Olisiko pitänyt antaa luunappi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli lapseni 2.5v. leikki 4v. lapsen kanssa. Leikintiimellyksessä lapseni pamautti tätä toista lasta leikkivasaralla päähän ja itkuhan tältä toiselta pääsi. Minä sitten vaatimaan lastani että pyydät anteeksi. Hän alkoi itkemään kun tajusi että teki väärin. Tämän toisen lapsen äiti siinä sitten että nyt annat sille luunapin, minä että en anna. Tämä nainen että saa ja pitää antaa ja minä taas että en ala siihen ja anteeksi pyyntö pitää riittää. Tämä nainen oli sitten hyvin happamena. Olisiko ja pitäisikö luunappia sitten teidän mielestä antaa? En haluaisi.

Tottakai. Ennen luunappia sanot lapsellesi, että annan nyt luunapin, koska löit kaveria leikkivasaralla päähän ja koska minä annoin luunapin sinulle, saat toki antaa luunapin minullekin ja minä taas annan luunapin tai lyön leikkivasaralla päähän sitä, joka yllytti minut antamaan luunapin sinulle. *MOKS*
c020.gif

No jopas oli muijalla otsaa. Anteeksipyyntö pitää riittää, ja jos tahallisesti olisi lyönyt ja uudestaan, sisälle arestiin loppupäiväksi. ei mitään luunappeja tarvita.

Tämä nainen muutenkin yrittää kaiken aikaa ohjeistaa minua lapsen kasvatuksessa ja tuo luunappi on kuulemma hyvä ja toimiva juttu. Itse olen päättänyt että minä en napittele lasta. Anteeksi pyyntö ja hali päälle saa luvan riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tottakai. Ennen luunappia sanot lapsellesi, että annan nyt luunapin, koska löit kaveria leikkivasaralla päähän ja koska minä annoin luunapin sinulle, saat toki antaa luunapin minullekin ja minä taas annan luunapin tai lyön leikkivasaralla päähän sitä, joka yllytti minut antamaan luunapin sinulle. *MOKS*
c020.gif

:D

Kuinka jollain on pokkaa vaatia toista kurittamaan omaa lasta?? Ei mulla ainakaan olisi.. kaikenlaisia maa päällään kantaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä nainen muutenkin yrittää kaiken aikaa ohjeistaa minua lapsen kasvatuksessa ja tuo luunappi on kuulemma hyvä ja toimiva juttu. Itse olen päättänyt että minä en napittele lasta. Anteeksi pyyntö ja hali päälle saa luvan riittää.
Oikeilla linjoilla olet =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli lapseni 2.5v. leikki 4v. lapsen kanssa. Leikintiimellyksessä lapseni pamautti tätä toista lasta leikkivasaralla päähän ja itkuhan tältä toiselta pääsi. Minä sitten vaatimaan lastani että pyydät anteeksi. Hän alkoi itkemään kun tajusi että teki väärin. Tämän toisen lapsen äiti siinä sitten että nyt annat sille luunapin, minä että en anna. Tämä nainen että saa ja pitää antaa ja minä taas että en ala siihen ja anteeksi pyyntö pitää riittää. Tämä nainen oli sitten hyvin happamena. Olisiko ja pitäisikö luunappia sitten teidän mielestä antaa? En haluaisi.

olisit antanu sille eukolle se luunappi ja sanonu et siinä se nyt sit on !!! :laugh:

Ei lasta luunapeilla kasvateta, vaan rakkaudella ja rajoilla. Lapsi oppii kyllä kun selvittää mitä saa tehdä ja mitä ei. Anteeksi pyytäminen on aina paikallaan kun toista sattuu. On tainnut kyseinen äiti itse kasvaa luunappisarjat otsalla ja vielä kehtaa tehdä lapsellensa samoin, ja naapurinkin lapsille suosittelee, hyi hyi!!

Mä turvautuisin luunappiin tai uhkaukseen siitä vasta, kun sana ei todellakaan tehoa tai mene jakeluun. Eli jos on kieltänyt tekemästä jotain jo kymmeniä kertoja eli en tod. tässä tilanteessa. Anteeksi pyyntö on oikea ratkaisu!

Niin väärin antaa luunappeja. Tarkoitushan on opettaa väkivallatonta käyttäytymistä ja luunapit vesitää, tekee tyhjäksi kaikki pyrkimykset opettaa lasta väkivallattomaan käytöksseen. Tiukka puuttuminen asiaan ja toiminnan estäminen ja anteeksipyyntö oikea tapa. Ihan hakoteillä oli se toinen äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on eräs kaveri/tuttu, joka sanoi että heillä on pienestä pitäen läpsäisty sormille jos vauva tai taapero on mennyt koskemaan jotain kiellettyä. Se on kuulemma tosi hyvä keino opettaa mihin saa koskea ja mihin ei, kantsii kokeilla, nuo pienet oppii tosi nopsaan! :o Asia tuli puheeksi, kun juteltiin huonekasveista, ja sanoin ettei meillä ole kuin muutama ja nekin ylhäällä, ettei vauva (nykyinen taapero) pääse niitä sorkkimaan.
Jätin tämän "loistavan" kasvatusvinkin hyödyntämättä.

Yhteistyössä