen kaverin suhteen ja hommata hänet hoitoon, jos oikein suuttuu siitä ettei hänen puheitaan uskota :(

Se jäi sinne vanhempiensa luokse. Olen varma, että he vievät kaverin jo tänään hoitoon jos katsovat sen tarpeelliseksi. Ovat hyviä ja huolehtevia vanhempia, joten varmasti eivät jätä juttua tuohon...

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Mun tuttu sairastu skitsofreniaa (kirjotettiinkohan noin ? ) nii se höpötteli ja noista kuuntelujutuista kuinka joku oli muka asennellu niitä sen kotiin ja sitä kuunneltii niillä ym. semmosta.

mä tuota kanssa vähän veikkaan

öö... nyt ois semmonen homma, että näyttää aika pahasti se sun miehen kaveri menneen psykoosiin! niin voi käydä kelle tahansa ja tärkeintä on toimittaa ihminen lähimpään ensiapuun, josta sitten laittavat eteenpäin. silloin kun on psykoosi päällä ei erota todellisuutta harhoista, joten se kun sun miehes naureskeli sille asialle loukkas tätä kaveria oikeasti, koska harhat ovat hänelle tosia! nyt pikaisesti soittamaan johonkin päivystykseen / kaverin läheiselle! psykoosissa oleva ihminen voi tehdä mitä vain itselleen/muille harhojen ollessa noin pahat kuin hänellä!

Yhteistyössä