Olisitteko tyytyväinen tällaiseen miehen "työpanokseen"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pampula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pampula

Vieras
lasten ja kodinhoidon eteen? lapset 5kk ja 3v, minä kotiäiti nyt, mies töissä.

- aamuisin ottaa vauvan kun vauva herää ja mies tekee omia aamutouhujaan ennen töihin lähtöä, vaihtaa vaipan vauvalle, minä saan nukkua esikon kanssa n 1/2h pitempään
- minä teen toki "kaikkea" mitä eteen tulee päivisin kun mies töissä
- minä teen arkiruuat, mies viikonloppuisin tekee suurimman osan ruuista
- mies hoitaa iltaisin aina tiskit astianpesukoneen kanssa
- minä hoidan aina kaikki pyykit
- siivoamme yhdessä viikkosiivouksen, minä teen "ylläpitävää" siivousta toki arkipäivisin, korjailen tavaroita paikoilleen jne
- iltaisin mies hoitaa puolet iltatouhuista ja kylvettää aina molemmat lapset
- varsinkin esikoisen kanssa leikkii, ulkoilee joka ilta, toki hoitaa vauvaakin mut saattavat esikon kanssa olla tunnin-parikin jossain "miesten jutuissa", esikko siis poika
- mies harrastaa parina iltana (yhtenä arki-iltana, yhtenä päivänä vkl:na muutama tunti), minä käyn yleensä kävelyllä noin 4-5krt viikko

Kuulostaako teistä tasapuoliselle ;) ja miten teillä muilla kotiäiteillä menee, kun mies töissä?

lisään vielä että autonhuoltot, tankkaukset ja nurmikon leikkuu miehellä ja muut tekniset jutut, minä kyllä esim. hoidan puutarhan muuten (paljon kukkia, marjapensaita jne)

Miehen vapaaviikoilla menee kutakuinkin noin, paitsi ulkoilee ja liikkuu kummankin lapsen kanssa nyt kun kuopus jo 2v. Joskus saatan itse leikata nurmikon, mutta mies hoitaa yleinsä. Ruokaa ei kyl tee.

No hoidetaan aika tasan asioita.
Mies tekee yleensä ruuan kun tulee töistä,mä siivoilen päivällä ja laitan tiskit ym.
Laittaa lapset nukkumaan ja pesee pyykit myös.
Minä hoidan pihan ja autojen pesut tankkaukset yleensä.(Tuolla olisikin taas työmaata 2600m2 nurmikkoa)

kuulostaa hyvältä.
Meillä minäkin kotona ja mies taas on töissä.Tällä hetkellä veljensä kanssa yhteinen tila mutta eroon yrittää päästä ja tiedossa sellaista hommaa että voi olla pitkiä päiviä tiedossa.Mutta yleensä siis kun vain kynnelle kykenee niin hoitaa tietty nää miehiset työt aika pitkälle.Remonttia jos on korjausta autoon liittyviä seikkoja...Minun apuna on paljon kun poika nykyisin hänen mukanaankin.Ensivuonna sitten toisin.Niin hän kyllä iltaisin hoitaa pojan iltatouhut ja usein myös neidinkin.Hänen vaippaa vaihtaa jos pyydän kun käy kahvilla tms.Jos sattuu oleen "ylimääräistä" aikaa että on vain niin kerron ja kysyn voitko auttaa onko tähdellistä ja sitten tehdää yhdessä.Muuten talon siivous pyykit tiskit yms.On minun huollettavana.Mielestäni mieheni ei ole laiska vaan auttaa toisinaan liikaakin.Mä en oikein pyykki ja vaatepuoleen anna koskea kun mulla se on tietty jolla se tehdään ja meinaan raivostua jos se tehdään väärin.Vaikka ei siinä periaatteessa väärää olisikaan.

toki olisin tyytyväinen. meillä pääsääntöisesti minä tiskaan, siivoan, teen ruuan, ruokin lapset, pesen hampaat, kylvetän ja suihkutan, sun muut.

mies käy töissä. tekee ns. miesten töitä, remontoi, huoltaa autoa ja jotain, tiiä ees mitä..

Yhteistyössä