Olteko kokenut kerrostalokyttäystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämä tarina on tosi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämä tarina on tosi!

Vieras
Minä olen! :D

Tässä tarinani;
Muutettiin avomiehen kanssa erään kaupungin keskustassa sijaitsevaan kaksioon. Vuokraisäntä varoitti meitä että edelliset asukkaat olivat joutuneet perättömien ilmoitusten uhreisksi. Heillä oli kuulemma ollut bileet vaikka asukkaat olivat todellisuudessa olleet thaimaassa.

Asuttiin kämpässä ja kului kuukausi. Rehellisesti mulla ei oo ollu tapana tutustua naapureihin eikä naapurit kyllä oo tullu esittäytymään..
Olin koulussa ja vuokraisäntä soittaa että meistä on tehty valitus; Parvekeelamme on kuulemma koiranulostetta josta tulee masiivinen hajuhaitta.
Minä sitten kiirehdin kotiin tarkastamaan tilannetta että mikä on meno ja tämä oli totuus;
Chihuahuamme oli vääntänyt 1kk aikaisemmin pienen kikkareen parvekkeen nurkkaan ( jonne ei näy ja kun emme käytä parveketta niin..) kikkare oli ihan muumioitunut eikä siitä mitään hajua tullut. Soitin vuokraisännälle ja pahoittelin.

Ilmoituksen oli kuulemma tehnyt yläkerran nainen. Päätin sitten mennä sinne kysymään että mikä on homman nimi,että mistä hiertää. Oven avasi karvainen mies aamutakissaan ja toivotti mut tervetulleeksi niitten kämppään. Siellä sisällä oli myös pelokkaan oloinen nainen.

Tää mies ei ees muistanu koko kakkahommaa vaan sanoi tehneensä ilmoituksen kun ei tykkää vuokralaisista ja hänestä oli kiva tutustua muhun kun haluaa tietää ketä talossa asuu.

Jep.. en edelleenkään tiedä et pitäiskö itkeä vai nauraa..mutta tähänkin päivään mennessä mä en ole keksinyt miten hemmetissä se nainen on nähny sen kikkareen ku parvekkeet on päälekkäin..liekkö sillä ollu semmonen periskooppi. :D

joka hiivatin kerrostalossa taitaa olla niitä moniongelmaisia jotka hakee jotain ilmoittamisen aihetta niistä joilla sitä ongelmaa todellakaaan ei ole. ja ylleensä nää ilmoittajat ovat myös niitä joilla elämä kuluu hukkaan istuen ikkunassa ja ollen työtön muumio

No luulen että on aika yleistä että alueilla jossa on pelkästään omistus-asuntoja ja sitten kun niitä vuokrataan niin ikävä kyllä nämä vuokralaiset aika usein joutuvat silmätikuiksi "kun ne vuokralaiset aina meluaa, hajottaa paikkoja, ei osallistu talkoisiin jne.." tällaista olen kuullut, ja että asuntojen arvo laskee jos on taloyhtiössä vuokrattuja asuntoja

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
joka hiivatin kerrostalossa taitaa olla niitä moniongelmaisia jotka hakee jotain ilmoittamisen aihetta niistä joilla sitä ongelmaa todellakaaan ei ole. ja ylleensä nää ilmoittajat ovat myös niitä joilla elämä kuluu hukkaan istuen ikkunassa ja ollen työtön muumio

Peesi..täällä eilen joku siin KELA-ketjussa kerto et olivat tarkistelleet talon kirjoja ketä kämpässä asuu ja tarkkailleet kenen autoja on parkkipaikalla yms..hänen mielestään se oli ihan normaalia..ainiin se oli MIE niminen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dorde:
Juu Kalliossa kun asuin niin vastapäisen talon ukko seisoi ikunassa aina kun olin kotona, ja hieroi mahaana ja muitakin paikkoja...

No hyi! :x

Juu se oli ihan mahdoton, aina kun olin kotona niin törkkäs itsensä siihen ikkunaan. Mieskin näki tämän monesti

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Juu, meidän talossa kyllä tiedetään hyvinkin tarkkaan ketä minun luonani käy kylässä ja mihin aikaan, ja myös raportoidaan siitä... repikää tästä huumoria: minun äidilleni. :D

TÄH?! :D siis asuuko siinä talossa jotain tuttuja tai sukulaisia?

No mua ärsyttää, jos parkkeerataan väärin. Siis eteen. Ja siitä saatan laittaa jopa lapun, nyt tuli kyllä kyltit ja sakotukset (on oikeesti vaiva, niin pahasti edessä). Ja olen vuokralainen =D

Mutta on noita kyttääjiä ollut. Yksi mummo valitti minusta, että liian isolla töllö ja musiikki..mulla ei ollut juuri tuolloin vielä scarttia, koska se meni muutossa hukkaan saatika et olisin vielä ehtinyt koko stereoita kytkeä. Oli mun alapuolen tyttö, joka huudatti niitä ja minä sain siitä huomautuksen. Kylläpä ärsytti.

Pitää muistaa, että osa ihmisistä on oikeasti avohoidossa olevia mielenterveyspotilaita. Tai mielenterveyspotilaita ilman minkäänlaista hoitoa..näitä on, ihan tosi. Ja islloin ei ovi ku ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Juu, meidän talossa kyllä tiedetään hyvinkin tarkkaan ketä minun luonani käy kylässä ja mihin aikaan, ja myös raportoidaan siitä... repikää tästä huumoria: minun äidilleni. :D

TÄH?! :D siis asuuko siinä talossa jotain tuttuja tai sukulaisia?

No ei sukulaisia, mutta tutun tuttuja jne.. Ja ne vaan tietää kuka mun äiti on. :D Alakerrassa asuu pariskunta, jonka miehen sisko asuu taas mun äidin naapurissa, että sellanen kytkös ainakin. :D

Omakotitalokyttäystä kyllä ;) joka ikinen kerta kun mennään vanhemmilleni kylään, liikahtaa vastapäisen naapurin verho. Siinä asuu pariskunta, joka on harrastanut tätä jo kauan.. Erään kerran isäni oli lähtenyt testaamaan asuntovaunun jarruja (äitini oli pihassa) ja kun isä kaarsi takaisin, hän kuuli kukkia kastellessaan naapurin rouvan huutavan isännälleen, että "nyt se jo tulee takaisin!". :D Huvittavaa, mutta välillä niin rasittavaa. Teininä vilkutin joskus naapurin ikkunaan.. :wave:

Kerrostalokyttääjän tapasin erään ystäväpariskunnan pihassa, jonka parkkipaikalla olin hetken auto käynnissä. Mies tuli ja aukaisi auton oven (olin vauvan kanssa autossa kahdestaan) ja alkoi rähjätä, että kaikki pihan autopaikat ovat varattuja ja siitä pitäisi heti mennä pois.. Säikähdin ihan hirveösti, kun en ollut sedän tuloa huomannut, vaan istuin rauhassa hiljaisessa autossa ja yhtäkkiä joku alkaa huutaa..
Samainen ukkeli sitten kirjoitti näille ystäville (jotka sattuivat asumaan tämän miehen alakerrassa) nimettömiä viestejä välillä.. Esimerkiksi siitä, ettei kerrostalossa saa käydä suihkussa kello kymmenen jälkeen illalla. Vaikka mikä olisi..
Sama setä penkoi myös talon yhteisen roskiksen, availi siellä roskapussit ja jos joku oli lajitellut roskat väärin, tämä setä salapoliisina etsi pussista jotain syylliseen viittaavia tekijöitä (esim. osoitteen/nimen kirjekuoressa) ja muisti näitäkin väärintekijöitä jotenkin (kaiketi nimettömällä valituskirjeellä ).

Omia naapureita osaa kyllä arvostaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Omakotitalokyttäystä kyllä ;) joka ikinen kerta kun mennään vanhemmilleni kylään, liikahtaa vastapäisen naapurin verho. Siinä asuu pariskunta, joka on harrastanut tätä jo kauan.. Erään kerran isäni oli lähtenyt testaamaan asuntovaunun jarruja (äitini oli pihassa) ja kun isä kaarsi takaisin, hän kuuli kukkia kastellessaan naapurin rouvan huutavan isännälleen, että "nyt se jo tulee takaisin!". :D Huvittavaa, mutta välillä niin rasittavaa. Teininä vilkutin joskus naapurin ikkunaan.. :wave:

Kerrostalokyttääjän tapasin erään ystäväpariskunnan pihassa, jonka parkkipaikalla olin hetken auto käynnissä. Mies tuli ja aukaisi auton oven (olin vauvan kanssa autossa kahdestaan) ja alkoi rähjätä, että kaikki pihan autopaikat ovat varattuja ja siitä pitäisi heti mennä pois.. Säikähdin ihan hirveösti, kun en ollut sedän tuloa huomannut, vaan istuin rauhassa hiljaisessa autossa ja yhtäkkiä joku alkaa huutaa..
Samainen ukkeli sitten kirjoitti näille ystäville (jotka sattuivat asumaan tämän miehen alakerrassa) nimettömiä viestejä välillä.. Esimerkiksi siitä, ettei kerrostalossa saa käydä suihkussa kello kymmenen jälkeen illalla. Vaikka mikä olisi..
Sama setä penkoi myös talon yhteisen roskiksen, availi siellä roskapussit ja jos joku oli lajitellut roskat väärin, tämä setä salapoliisina etsi pussista jotain syylliseen viittaavia tekijöitä (esim. osoitteen/nimen kirjekuoressa) ja muisti näitäkin väärintekijöitä jotenkin (kaiketi nimettömällä valituskirjeellä ).

Omia naapureita osaa kyllä arvostaa... :)

Oikeesti..pitää ihmisellä olla tyhjä elämä..

Jep, mua kyttäiltiin ekassa kämpässä jossa asuin. Vanhempi naapuripariskunta otti mut oikein silmätikuksi... Esikoinen kun nauroi, hakattiin jollain seinään, autoa ei saanut jättää käytävälle mun tuttavat kahdeksi minuutiksikaan, mutta niiden oma poika sai kyllä parkkeerata siihen moneksi tunniksi.

Tupakansavu oli tosi yleinen. (Parvekkeella polttelin, siirryin valitusten myötä etupihalle, mutta sekään ei ollut hyvä)

Minuutin yli kymmenen kun hiljaisuus alkoi, siskoni nauroi parvekkeellani, naapurin äijä rupesi huutamaan, että klo 22 on alkanut hiljaisuus, turvat tukkoon...

Yms. yms. Onneksi ei enää tarvi asua siellä. Sairasta se oli.

Me asuttiin sellasessa talossa muutama kuukausi missä taloyhtiön puheenjohtaja harjoitti kyttäystä ja nimettömien lappusten lähettelyä. Meillä ei ollut autopaikkaa ja taloyhtiössä oli muutamia vieraspaikkoja, joista oli keskimäärin yksi käytössä parina päivänä kuussa. Siis tosi vähän. Siksipä jätettiin autoa ajoittain niille paikoille, ja toki katsottiin aina että tilaa jää vieraille ja siirretään auto jos näyttää siltä.

No, eräänä aamuna oli sitten ilmaantunut lappu auton ikkunaan. Se oli juuri tyyliä siirtäkää autonne, nämä on vieraspaikkoja. Eikä allekirjoitusta. Mä en hirveästi perusta noista nimettömistä lapuista joten jätin asian omaan arvoonsa. Yksi iltapäivä sitten tulin töistä niin siihen auton perään ajaa auto, josta nousee mies joka alkaa jäkättämään paikasta. Mä kuuntelin aikani, sitten kysyin että kenenköhän kanssa mahdollisesti olen tekemisissä, ja olettekos te kenties se joka ei uskalla lappusiaan allekirjoittaa. Taloyhtiön hallituksen pj se oli.

Kyselin siinä sitten että mitenkäs tuo auto tuossa kun on ollut ainakin viikon käyttämättä. "Juu, ne on vieraita, ne on tossa kasikerroksessa päläpäläpälä". Kysyinkin suoraan että oottekos meiän menoja sitten ihan urakalla kyttäilleet? Vastaus oli että "En minä kun meidän asunto on toiseen suuntaan" "Ahaa, ootte siis laittanee jonkun muun raportoimaan?" "Joo".

Toi episodi varmisti sen että ei kyllä mihinkään muualle kuin ok-taloon muuteta. Onneks löydettiinkin sopiva, ja muutto tuli ennen kuin saatiin se autopaikka mitä oltiin jonotettu siitä asti kun tuohon kerrostaloon muutettiin.

Meidän talossa yks vanha nainen, hallituksen jäsen kyttää urakalla pyykkitupavarauksia/-peruutuksia ja pui niitä sitten hallituksen kokouksessa ja muut kai sitten komppaa mukana. Meiltäkin käytiin tivaamassa miksi perutaan eli siis vaihdetaan vuoroa toiseen päivään niin usein. Eikä ottanut kuuleviin korviinsa, kun kerroin että elämässä tulee tilanteita, jolloin suunnitelmat muuttuu, töiden tai muiden asioiden vuoksi :kieh: Kerran kuuntelin taivastelua meidän pyykkivaihdoksista jopa isomman porukan kesken ja on kuulemma niin palturia että vaikka työvuorot voi vaihdella tai vaihtua sillä tavalla kuin se väittää. Kolme vastaan yksi, jauhakoon paskaa en mennyt esittämään omaa kantaani. Mutta tervetuloa vaan hälle tutustumaan kolmivuorotyön ihanuuksiin sijaispulan aikana :wave:

Isoissa kerrostaloissa mulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia, mutta asuttiin aikanaan muutaman asunnon pienkerrostalossa, jonka yhden asunnon omistajat kokivat koko talon vähän niin kuin omaksi reviirikseen. Kaikkien tulemiset ja menemiset ja tekemiset tuli kytättyä aivan ylettömällä tarkkuudella. Kaverit naureskelivat, kun naapurin verhon nurkka heilui aina, kun pihalla joku liikkui.

Asuin esikoisen kanssa aikoinaan talossa, jossa oli ihan kamala kyttäys meininki. Lähes kaikki asukit vanhuksia, jotka olivat asuneet talossa sen valmistumisesta asti. Se oli jotain niin rasittavaa, etten jaksa edes alkaa niistä jutuista kirjottamaan, mutta roskat tongittiin, ja joka ikisestä asiasta valitettiin vaikkei oltais oltu edes kotona niiden tapahtumien aikaan. Sellasta perus kyttäystä ja perättömiä juttuja, keksimällä keksitty. Nyt ostettiin talo, ja ihmeteltiin miksi myyvät kun juuri remontoineet ja laittaneet lähes kaiken, ei kehdattu kuitenkaan kysyä. Kuultiin sitten juttua (tämä on pieni paikka) että naapureiden kanssa ollu kunnon kahinoita näillä myyjillä. Ompa kiva muuttaa kun tietää jo valmiiksi että naapurissa asuu kyttääjiä.

Yhteistyössä