Ollaan kaikki kipeitä ja anoppi tarjoutui käymään meille kaupassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitin anoppia, kun hyvää hyvyyttään meni kauppaan. Ehkä otetaan tämä kokeilun kannalta.

Onpa jännä kuinka kärkkäitä vastauksia tähän aloitukseen tuli. Mun lukiessani tuota tekstiä tuli vain mieleeni kuinka eritavoin ihmiset näkevät ruuanvalmistuksen ja ne "helpot" raaka-ainekset.

Ei ap. missään nimessä anoppiaan haukkunut vaan kertoi miten heillä tapahtui ja kertoi kiittäneensä eikä suinkaan nenä nyrpeenä valitellut että mitä sä nyt tuollaisia toit. Näitäkin ihmisiä kun on olemassa.

Mitä itsensä esilletuomista on siinä että kertoo olevansa kokki, välttävänsä puolivalmisteita ja syövänsä hedelmiä ja vihanneksia. Tuota ammattia lukuunottamatta näin oikeastaan suurimman osan pitäisi tehdä.

-ja todettakoon että en ole kokki, käytän puolivalmisteita ja mekin syömme paljon hedelmiä ja vihanneksia.

Jos oon oikeasti kipeä niin en todellakaan jaksa mitään leipätaikinaa tehdä saati leipoa. Mulle kipeänä olo on just sitä että en ite pysy pystyssä. Jos jaksaa leipää leipoa niin jaksaa kyllä käydä kaupassakin.

Meidän anopille ei olis tullut mieleenkään, vaikka tiesi että oltiin kumpikin sairaina ja minä jouduin kuumeessa raahautumaan kauppaan jne, kun mies oli vielä enemmän kuumeessa. Ja anoppi asuu tuossa kahden kilometrin päässä, on auto käytössä jne, ei mikään raihnainen vanhus. Mutta ei se osaa sillä tavalla ajatella toisia. Mulle olis itsestään selvää, että veisin heille kaupasta ruokaa jos kertoisivat olevansa kipeinä.

[QUOTE="vieras";25755746]Jos oon oikeasti kipeä niin en todellakaan jaksa mitään leipätaikinaa tehdä saati leipoa. Mulle kipeänä olo on just sitä että en ite pysy pystyssä. Jos jaksaa leipää leipoa niin jaksaa kyllä käydä kaupassakin.[/QUOTE]

Harmittaako kun sulla ei ole noin mukavaa anoppia kuin ap:lla? :)

No anoppihan toi juuri sitä mitä pyysit, mistä saa helposti ja nopeasti lapsille ruokaa. Minäkin voisin hyvin ostella jotain tuollaista tuollaisen pyynnön jälkeen. Parempi aina esittää tarkka lista, mitä haluaa, jos mikä vaan ei kelpaa.

Meillä ei kyllä sairaana lapsille juuri ruoka maistu, jotain vanukkaita voisi yrittää saada uppoamaan ja paljon juotavaa.

Eihän toi ollut edes kovin huono ostoskori.
:D

Kerran ystäväni pyysi poikakaveriaan (oltiin nuoria ) hakemaan kaupasta jotain, koska itse oli kipeä. Olin siellä käymässä silloin, taisi ystäväni sanoa, että toisi jotain hyvää.
Nooh poika palasi kaupasta. Ja innoissaan kertoi ostaneensa karaa, kääräriä ja kokista. :laugh:

Jos tuo ei ollut mielestäsi oikeanlaista helposti ja nopeasti laitettavaa, mitä olisit halunnut/toivonut niiden sijasta tuotavan? Osasitko odottaa että anopin käsitys helposta ja nopeasta saattaa olla jotakin muuta kuin omasi ja jos osasit, miksi et määritellyt ostostoiveitasi hänelle yhtään tarkemmin?

[QUOTE="vieras";25755733]Kiitin anoppia, kun hyvää hyvyyttään meni kauppaan. Ehkä otetaan tämä kokeilun kannalta.

Onpa jännä kuinka kärkkäitä vastauksia tähän aloitukseen tuli. Mun lukiessani tuota tekstiä tuli vain mieleeni kuinka eritavoin ihmiset näkevät ruuanvalmistuksen ja ne "helpot" raaka-ainekset.

Ei ap. missään nimessä anoppiaan haukkunut vaan kertoi miten heillä tapahtui ja kertoi kiittäneensä eikä suinkaan nenä nyrpeenä valitellut että mitä sä nyt tuollaisia toit. Näitäkin ihmisiä kun on olemassa.

Mitä itsensä esilletuomista on siinä että kertoo olevansa kokki, välttävänsä puolivalmisteita ja syövänsä hedelmiä ja vihanneksia. Tuota ammattia lukuunottamatta näin oikeastaan suurimman osan pitäisi tehdä.

-ja todettakoon että en ole kokki, käytän puolivalmisteita ja mekin syömme paljon hedelmiä ja vihanneksia.[/QUOTE]

Aika erikoisia vastauksia joo! *ojentaa lisää herneenpalkoja* :D
En kyllä itsekään ymmärrä, että haukuin tässä anoppia? Miksi haukkuisin?! Anoppini on ihan huippu tyyppi! Täytyy pitää mielessä jatkossa että aina kun tänne kirjoittaa jotain hyvää, niin vittuilut on siellä rivien välissä, tarkotti sitä tai ei. :O

En ymmärrä miksei kipeenä voi leipoa, vaikkei jaksa kipeenä, kipeiden lapsien kanssa lähteä kauppaan. Leipä tulee ihan itswellään, kun vaan tekee taikinan ja köyhät ritarit kostutetaan, paistetaa ja vähän hilloa päälle. Ei mulla näihin ainakaan mene niin paljon aikaa etten jaksaisi tehdä. Luonnollisesti teen ruuan kuin ruuan nopeasti, olenhan alan ammattilainen. Ihan sama jos verraittaisi siihen että joku toinen ihminen kutoo esin villasukat illassa, en minä vaan kun en osaa.

Jos tuo ei ollut mielestäsi oikeanlaista helposti ja nopeasti laitettavaa, mitä olisit halunnut/toivonut niiden sijasta tuotavan? Osasitko odottaa että anopin käsitys helposta ja nopeasta saattaa olla jotakin muuta kuin omasi ja jos osasit, miksi et määritellyt ostostoiveitasi hänelle yhtään tarkemmin?

Sitähän juuri sanoin, että en osannut ajatella. Enkö koe olevani tästä asiasta millään tavalla närkästynyt anopilleni, mutta moni muu sen sijaan tuntuu olevan. :O

Mä olisin itse ostanut jauhelihamureke tarpeet, hedelmiä ja kasviksia, perunaa. Pakkasessa olisi ollut marjoja kiisseliä varten ja näitä oltaisi syöty 2pv. Mulle ja lapsille maistuu hedelmät yms kipeenä, mies taas haluaa aina lämpimän ruuan.

Olen samaa mieltä, että ihmeellistä kettuilua tuli vastaukseksi tähän. Voi olla tosin, että osui vaan arkaan paikkaan, kun monelle nämä voisivat oikeasti olla jokapäiväisiä ostoksia.

Mua itseäni jännittäisi tehdä sokkona ruokaostoksia ammattikokille, vaikka itsekin panostan laatuun ja teen mahdollisimman paljon itse. Mikä olisi ollut sun mielestä helppoa ja hyvää ruokaa lapsille kun ollaan kipeinä?

[QUOTE="mimuli";25756169]
En ymmärrä miksei kipeenä voi leipoa, vaikkei jaksa kipeenä, kipeiden lapsien kanssa lähteä kauppaan[/QUOTE]

Niin toiset on "kipeitä" kun toiset taas ON KIPEITÄ ja ei oikeasti jaksa tehdä muuta kuin käydä vessassa.
Mutta kiva jos sinä jaksat 40 kuumeessa tai oksutaudissakin levittää pöpöjä ja sitten ihmetellään kun emmepä koskaan tervettä päivää näe.

Anopilta kivasti tehty. Meillä joskus jos anoppi lähtee lasten kanssa ulos, he usein käyvät kaupan kautta. Meillä on ihan erilainen maku ruokien ja mehujen suhteen ja anoppi ostaa sitä, mistä itse pitää.

Ensin se ärsytti, nyt ei ollenkaan. Annan lapsen ja miehen syödä ja syön itse omiani :D

Olen samaa mieltä, että ihmeellistä kettuilua tuli vastaukseksi tähän. Voi olla tosin, että osui vaan arkaan paikkaan, kun monelle nämä voisivat oikeasti olla jokapäiväisiä ostoksia.

Mua itseäni jännittäisi tehdä sokkona ruokaostoksia ammattikokille, vaikka itsekin panostan laatuun ja teen mahdollisimman paljon itse. Mikä olisi ollut sun mielestä helppoa ja hyvää ruokaa lapsille kun ollaan kipeinä?

Täytyy tunnustaa että minä olisin voinut noita kolmioleipiä lukuunottamatta ostaakin nuo kaupasta jos kipeää koko sakki olisimme vaikka muuten teen lihapullia kuin sämpylöitäkin myöden kaiken itse :)

[QUOTE="vieras";25755767]Harmittaako kun sulla ei ole noin mukavaa anoppia kuin ap:lla? :)[/QUOTE]

Meillä oma mies ehtii kyllä töiltään käydä kaupassa, jos perhe on sairaana.

[QUOTE="jou";25756221]Niin toiset on "kipeitä" kun toiset taas ON KIPEITÄ ja ei oikeasti jaksa tehdä muuta kuin käydä vessassa.
Mutta kiva jos sinä jaksat 40 kuumeessa tai oksutaudissakin levittää pöpöjä ja sitten ihmetellään kun emmepä koskaan tervettä päivää näe.[/QUOTE]

Juuri 39 asteen kuumeesta, pää irti pääkivusta ja oksennuksista parantuneena ei voi kuin nauraa ap:n sairastumiselle... että oikein leipoa :D

Ehkä anoppisi on niitä ihmisiä jotka esim. vatsatauti, kuume, flunssa tai influenssa kaataa totaaliseksi raadoksi sängynpohjalle niin että jo pelkkä ajatuskin ruoanlaitosta on vastenmielinen kun taas sinä samoista sairauksista huolimatta ilmeisesti olisit kykenevä laittamaan ruokaa aivan normaalisti.

Oli miten oli, uskon että anoppi teki tässä tapauksessa parhaansa ja halusi oikeasti olla teille avuksi.

[QUOTE="jou";25756221]Niin toiset on "kipeitä" kun toiset taas ON KIPEITÄ ja ei oikeasti jaksa tehdä muuta kuin käydä vessassa.
Mutta kiva jos sinä jaksat 40 kuumeessa tai oksutaudissakin levittää pöpöjä ja sitten ihmetellään kun emmepä koskaan tervettä päivää näe.[/QUOTE]

No kunnon flunssa voi myös olla esim. ilman kuumetta. Mulla on aina niin ja silti olen väsynyt, kurkku tulessa ja nokka tukossa. Ja kotiin jään. Ja tosiaan leipäähän nyt voi ammattilainen pyöräyttää ilman sen suurempaa vaivaa kipeänäkin, kuten ap itsekin sanoi. Aika rutiinilla varmaan menee monet kokkauskuviot kokilta.

[QUOTE="vieras";25756270]Juuri 39 asteen kuumeesta, pää irti pääkivusta ja oksennuksista parantuneena ei voi kuin nauraa ap:n sairastumiselle... että oikein leipoa :D[/QUOTE]

Tosiaan, muutenkin voi olla sairaana kuin kuvaamallasi tavalla! Paljon vähempikin on silti ihan OIKEAA sairastamista. Ja ei, mäkään en hevillä kauppaan lähtisi vähemmälläkin sairastelulla enkä ennen kaikkea lähtisi roudaamaan sairaita lapsia ulos, varsinkin jos anoppi tarjoutuu avuksi.

Ja leipominen ei toden totta paljon vaadi kun on kyseessä ammattilainen.

Tosiaan, muutenkin voi olla sairaana kuin kuvaamallasi tavalla! Paljon vähempikin on silti ihan OIKEAA sairastamista. Ja ei, mäkään en hevillä kauppaan lähtisi vähemmälläkin sairastelulla enkä ennen kaikkea lähtisi roudaamaan sairaita lapsia ulos, varsinkin jos anoppi tarjoutuu avuksi.

Ja leipominen ei toden totta paljon vaadi kun on kyseessä ammattilainen.

Kuvio olen niin kipeä, että en voi käydä kaupassa, mutta voin leipoa... ei oikein avaudu. Oli sitten ammattialinen tai ei.

Lisäksi ei oikien myöskään avaudu tämä mies ei ehdi kauppaan, vaikka perhe ei sinne pysty menemään kuvio.

[QUOTE="vieras";25756313]Kuvio olen niin kipeä, että en voi käydä kaupassa, mutta voin leipoa... ei oikein avaudu. Oli sitten ammattialinen tai ei.

Lisäksi ei oikien myöskään avaudu tämä mies ei ehdi kauppaan, vaikka perhe ei sinne pysty menemään kuvio.[/QUOTE]

No älä sä sitä ymmärrä, mutta totta voipi olla. :)

Mulle on käynyt äitini tai siskoni kaupassa kun ollaan sairastettu. Ja silti olen laittanut ruoankin pöytään. Mäkin käyn ystävilleni kaupassa ja ihan tarjoudun. Eikä tarvitse olla ihan henkihieverissä, että joku auttaa. :) Ei munkaan mies muuten välttämättä ehdi kauppaan, vaikka kuinka kipeänä oltaisiin. Paitsi että on 10-12 tuntia kotoa pois joka päivä, hän on myös paljon matkoilla ulkomailla eikä varmana riennä sieltä meidän avuksi, jos osuu flunssa taloon.

Ei ne anopitkaan osaa lukea ajatuksia, ellet ole itse antanut ostoslistaa kun anoppi kysyi mitä hän tuo, niin turha marista, anoppi on kuitenkin tehnyt parhaansa.

Eri asia olisi, jos anoppi ei olisi huolinut ostoslistaa tai tuonut ihan jotain muuta.

Yhteistyössä