Ollaanko neliviikkoisen kanssa jumisa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mama"

Vieras
Tänne on luvattu kovia pakksia ensi viikoksi. Tarkoittaako se, ettei neliviikkoista vauvaa voi viedä ollenkaan ulos? Millaisilla pakkasilla olette ulkoilleet yhtä pienten vauvojen kanssa? Neuvolassahan annetaan pakkasrajaksi -10.

[QUOTE="mama";22551428]Tänne on luvattu kovia pakksia ensi viikoksi. Tarkoittaako se, ettei neliviikkoista vauvaa voi viedä ollenkaan ulos? Millaisilla pakkasilla olette ulkoilleet yhtä pienten vauvojen kanssa? Neuvolassahan annetaan pakkasrajaksi -10.[/QUOTE]

Ja anteeksi näpyttelyvirheet. :)

Kyllähän sitä varmaan ulos voi mennä esim. kävellä kauppaan tms. Mut en lähtis pitkille vaunulenkeille tai nukuttamaan ulos jo on paljon yli -10 ja tuulee. Harso vaan kuomun eteen ja tarpeeksi vauvalle päälle.

Meillä olisi tiedossa kävelyä noin puoli tuntia määränpäähän, mietin, että uskallanko mennä vaunuilla sinne, vai mennäänkö suosiolla julkisilla. Kyllä kesävauvoilla on omat hyvät puolensa...

[QUOTE="mama";22551467]Meillä olisi tiedossa kävelyä noin puoli tuntia määränpäähän, mietin, että uskallanko mennä vaunuilla sinne, vai mennäänkö suosiolla julkisilla. Kyllä kesävauvoilla on omat hyvät puolensa...[/QUOTE]

menisin julkisilla.

No mä jouduin viemään pari-kolmeviikkoista kyllä vaunuilla neuvolaan ja pakkasta oli reippaat -15. Harso oli eessä ja vauva hyvin puettu, ei ollut kylmä, ainut mikä mietitytti oli, ottaako se kylmyys vauvan henkeen kovasti.

No jos yhtään lohduttaa niin ei sen viime kesän vauvan kanssa ollut yhtään helpompaa :D VAunuissa kun herkästi lämpötila oli 40-50 astettakin, kun sisällä oli vaan +30 :)

Mut joo, en ulkoile edes tuon puolivuotiaan kanssa -20 keleillä, pakolliset kauppaan menot autolla hoidetaan mutta ei oleskella/nukuta ulkona.

[QUOTE="mama";22551467]Meillä olisi tiedossa kävelyä noin puoli tuntia määränpäähän, mietin, että uskallanko mennä vaunuilla sinne, vai mennäänkö suosiolla julkisilla. Kyllä kesävauvoilla on omat hyvät puolensa...[/QUOTE]

Minä sain lapseni kesällä, mutta nyt kun talvi ja pakkaset tulee, on tämä vauvani EDELLEEN vielä alle 1-vuotias VAUVA. Ja eikös tuo -10 asteen pakkasraja nimenomaan koske kaikkia alle 1v. vauvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja pöppö;22551609:
Minä sain lapseni kesällä, mutta nyt kun talvi ja pakkaset tulee, on tämä vauvani EDELLEEN vielä alle 1-vuotias VAUVA. Ja eikös tuo -10 asteen pakkasraja nimenomaan koske kaikkia alle 1v. vauvoja.

Jos nukkuu ja on rattaissa suojassa (harso vielä kopaneteen) ni en näkis mitään estettä ulkoilla yli -10 pakkasilla. Ite oon pitäny ulkona nukkumisen rajana -15-20 riippuen vähän et onko millanen ilma muuten. Jos tyyni pakkas sää ni hyvin voi ulkoilla ku on kunnolla vaatetta + kasvot suojattuna.

Yhteistyössä