Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vv:No marokolainen lihapata on kuitenkin sitä kotimaista nautaa tai possua, mitä esim. karjalanpaistissakin, tonnikalaa saa nykyään jokaisen marketin kalatiskistä (tai jopa pakasteena), samoin kampasimpukoita ja paella noin kirjoitettuna ei juuri pyttipannusta eroa. Voihan sen "perinteisen" kotiruoan naamioida uusilla mausteilla ja muka hienommalla nimellä ja kuvitella syövänsä paremmin.
Mellä suositaan fuusiokeittiötä. Esim. lohen kanssa sopii wasabi ja poron kanssa chili. Ja kumpakaan ei hankita marketista.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tarkoitin tuolla laadukkammalla lähinnä enemmän sellaista "ravintolatason" ruokaa, tuskin kukaan tilaa ravintolassakaan (poislukien lounaspaikat) illalliseksi nakkikastiketta. Toki raaka-aineet voi olla laadukkaita, vaikka kaupan nakkeja en kyllä laadukkaiksi kehuisi... Meidän viikon ruokalista voisi näyttää tältä:
Intialainen lammaspata
Tonnikalapihvit ja höyrytettyjä kasviksia
Kampasimpukoita ja parsaa
Metsäsienikeitto
Pinaattinen vuohenjuustosalaatti
Paella
Marokkolainen lihapata
Ja tietenkin paljon luomuaineksia, tuoreita yrttejä, mausteita, kasviksia, kotimaista kalaa, lammasta jne.
Alkuperäinen kirjoittaja Seela:Alkuperäinen kirjoittaja Blue:Alkuperäinen kirjoittaja Seela:Meillä mies muuttaisi naapuriin jos iskisin pöytään kampasimpukoita ja parsaa![]()
Eikä muutenkaan ravintolassa tilata tuon tyylistä ruokaa. Miehelle kelpaa jokin hyvin grillattu liha, lohkoperunat yms. Itse ottaisin kalaa ja lapset pitävät lihapullista yms.
Kotona teen samantyylistä ruokaa, joten meilläkin sitten syödään ravintolatasoista ruokaa![]()
Silloin kun ravintolaan menee niin kannattaa kokeilla niitä vähän tuntemattomampiakin raaka-aineita, ei aina kannata ottaa sitä hyväksi havaittua. Js lapsia kannattaa houkutella ottamaan jotain muuta kuin ne lihapullat. Silloin lapsistakin kasvaa monipuolisesti syöviä.
Tiedätkö mitä? Meidän lapset syövät monipuolisesti ihan tavallista perusruokaa. Meillä käytetään paljon kaksviksia yms.
Itse olen ollut aikoinani todella nirso ruuan suhteen. En lapsena suostunut syömään juuri mitään. Kaikki tämä muuttui teini-iässä, kun sain kokata ruokaa mielinmäärin. Meillä lapset otetaan osaksi tätä ruokakulttuuria ihan pienestä pitäen. Meillä kokataan yhdessä ja syödään ruoka saman pöydän ääressä keskustellen.
Vaikka kuinka annamme lastemme maistella erikoisempiakin ruokia, niin he eivät sitä kuitenkaan halua. Maistamiskertoja voi olla useita, silti se tökkii.
Ravintolassa jokainen tilaa sitä mitä haluaa sillä kertaa syödä.
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Suuri osa perheenäideistä lappaa kärryyn sika-nautaa, makkaraa, nakkeja, hunajamarinoitua broileria, valkoista makaronia ja riisiä ja selittää että meillä syödään terveellistä kotiruokaa.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Suuri osa perheenäideistä lappaa kärryyn sika-nautaa, makkaraa, nakkeja, hunajamarinoitua broileria, valkoista makaronia ja riisiä ja selittää että meillä syödään terveellistä kotiruokaa.
Kommentoin tähän vain sen verran, että Suomessa on tällä hetkellä n. 600 000 toimeentulotukiasiakasta. Ymmärrän hyvin, miksi edellämainitut ovat suosiossa..
Mä en ole missään vaiheessa väittänyt tekeväni gourmee-ruokaa :headwall: Ihan tavallisia ruokiahan noi mainitsemani jutut ovat - eivät tosin suomalaisissa perheissä. Vaikka tämän ketjun perusteella kaikki laittavatkin vain kampasimpukoita ja lammasta perheelleen.Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:Meillä syödään MONIPUOLISTA ja VAIHTELEVAA ruokaa, hyvistä aineksista.
Tähän sisältyy monenlaista ihan siitä makrulaatikosta lähtien etnisiin ruokiin.
Pariin juttuun tarttuen ap:n tekstissä, ihan esimerkkinä, nakit me teetetään itse hirvenlihasta (ei ole turhia jauhoja ja lisäaineita), enkä mä nyt jotain paellaa pitäis minään gourmee ruokana.. Ihan perusmättöä sekin on.
Mehän ei tiedetä toistemme kokkaustasoa ihan oikeasti, se mun nakkikastike voi olla paljon laadukkaampaa kun se sun intialainen lammaspatas![]()
Kyllä sitä perinteistä kotiruokaakin voi tehdä laadukkaasti ja ennenkaikkea taidolla.
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Suuri osa perheenäideistä lappaa kärryyn sika-nautaa, makkaraa, nakkeja, hunajamarinoitua broileria, valkoista makaronia ja riisiä ja selittää että meillä syödään terveellistä kotiruokaa.
Kommentoin tähän vain sen verran, että Suomessa on tällä hetkellä n. 600 000 toimeentulotukiasiakasta. Ymmärrän hyvin, miksi edellämainitut ovat suosiossa..
Tätä piti munkin kommentoida. Joo, poronkäristys viiriäisenmunilla olisi varmaan hyvää ja laadukasta, mutta käytännössä rahat riittää isoon kattilalliseen jauhelihasoppaa. Enkä pode siitä huonoa omaatuntoa, teen ihan laadukasta ruokaa kuitenkin.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en ole missään vaiheessa väittänyt tekeväni gourmee-ruokaa :headwall: Ihan tavallisia ruokiahan noi mainitsemani jutut ovat - eivät tosin suomalaisissa perheissä. Vaikka tämän ketjun perusteella kaikki laittavatkin vain kampasimpukoita ja lammasta perheelleen.Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:Meillä syödään MONIPUOLISTA ja VAIHTELEVAA ruokaa, hyvistä aineksista.
Tähän sisältyy monenlaista ihan siitä makrulaatikosta lähtien etnisiin ruokiin.
Pariin juttuun tarttuen ap:n tekstissä, ihan esimerkkinä, nakit me teetetään itse hirvenlihasta (ei ole turhia jauhoja ja lisäaineita), enkä mä nyt jotain paellaa pitäis minään gourmee ruokana.. Ihan perusmättöä sekin on.
Mehän ei tiedetä toistemme kokkaustasoa ihan oikeasti, se mun nakkikastike voi olla paljon laadukkaampaa kun se sun intialainen lammaspatas![]()
Kyllä sitä perinteistä kotiruokaakin voi tehdä laadukkaasti ja ennenkaikkea taidolla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Moni tuntuu täällä sekoittavan perinteisen suomalaisen kotiruoan ja perinteiset suomalaiset ruoka-aineet. Aloitukseni koski näitä tyypillisiä suomalaisia lapsiperheruokia kuten makaronilaatikkoa, kalapuikkoja ja nakkikastiketta - ei kaikkea suomalaista ruokaa kautta linjan. Toki käytämme aina suomalaisia raaka-aineita, jos niitä on tarjolla. Suomalaista lihaa ja kasviksia. Kotimaisia yrttejä.
Pointtini oli se, että meillä ei pääsääntöisesti laiteta ruokia, jotka löytyvät myös päiväkotien, palvelutalojen ja koulujen ruokalistoilta.
Vastaukset tuntuvat jakautuvan kahteen leiriin: Joko laittamani ruokalista on ihan tavallista suomalaisen perusperheen arkiruokaa tai sitten me olemme hienostelijoita. Ihanan mustavalkoista taas... Eikä kukaan tietenkään myönnä syövänsä noita aloituksessani mainittuja ruokia, vaikka markettien kassajonoissa voisi jotain ihan muuta päätellä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Moni tuntuu täällä sekoittavan perinteisen suomalaisen kotiruoan ja perinteiset suomalaiset ruoka-aineet. Aloitukseni koski näitä tyypillisiä suomalaisia lapsiperheruokia kuten makaronilaatikkoa, kalapuikkoja ja nakkikastiketta - ei kaikkea suomalaista ruokaa kautta linjan. Toki käytämme aina suomalaisia raaka-aineita, jos niitä on tarjolla. Suomalaista lihaa ja kasviksia. Kotimaisia yrttejä.
Pointtini oli se, että meillä ei pääsääntöisesti laiteta ruokia, jotka löytyvät myös päiväkotien, palvelutalojen ja koulujen ruokalistoilta.
Vastaukset tuntuvat jakautuvan kahteen leiriin: Joko laittamani ruokalista on ihan tavallista suomalaisen perusperheen arkiruokaa tai sitten me olemme hienostelijoita. Ihanan mustavalkoista taas... Eikä kukaan tietenkään myönnä syövänsä noita aloituksessani mainittuja ruokia, vaikka markettien kassajonoissa voisi jotain ihan muuta päätellä.
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Suuri osa perheenäideistä lappaa kärryyn sika-nautaa, makkaraa, nakkeja, hunajamarinoitua broileria, valkoista makaronia ja riisiä ja selittää että meillä syödään terveellistä kotiruokaa.
Tätä piti munkin kommentoida. Joo, poronkäristys viiriäisenmunilla olisi varmaan hyvää ja laadukasta, mutta käytännössä rahat riittää isoon kattilalliseen jauhelihasoppaa. Enkä pode siitä huonoa omaatuntoa, teen ihan laadukasta ruokaa kuitenkin.![]()
Mä en puhunut poronkäristyksestä enkä viiriäisenmunista.
Enkä siitä mitä mikäkin maksaa vaan kommentoin asiaa niinkuin se on.
Jos kokee täysjyväriisin ja -makaronin, naudan paistijauhelihan ja marinoimattomat broilerinsuikaleet liian kalliiksi, syököön moskaa. Ihan sama mulle millä lapsenne kasvatatte.
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja blondi:Mä kyllä ymmärrän ap:tä. Suuri osa perheenäideistä lappaa kärryyn sika-nautaa, makkaraa, nakkeja, hunajamarinoitua broileria, valkoista makaronia ja riisiä ja selittää että meillä syödään terveellistä kotiruokaa.
Mä en puhunut poronkäristyksestä enkä viiriäisenmunista.
Enkä siitä mitä mikäkin maksaa vaan kommentoin asiaa niinkuin se on.
Jos kokee täysjyväriisin ja -makaronin, naudan paistijauhelihan ja marinoimattomat broilerinsuikaleet liian kalliiksi, syököön moskaa. Ihan sama mulle millä lapsenne kasvatatte.
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppu:Sillä vaan, ett voisko joku kommentoida tuota kouluruokailua?? Miten te joiden lapset syö sitä ns. pelkkää laadukkaampaa ruokaa suostuu laittaan suuhunsa koulun tai päiväkodinruoka? Täällä tulee yhteen päiväkotiin luomu ruokaaa joka lähellä tuotettu. Poikani oli kyseisessä päiväkodissa ja siirryttyään eskariin joka koulun yhteydessä koki suuren järkytyksen ruuan suhteen!!
Meillä siis jo tuonkin takia tehdään kiusauksia, laatikoita yms. ainakin se 2 kertaa viikossa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:Väitithän sä tekeväs nimenomaan laadukkaampaa ruokaa kun perinteiset suomalaiset kotiruuat.
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Sivuhuomautuksena että siinä kohtaa kun me täälä skandinaviassa edes tuplaamme kampasimpukan ja tuore tonnikalan syönnin niin ruuan keskiverto hiilijalan jälki moninkertaistuu. Hienoa ja laadukasta eikä edes gourmee tarkota sitä että ruoka on tuotava kaukaa ja sillä on oltava hienompi nimi kun vaikka lammaspata.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Aloitukseni koski näitä tyypillisiä suomalaisia lapsiperheruokia kuten makaronilaatikkoa, kalapuikkoja ja nakkikastiketta - ei kaikkea suomalaista ruokaa kautta linjan.
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Ei syödä eineksiä eikä mitään marinoitua, siis itse maustan ja marinoin. Mulle ei vaan tulis mieleen esittää parempaa kun muut. Mä en henk. koht. myöskään hyväksi että arkiruokana syödään esim tuoretonnikalaa joka usein ryöstökalastetaan, poljetaan kalastajia ja sen jälkeen lennätetään tänne kauas aiheuttaen kamalat päästöt. Jokaisen taviksen pitäs ajatella mistä ja miten se ruokatulee, ei vaan persaukisten vaan ennen kaikkea näiden ketkä luulee olevansa parempia kun muut.