oma aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paris

Vieras
mikä/mitä teidän muiden mielestä on ns.oma aika? Kyseessä perhe jossa pieni vauva, ja arkeen kuuluu kovat taistelut tästä aiheesta :ashamed: olenko väärässä, josoletan äidinkin tarvitsevan omaa aikaa, siis ilman lastaan?? Mieheni mielestä minun oma aika on esim. ulkoilu kun otan lapsen mukaan, kaupassa käynti pikaisesti ja ruuan laitto :/ erimielisyyksiä siis syntyy harvasen päivä! Tottahan se on, että kun lapsen varsinkin ollessa pieni, äidin menot ovat kortilla, mutta pakkohan äidinkin on päästä tuulettumaan välillä!! enkä tarkoita mitään bilettämistä, vaan ihan vaikka shoppailua ilman että pitää lasta kantaa matkassa...sitten mies ihmettelee, kun minulta voimat lopussa, tiuskin hänelle enkä jaksa kotitöitä ilman "kitinöitä" :o mieheni ei tällä hetkellä ole työssä, harrastelee jonkin verran, mutta hänen mielestään esim.auton korjaaminen ei ole omaa aikaa, vaikka lähteekin aamusta ja tulee iltapäivästä kotiin...minun mielestä tämä on juuri omaa aikaa!!??! olen kuulemma nipottava tiukkapipo, kun aina paasaan omista ajoista, ja on kuulemma selvää etten ollutkaan vielä valmis äidiksi!!! masentavaa!! mielipiteitä!!

Sanot äijälles suorat sanat!! tuo ei todellakaan kuulosta normaalilta ukkojen perusvetelehtimiseltä. Eri asia olisi sitten jos mies vaikka kävisi töissä eikä saisi itsekään harrastaa mitään. Ei kotitöitä lasketa omaksi ajaksi \|O

Olin kirjottamassa samanlaista,mut ei tarvi,luen vaan mitä sulle vastataa.Mul on ihan samaa...olen täs miettinyt et lähtisinkö.Rakastan,mut en jaksa tätä enää.Saisin ainaki joka toisen v-lopun omaa aikaa ja poikani näkisi isääsäkkin joskus.Meillä jopa poika huutaa kun näkee isän,ujostelee!!!

Ja mä kun luulin, että se on ollut jonkinlainen vitsi, ettei poika tunne isäänsä.

Olen pahoillani mies sukupuolen johdosta, jos noin piittaamattomia isiä oikeasti löytyy.

:ashamed: :ashamed:

Voisihan se ukkosi kokeilla, miltä tuntuu tehdä kotityöt pienen lapsen kanssa ja onko se lopultakaan niin rentouttavaa, kun hän tuntuu olettavan. Minusta jopa ruokakaupassa käynti kahden lapsen kanssa on välillä seikkailu-urheilua -eikös ne miehet yleensä tykkää semmosista jutuista, menkööt itse :laugh:

Vaikka joskus saan nukuttua jopa päiväunet, niin kyllä pinna kiristyy aika piukealle ilman ihan omaa aikaa. Tulee tiuskittua lapsille ihan turhasta ja sitten harmittaa vielä enemmän. Kun on saanut ajatella muutakin kuin kodinhoitoa ja niitä rakkaita lapsia, niin jaksaa touhuta ja keksiä tekemistä ihan eri tavalla. Meillä sitä omaa aikaa kyllä saa ja välillä ihan patistetaankin menemään. On isännälläkin vähän paremmat oltavat,kun kotona on iloinen vaimo kiukkuisen akan sijaan :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2005 klo 20:51 äipykkä kirjoitti:
Olin kirjottamassa samanlaista,mut ei tarvi,luen vaan mitä sulle vastataa.Mul on ihan samaa...olen täs miettinyt et lähtisinkö.Rakastan,mut en jaksa tätä enää.Saisin ainaki joka toisen v-lopun omaa aikaa ja poikani näkisi isääsäkkin joskus.Meillä jopa poika huutaa kun näkee isän,ujostelee!!!
Mites luulet mahtaisiko isä olla lapsen kanssa joka toinen viikonloppu jos ei nytkään aikaansa hänen kanssaan vietä?Epäilenpä että olisi.Ne tapaamisoikeudet on kirjaimellisesti oikeus,et pysty pakottamaan.

Minun mies on ajoittain juuri tuollainen. Sanoikin joskus että hyvä kun minäkin nykyisin menen vapaasti, niin hänkin voi sit rauhassa mennä menojaan. Minun meneminen tosin on sitä että nyt pari kaveria saatuani olen kolmen lapsen kanssa käynyt heillä kylässä. Onhan sekin menemistä, muttei juuri verrattavissa miehen menemisiin, viikonlopun kestäviin ryyppyreissuihin, joka päiväisiin/öisiin kavereiden kanssa oleskeluun. ym. Lähes vuoden hän jaksoikin yrittää olla oikea isä ja mies, mutta johan on taas alkanut ote lipsua. Koti on nukkumista varten(kun ei kavereilla viitsi joka päivä nukkua, öisinhän ei nukutakkaan) ja ruokaakin täältä tietenkin saa, seura ja kaikki hauska löytyykin muualta.
Tälläistä meillä siis oli ennen ja nyt vähän aikaa on näyttänyt olevan suunta takaisin tuonne. Tosin tälläkertaa mies tuntuu itsekin kiinnittävän huomiota tilanteen huononemiseen, ja yrittää parempaa, mutta ehkä on jo liian myöhäistä, ehkä tuossa miehessä on jotain vikaa, eikä osaa olla aikuinen.

Imetätkö vielä??? Jos et niin ilmoita miehelle, että olet tyttöjen kanssa lähdössä viikonlopuksi reissuun tai laivalle tai mihin vaan. Jätät jääkaapin tyhjäksi ja vaikka listan mitä voisi siivota ja tehdä kun olet poissa. Ehkäpä poissa ollessasi mieskin huomaan mitä se vauva-arki on. Ja onhan se miehesikin lapsi, joten vastuu ei ole yksin sinun. Turha niitä epäkypsiä miéhiä on paapoa ja odottaa, että muuttuisivat. Miehet ovat itse vastuussaa teoistaan ja toimistaan ja jos miehestä on enemmän haittaa kun hyötyä, niin parempi heittää pellolle!!!! Turha miehen toimisto on vain sen tähden kärsiä, että hän on lapsen isä. Vasta kun tajusin sen ja heitin ukon pellolle, löysin lapsilleni aivan mahtavan isän, joka on sitä sanan joka merkityksessä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2005 klo 20:51 äipykkä kirjoitti:

veitte sanat suustani.... Tyhjiä laupauksia on viikonloput täynnä.... Maillä kun ukko on töissä ja minä hoidan ja nousen yöllä jne.. Sanoi että saan sitten viikonloppuisin nukkua pitempään ja hän on lasten kanssa... P.A.S.K.A.A!!!! \|O \|O

Meillä on tota samaa vääntöä ollut minun "omasta ajasta". Mies ihmettelee joka kerta kun olen salille menossa että miksi en ota tyttöä mukaan "onhan siel se lapsiparkki"..juu on mutta se on minun juttu johon tyttö ei kuulu eikä myöskään mies! Jos haluan ostoksille lähteä niin sama kuuluu "miks et vois muka ottaa tyttöö mukaa?" Sehän onkin todella rentouttavaa kun yrittää jotain vaatetta etsiä ja samalla viihdyttää lasta ja välillä läydä syöttämässä! Nyt vasta pikku hiljaa mies alkaa ymmärtää että ihan yhtälailla hän voi olla kotona lapsen kanssa tai ottaa hänet mukaansa esim. autokauppa kierroksille.. Eikä niin kun itse olen koko päivän ollut tytön kanssa ja kun mies tulee kotiin niin lähden tytön kanssa vielä viettämään "omaa aikaa"... :D

Minulle oima aika on se kun pääsen yksin lähtemään kotoolta. Sitä teenkin tietyin väliajoin. Käyn esim. 3x vkossa säännöllisesti YKSIN lenkillä + muut menot päälle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2005 klo 19:15 Äiskäpäiskä kirjoitti:
Sanot äijälles suorat sanat!! tuo ei todellakaan kuulosta normaalilta ukkojen perusvetelehtimiseltä. Eri asia olisi sitten jos mies vaikka kävisi töissä eikä saisi itsekään harrastaa mitään. Ei kotitöitä lasketa omaksi ajaksi \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2005 klo 18:58 rakas kirjoitti:
\

Peesaan tätä!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2005 klo 19:00 Kareena kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2005 klo 18:58 rakas kirjoitti:
\

Peesaan tätä!! Tuo "rakas" on mun nikki mikä tuli vahingossa. :whistle:

Pienet, suuret asiat. =) Lehden lukeminen tai lenkillä käynti. Kauppaan tai shoppailemaan lähinnä itsekseen, ystävien tapaaminen jne. Tietty sinä vaiheessa on hieman eri juttu, kun pieni vauva on ihan pieni... Imetys on otettava jollakin tavalla huomioon jne. Meillä molemmilla on omat juttumme, mutta vietämme paljon aikaa kahden lasten nukkuessa ja viihdymme myös neljästään kotona ja kyläillen. :heart: :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä