Olisinpa suostutellut miehen jo aiemmin vauvanyritykseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauvakuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vauvakuume"

Vieras
Ollaan 3-kymppinen pari.

Ollaan yritetty vauvaa vasta kolmen kierron ajan. Vielä ilman tärppiä.
Takana on yksi yllätysraskaus (kumi jäi kerran pois) ja sitä seurannut varhainen km rv.5 :( Se lapsi olisi jo nyt syntynyt, jos raskaus olisi onnistunut.

Vauvaa alettiin toivoa todenteolla 10 kuukautta sitten, mutta monien syiden vuoksi yritystä on voinut olla vasta kolmessa kierrossa. En osannut ajatella, että ulkopuoliset meistä johtumattomat asiat (en ala niitä tässä sen kummemmin erittelemään) vielä viivyttävät vauvan yritystä. Hyvällä tuurilla tänä vuonna voi yritystä olla vain noin viidessa kierrossa.

En edes tajunnut ennen, että voi olla, ettemme ehdi hankkia useampaa lasta minun ikäni vuoksi. Jos siis koskaan tulemme lasta saamaan.

Nähtävästi tämä projekti voi kestää meillä vielä pitkäänkin... Ja mulle tulee koko ajan vaan ikää lisää.

Kysyin mieheltä, että miksi emme menneet naimisiin ja alkaneet lapsenhankintaan jo aiemmin. Miehen mielestä olisimme voineet, mutta minä en kuulemma halunnut..! Siis onko aina naisen tehtävä päättää niinkin isot asiat, että mennään naimisiin ja aletaan yrittämään vauvaa...??

Nyt ajatellen, olisimme voineet antaa lapselle mahdollisuuden jo pari vuotta sitten.

Älähän hätäile. Tiedä kuinka hyvin sitten tärppää kun tärppää. Ja jos ei tärppää luomusti niin onhan niitä hoitojakin. Ja ikä tuskin on suurikaan este. Minä sain toisen lapseni 25 vuotiaana ja pari vuotta hänen jälkeensä haaveilimme kolmannesta lapsesta. Selvisi sitten,että minun pco.ni on niin paha etten enää lapsia tule samaan. Vaan kappas vain.. yllätysraskaus osuikin kohdalleni kun olin 37 vuotias. :)

EI hätää... mieheni kanssa utumittiin aikanaan, ettei kiirettä lapsen hankintaan, sitten jossain vaiheessa aateltiin ettei haittaa vaikka tulisikin... mitään ei kuulunut. Sitten 8v yhdessäolon jälkeen, 34v tulin yllättäen raskaaksi ja nyt mulla on jo kolme palleroa... ikää 40 ja vielä mietin josko yhden vielä... :-)

Minulla oli aikanaan hieman samanlaiset fiilikset. Vauvaa yritettiina kuukausitolkulla ja ei tärpännyt. Lopulta ostin ovulaatiotesteja ja tein pitkin yhden kierron ajan. Ovulaatio olikin vasta 7pv ennen kuukautisia. Tuolla kierrolla tärppäsi. Aikaisemmin ei, kun kaikki energia laitettu alkupuolelle ja keskiväliin ja loppu kuukausi toivuttiin siitä suoriutumisesta. Ikää oli tuolloin 32v

[QUOTE="Nekku";24776745]Minulla oli aikanaan hieman samanlaiset fiilikset. Vauvaa yritettiina kuukausitolkulla ja ei tärpännyt. Lopulta ostin ovulaatiotesteja ja tein pitkin yhden kierron ajan. Ovulaatio olikin vasta 7pv ennen kuukautisia. Tuolla kierrolla tärppäsi. Aikaisemmin ei, kun kaikki energia laitettu alkupuolelle ja keskiväliin ja loppu kuukausi toivuttiin siitä suoriutumisesta. Ikää oli tuolloin 32v[/QUOTE]

Mulla itseasiassa samantyyppiset kokemukset, ovulaatiotestillä en päässyt selvyyteen ajankohdasta, mutta lähempänä kuukautisia ne oli kuin mitä laskureilla tulee ajankohdaksi, eli siirsimme yritystä myöhemmäksi niin johan tärppäsi. Eka siis sattumalta kun jo luovutimme haaveilun ja kakkonen ja kolmas yrittämisen kautta. Useampi kierto meni ennenkuin onnistu. Kyllä se siitä lähtee!

[QUOTE="silmu";24776582]Älähän hätäile. Tiedä kuinka hyvin sitten tärppää kun tärppää. Ja jos ei tärppää luomusti niin onhan niitä hoitojakin. Ja ikä tuskin on suurikaan este. Minä sain toisen lapseni 25 vuotiaana ja pari vuotta hänen jälkeensä haaveilimme kolmannesta lapsesta. Selvisi sitten,että minun pco.ni on niin paha etten enää lapsia tule samaan. Vaan kappas vain.. yllätysraskaus osuikin kohdalleni kun olin 37 vuotias. :)[/QUOTE]

Jotenkin tämä ajan kuluminen tuskastuttaa kauheasti. Jos oltais edes voit yrittää viimeiset 10 kk, raskauden todennäköisyys olisi jo melko hyvä.

Aion mennä heti lääkäriin, ja käydä ainakin perustutkimuksissa, jos 12 yrityskierron jälkeen ei ole tärpännyt.

Tuntuu, että aikaa ei ole hukattavaksi, kun meillä ei ole vielä ollenkaan lapsia. Jos kyseessä olisi toinen tai kolmas lapsi, en varmaankaan hermoilisi ollenkaan, vaan ajattelisin rauhassa, että tulee jos tulee.

Täällä 30 pariskunta myös. Vauvaa yritetään saada alulle, nyt 6kk kohta yritetty.
1 lapsi jo on sitä yritettiin n. vuosi ennenkuin tärppäs.
En ole tehnyt mitään ovis testejä (pitäiskö?)
Olen ajatellut että tulee sitten kun tulee...
En ole stressannut asiasta, mutta pitäiskö kuitenkin vähän alkaa katsomaan milloin peittoa heiluttaa?! Kertokaas tyhmälle vinkkejä?!

[QUOTE="alkup.";24778748]Jotenkin tämä ajan kuluminen tuskastuttaa kauheasti. Jos oltais edes voit yrittää viimeiset 10 kk, raskauden todennäköisyys olisi jo melko hyvä.

Aion mennä heti lääkäriin, ja käydä ainakin perustutkimuksissa, jos 12 yrityskierron jälkeen ei ole tärpännyt.

Tuntuu, että aikaa ei ole hukattavaksi, kun meillä ei ole vielä ollenkaan lapsia. Jos kyseessä olisi toinen tai kolmas lapsi, en varmaankaan hermoilisi ollenkaan, vaan ajattelisin rauhassa, että tulee jos tulee.[/QUOTE]

Hei, samankaltaisia kokemuksia minulla aikanaan. Nyt lapsi on 1-vuotias. Älä aikaile lääkäriinmenon kanssa, me yritettiin 7kk, kunnes menin lääkäriin. Sain Terolutit ja heti auttoi. Tsemppiä!

Kuule, mun mielestäni tossa sun viestissä ja stressaamisessa ei oo mitään järkee. Do, did, done. Tehty mikä tehty. Mitä sitä enää murehtimaan, että olis voitu tehdä jotain joskus aikasemmin. Kun ei tehty niin ei tehty. Mitä tuollainen murehtiminen hyödyttää? No ei mitään!

Mieti tulevia mukavia asioita, niin stressi vähenee ja voit nauttia vauvan yrittämisestäkin. Kivaa puuhaahan sen pitäisi olla!

[QUOTE="Pansku";24778858]Täällä 30 pariskunta myös. Vauvaa yritetään saada alulle, nyt 6kk kohta yritetty.
1 lapsi jo on sitä yritettiin n. vuosi ennenkuin tärppäs.
En ole tehnyt mitään ovis testejä (pitäiskö?)
Olen ajatellut että tulee sitten kun tulee...
En ole stressannut asiasta, mutta pitäiskö kuitenkin vähän alkaa katsomaan milloin peittoa heiluttaa?! Kertokaas tyhmälle vinkkejä?![/QUOTE]

Itse olen myös ajatellut, että pitäis varmaan hankkia ovistestejä, ja alkaa testailemaan, niin näkis ovuloiko ollenkaan, ja jos, niin milloin.

Elkää strssatko koska se ainakin vähentää sitä vauvantuloa..
Rennosti pitäis ottaa ja kyllä se vauva tulee tullakseen...

itsellä kesti esikoisen saanti 2vuotta ja sit toisen saanti kesti kans melko pitkään siihe mahtui väliin 2km kunnes poika saatiin alulle..

nyt tyttö 5v ja poika 3 v

Yhteistyössä