Ollaan kaikki kipeitä ja anoppi tarjoutui käymään meille kaupassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimuli"

Vieras
Anoppi on ihan loistava ja tullaan hyvin juttuun. Olen iloinen kun hän tarjoitui käymään kaupassa, kun olemme lasten kanssa kipeitä ja mies ei ehtinyt töiltään käydä. Arvostan siis sitä, mutta...

En oikein eritellyt mitä haluaisimme, vaan pyysin jotain mistä saa nopeasti ja helposti ruokaa lapsille. Olen itse kokki ammatiltani ja ehkä anoppi käsitte helpon ja nopeen vähän eri tavalla kuin mitä ajattelin. :D

Kaupasta tuli:

-hk valmis lihamureke, pitää vain paistaa
-pirkka kolmioleipiä
-hk jauhelihapihvejä
-hk uunimakkaraa juustolla täytettynä
-vanukkaita
-valmis kerroskiisseliä
-ranskanleipä
-italian salaatti
-punajuurisalaatti
-tavallista kevytmaitoa + 1 laktoositon
-juissi-mehua
-rainbow jaffa

Me ei syödä koskaan valmisruokia, tai puolivalmisteita. Minulla henkilökohtaisesti on suuri inho tuollaisia ruokia kohtaan, mutta ei voi mitään. Nyt mennään näillä mitä on. Normaalisti syömme tuoretta, puhdasta ruokaa, paljon hedelmiä ja kasviksia, omatekemää mehua ja kiisseliä. Hedelmiä ja vihanneksia ei ollut tuossa ruokakassissa. Kiitin anoppia, kun hyvää hyvyyttään meni kauppaan. Ehkä otetaan tämä kokeilun kannalta. :)

No siis voi kauheeta! Kyllä teidän kroppa nyt varmasti hyytyy tuollaisesta valmissafkasta.

Kyllä minä ottaisin nuo ihan kiitollisuudella vastaan, sillä jos olisin oikeasti kipeä, niin ihan varmasti oli tarpeeksi ponnistusta jo siinä, että lämmittää mikrossa evästä.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Ajattelin, että kerrankin aloitus, jossa KEHUTAAN anoppia. No, olisihan se pitänyt arvata, että jotain on väärin mennyt kuitenkin... Juu, teillä vaan taitaa olla vähän eri käsitys helposta ja nopeasta ;) Meille olis mainiosti kelvannut sairasruuaksi. Montaa noista syödään arkena muutenkin.

Mitä sinulle sitten olisi pitänyt tuoda,pala hiivaa ja jauhoja jotta leivot leivät itse.
Lihapala jonka jauhat itse jauhelihaksi?
Selkeästihän sinä siinä arvostelit kuinka tuo valmiin lihamurekkeen joka laitetaan vain uuniin ym.

[QUOTE="mimuli";25755521]Enkös jo sanonut että olen kiitollinen kun kävi kaupassa? :D[/QUOTE]joo, niin mäkin luulin, että joku todella kiittää näköjään oikeesti anoppia. mutta eihän se niin ollutkaan. sun pointtis oli ilmeisesti vaan mai-
nostaa sitä, että teillä ei eineksiä käytetä

Niin, ihmiset ajattelee niin eri tavalla ja joskus onkin ihan kiva nähdä mitä muut ostaa kaupasta ja koittaa saada niistä samoista jutuista itse koottua ateria :D

Mutta kyllä varmaan moni ajattelisi noin, että valmisruokaa jos puhutaan nopeasta ruuasta ja minä olisin tyytyväinen tuohon kauppakassiin. Eli jatkossa (jos vastaavaa tilannetta tulee) niin kannattaa ehkä vähän enemmän luetella, että mitä tarvitaan (hedelmiä, salaattiainekset, kuinka paljon maitoa jne.) ja minkä tyyppistä ruokaa kykenet tekemään.

en oo kokki ammatiltani, olisin kyllä arvostanut noita kauppatavaroita! itse syön kyllä valmisruokaa ja mulla ilmeisesti ajatukset sitten enemmän sun anoppis linjoilla kuin sulla. olisit rustannut sen ostoslistan vaan!

Eihän sitä oikeasti tiedä miten paljon jaksaa sairaana ruokaa laittaa vaikka olisi mikä gourmetkokki ammatiltaan. Anoppi lienee ajatellut että ruoat on sellaisia että poikansakin selviää niiden valmistuksesta.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25755567]Niin, ihmiset ajattelee niin eri tavalla ja joskus onkin ihan kiva nähdä mitä muut ostaa kaupasta ja koittaa saada niistä samoista jutuista itse koottua ateria :D

Mutta kyllä varmaan moni ajattelisi noin, että valmisruokaa jos puhutaan nopeasta ruuasta ja minä olisin tyytyväinen tuohon kauppakassiin. Eli jatkossa (jos vastaavaa tilannetta tulee) niin kannattaa ehkä vähän enemmän luetella, että mitä tarvitaan (hedelmiä, salaattiainekset, kuinka paljon maitoa jne.) ja minkä tyyppistä ruokaa kykenet tekemään.[/QUOTE]

Näinpä. En arvannut että ajatellaan niin erilailla, tai sitten anoppi oikeasti ajatteli etten jaksa muuta kuin lämmittää. :) Ja saa kai mua huvittaa nää meidän parin päivän syömiset? Miksi joku vieras ottaa tästä herneet nenuunsa? :O Nyt on mureke tuloillaan, saa nähdä onko hyvää. Ja itse asiassa juuri laitoin leipätaikinan nousemaan. ;) Ranskan leivästä saa hyvät köyhät ritarit ja niitä tarjoillaan lapsosille illalla. :)

Hyvä kun tuli kokeiltua - tiedätpähän että ens kerralla kannattaa tehdä anopille lista mitä haluat kaupasta. Varmaan tosiaan ajatteli "helpolla ja nopealla" valmista/puolivalmista,ettei sun tarvii kipeänä laittaa ruokaa. Ja noi valmiskiisselit ja vanukkaat varmaan ajatteli lapsille kivaksi välipalaksi,samoin kun kolmioleivät..

Yritin ajatella mitähän oma anoppini toisi vastaavassa tilanteessa.. Veikkaan että suunnilleen samoja ruokia tulis (paitsi ei uunimakkaraa),mutta silleen että kauppareissun jälkeen anoppi jäis meille tekemään esim ton murekkeen "from scratch". Ja hedelmiä,salaattiaineksia ym tulis ihan varmasti.

Olit niin sairas että kauppalistaa et kyennyt tekemään, mutta ruokaa olisit kyennyt tekemään kyllä ihan aasta alkaen? Minäkin olen kokki ja tuollaiset ruoat on meillä usein käytössä, en viitsi työpäivän päälle enää ruokaa ruveta tekemään, mieskin tuumailee välillä etteipä ole suutarin lapsella kenkiä.

[QUOTE="mimuli";25755612]Nyt on mureke tuloillaan, saa nähdä onko hyvää. Ja itse asiassa juuri laitoin leipätaikinan nousemaan. ;) Ranskan leivästä saa hyvät köyhät ritarit ja niitä tarjoillaan lapsosille illalla. :)[/QUOTE]

Kauppaan et jaksanut, mutta leipää leivot ja illalla väsäät köyhät ritarit? :O

Yhteistyössä