Olisiko ok, jos miehellänne olisi pikkujouluristeily isänpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noin pieni lapsi ei vielä isänpäivästä mitään ymmärrä, joten ap:n tilanteessa ok
Omassa perheessä taas ei niin ok. Lapset on tehnyt kovasti töitä isin lahjan eteen ja haluavat sen kyllä antaa nimenomaan isänpäivänä.

voihan tuon tehdä sitten kun mies sunnuntaina kotiutuu. Menee päikkäreille ja lapset herätelee kakulla ja korteilla. Minusta tässä ei ole mitään ongelmaa.

no ei se vaan käy että sitä krapulaista miestä juhlistetaais sitten "myöhemmin"
jos sen ratkaisun tekis että lähtee niin sen jälkeen kyseistä henkilöä ja sitä "titteliä" ei juhlistettaisi ikinä.

minen oikeasti ymmärrä näitä juhlistetaan myöhemmin juttuja.
ei ole mikään ihme ettei juhlapyhät,juhlat,perinteet merkkaa melkein kelleen enää mitään kun kaikkea voi juhlia sitten joskus myöhemmin, ei tarvii nähdä vaivaa taikka noudattaa perinteitä jne kun sehän on vain yksi päivä muiden joukossa
lapset myös opetetaan tähän, surullista

[QUOTE="Neith";24999654]no ei se vaan käy että sitä krapulaista miestä juhlistetaais sitten "myöhemmin"
jos sen ratkaisun tekis että lähtee niin sen jälkeen kyseistä henkilöä ja sitä "titteliä" ei juhlistettaisi ikinä.

ei ole mikään ihme ettei juhlapyhät,juhlat,perinteet merkkaa melkein kelleen enää mitään kun kaikkea voi juhlia sitten joskus myöhemmin, ei tarvii nähdä vaivaa taikka noudattaa perinteitä jne kun sehän on vain yksi päivä muiden joukossa
lapset myös opetetaan tähän, surullista[/QUOTE]

ja minä en ymmärrä miksi koskaan ei voi joustaa? Jos kerran sattuu pikkujoulut tuohon samalle viikonlopulle niin ei se ole maailmanloppu jos lapset antavat kakun, kortit ja tekemänsä jutut sitten kun isä kotiutuu. Ja juhlia voi muutenkin kuin vetämällä perskännit. Kaikille ei tule krapulaa. Ihan naurettaa pelleilyä, että isänpäiväkahveja ei voi siirtää aamusta iltapäivälle ja mennä vaikka klo.8 sinne vaarin luokse- tehdä poikkeus kerran, yhden kerran eikä olla heti jotain eropapereita suunnilleen kirjoittamassa.

huokaus, huokaus ja huokaus!

Olis ok.
Mutta täytyy kyllä ihmetellä miksi se pikkujouluristeily on juuri isänpäivälle pitänyt laittaa?

Veikkaan et se risteily on varattu jo aikaa sitten eikä kukaan ole huomannut katsoa kalenteriin et isänpäivä on sillon..Ihan ymmärrettävä moka johon olisin saattanut sortua itsekkin, en nimittäin koskaan muista mitä "juhlia" on millonkin.

Hassuja nämä äidit, jotka ilmoittavat "sittenpä meillä ei enää koskaan juhlittaisi isänpäivää mitenkään".

Siinä on taas sisäistetty, mistä ja kenestä isänpäivässä on kysymys.

Olisi ok, itse asiassa meillä mies lähtee huomenna kaveriporukan kanssa mökille ja tulee kotiin joskus sunnuntaina. Soittaa ennen kun tulee, joten meillä on sitten täällä kahvit ja kakut katettu pöytään. Lapsillekin oli ok. Mies itse hätäili, käyköhän tämä lapsille, kun oli vahingossa järjestetty isänpäiväviikonlopulle tämmöinen. Mutta mikäs siinä, ei se aamukahvi ole se mikä autuaaksi tekee, juodaan kahvit (ja annetaan lahjat ) sitten päivällä :)

[QUOTE="Tintti";24999823]Ihan rehellisesti minusta niin isänpäivässä kuin äitienpäivässäkin on kyse LAPSISTA (enhän minä muuten äiti olisikaan eikä mieheni isä). Ja lapsille se tuntuu myös olevan tärkeintä, että saavat isiä muistaa.[/QUOTE]

Olen ihan samaa mieltä. Lasten takiahan näitä päiviä vietetään. Puolisoille on lunotvampaa muistaa toisiaan synttäreillä ja vuosipäivinä.

Kuitenkaan en ole ihan vakuuttunut, että aloittajan alle vuoden ikäinen vauva odottaa innosta pinkeänä että saa antaa itse tekemänsä lahjan isälle ;)

Joten jos äiti tällaisessa tapauksessa vetää herneet nenuliin ja toteaa, että meilläpä ei enää ikinä juhlita isänpäivää, niin kenellekähän se on kaikkein suurin menetys? Aivan.

[QUOTE="vieras";24999825]Olisi ok, itse asiassa meillä mies lähtee huomenna kaveriporukan kanssa mökille ja tulee kotiin joskus sunnuntaina. Soittaa ennen kun tulee, joten meillä on sitten täällä kahvit ja kakut katettu pöytään. Lapsillekin oli ok. Mies itse hätäili, käyköhän tämä lapsille, kun oli vahingossa järjestetty isänpäiväviikonlopulle tämmöinen. Mutta mikäs siinä, ei se aamukahvi ole se mikä autuaaksi tekee, juodaan kahvit (ja annetaan lahjat ) sitten päivällä :)[/QUOTE]

Meillä kanssa miehen kaveriporukka oli järjestänyt mökkiviikonlopun täksi viikonlopuksi. Ja vaikka reissu olisi ollut mieleinen, niin mies jättää sen väliin, kun tietää kuinka innoissaan lapset odottaa isänpäivää. Eihän ne meinaa housuissaan pysyä, kun paketit polttelee jo...

JOs on miehen eka isänpäivä, niin lapsi on sen verran pieni ettei tuosta mitään tajua. Eli mies voisi mennä, juhlitaan joskus muulloin isänpäivälounailla jne. Isommat lapset kuitenkin jo ymmärtää, mutta ehkä niidenkin kanssa voisi isänpäivää viettää jo lauantaina.

No, meillä ei lähtisi, ei ole kyse että kieltäisin, mutta meillä samanlaiset näkemykset miten esim. isäinpäivää vietetään (ja muutenkin eloa perheenä). Jokainen perhe tekee tällaisissa asioissa omat päätökset, ei kyse siis sen kummemmasta, en minäkään lähtisi äitienpäivänä risteilemään ilman perhettä :)

Hassuja nämä äidit, jotka ilmoittavat "sittenpä meillä ei enää koskaan juhlittaisi isänpäivää mitenkään".

Siinä on taas sisäistetty, mistä ja kenestä isänpäivässä on kysymys.
Jep...ja minusta hassuinta on se, ettei äidin mies muistaakseni ole edes lapsen isä tässä tapauksessa (vai onko näitä monia muitakin tässä ketjussa?).

Huvittavaa, että täällä mietitään päästääkkö vai eikö. Mitä miehiä ne sellaiset ovat, joita aikuisena noin saa määräillä vielä intin jälkeenkin?
Eli kyllä päästäisin, vaikka ajankohta harmittaisikin. En tosin usko, että mies lähtisi isänpäiväksi reissuun, hän tietää lasten intoilevan kortteja ja muuta.

Muotoilin aloitukseni hieman huolimattomasti, kun on tartuttu "antaisitteko lähteä"- kohtaan. Ei tarkoita luvan kysymistä tai päästämistä. Nämä asiat ei meillä ole sellaisia, mihin lupia pyydeltäisi, vaan päätökset tehdään itse. Ja itselläni ei ole ongelmaa tässä asiassa, ajattelin vaan täällä muilta kysyä, mitä mieltä tästä ollaan, olisiko omalla kohdalla ok.

Ainut, mikä vähän harmittaa, on juurikin se, että on ensimmäinen isänpäivä. Ei toinen tai kolmas, joista lapsi tuskin vielä kauheasti itsekään muistaa.

Ja matka on varattu jo, varaaja on ollut ilmeisesti ajattelematon varatessaan juuri tämän viikonlopun.

[QUOTE="minä";24999505]Toki saisi lähteä, kun lapsikin ilmeiseti niin pieni, ettei vielä kovin ihmeellisiä lahjoja ole isälle kyhännyt.

Työpaikalta kyllä hieman erikoinen veto laittaa pikkujoulut isänpäiväviikonloppuun ja vielä risteilyn merkeissä.[/QUOTE]

Mäkin ihmettelisin tätä....

Ei kyllä ikimaailmassa olisi lähtenyt ekana isänpäivänä mihinkään, vaikkei lapsi mitään asiasta tajunnutkaan. Meille, ja miehelle päivä oli ikimuistoinen, toiveiden täyttymys (siis se lapsi, ei isänpäivä sinänsä), että tasan halusi olla minun ja vauvan kanssa "viettämässä" ensimmäistä isänpäivää isänä. :)

Ei kyllä menisi nykyisinkään, enkä minäkään.

[QUOTE="Neith";24999654]no ei se vaan käy että sitä krapulaista miestä juhlistetaais sitten "myöhemmin"

lapset myös opetetaan tähän, surullista[/QUOTE]

Vaikutat oikeasti aivan hirveältä ihmiseltä, säälin todella sun läheisiä.

[QUOTE="Tintti";24999823]Ihan rehellisesti minusta niin isänpäivässä kuin äitienpäivässäkin on kyse LAPSISTA (enhän minä muuten äiti olisikaan eikä mieheni isä). Ja lapsille se tuntuu myös olevan tärkeintä, että saavat isiä muistaa.[/QUOTE]

Näin juuri.

Meillä mies voisi vielä tänä vuonna lähteä, kun esikoinen on vasta neljä. Hän, saatika sitten nuorempi, ei vielä viikopäivä ymmärrä, joten juhlat (aamupala+lapsen lahjananto) voisi olla jo vaikka perjantaina. Heti kun lapsi ymmärtäisi viikonpäivät, olisi lähtö kyllä minusta miehen kannalta hyvin ikävä teko LASTA kohtaan.