Olisitko sinä valmis palkka-aleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sutinasussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sutinasussu

Aktiivinen jäsen
15.12.2007
15 447
0
36
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2009/10/31/katso-miten-palkka-ale-leikkaisi-tilipussiasi/200922925/139

Olisitko valmis palkan leikkauksiin?
Mä en kyllä olis. Muutenkin pienestä palkasta kolmasosa pois, niin eihän me elettäis millään.

Mulla on mielestäni hyvä palkka, eli reilu 4.000 euroa. Mutta mä en olisi valmis palkka-aleen ihan siitä syystä että mä joudun tekemään töitäkin tosi paljon tuon eteen. Lähes kaikki päivät on sellaisia että mä teen töitä joka hetki, eikä turhia taukoja edes ehdi pitämään.

Mun edeltäjä ilmeisesti piti koska oli lähes joka ilta töissä. Hänellä oli kaksi lasta, mutta muut hoitivat heidät. Mulla on yksi lapsi, mutta haluan mieluummin viettää aikaa hänen kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on mielestäni hyvä palkka, eli reilu 4.000 euroa. Mutta mä en olisi valmis palkka-aleen ihan siitä syystä että mä joudun tekemään töitäkin tosi paljon tuon eteen. Lähes kaikki päivät on sellaisia että mä teen töitä joka hetki, eikä turhia taukoja edes ehdi pitämään.

Mun edeltäjä ilmeisesti piti koska oli lähes joka ilta töissä. Hänellä oli kaksi lasta, mutta muut hoitivat heidät. Mulla on yksi lapsi, mutta haluan mieluummin viettää aikaa hänen kanssaan.

No, mun palkka lisineen on himpun päälle 2600 (brutto). Lisiä siinä ei tosin juuri ole, koska iltavuorot yms. mukavat lisäpalkkaiset vuorot menevät säännönmukaisesti vanhemmille työntekijöille. Työtahti on kireä, ruokatunnit 10 min. mittaisia mikrokeiton hotkimisia kahviossamme. Kahvitunnilla ei istuta koskaan keskellä päivää, vaan kahvi lipitetään siinä työpöydän ääressä. Aamulla palaverin jälkeen juodaan, jos ehditään.

Palkka-aleen tuskin lähtisin. Kesälomarahat meiltä viime vuonna vietiin jo. Ei tosin kysytty, suostutaanko vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja juu ei:
en olis, on niin pieni palkka muutenkin.

Sivuhuomautuksena esimerkki suurissa taloudellisissa vaikeuksissa (syöksylaskussa) rypevän Finnairin henkilöstön venymisasenteista: Kaikki muut, eli lähinnä juuri pienipalkkaiset olisivat vaslmiit jopa 15% leikkauksiin. Suuripalkkaiset lentäjät eivät haluaisi suostua kuin max 5% alennuksiin. Kertoo hyvin vastuullisuudesta ja osin myäs ahnuedesta. Pilottienhan pitäisi olla jopa vastuullisia - eivtöä juuri tunnu olevan.

Yhteistyössä