Oma jaksaminen kortilla....

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on neljä lasta, joista kaksi erityislapsia ja 2-vuotiaan kanssa on ollut todella raskasta viimeiset kaksi vuotta. Nyt vauva on itkenyt paljon kipeiden korvien takia... Miehellä oli edellisessä työpaikassa todella pitkät työpäivät, yleensä lähti aikaisin aamulla ja tuli kotiin lähempänä kuutta, ihan joka päivä. Mulla sitten todettiin synnytyksen jälkeinen masennus, johon määrättiin myös lääkitys, mutta kun lääkitystä ei voi aloittaa, kun vauva ei huoli pulloa. Nyt mies vaihtoi työpaikkaa ja työpäivien piti olla klo 6-14.30 välillä... nyt päivät ovat venyneet aina kuuteen ja mun päivät menee itkiessä :( Kaikki tuntuu ylitse pääsemättömän raskaalta...
 
Saisitko apua neuvolasta tai sukulaisilta?
Jos joku tulis sun avuksi välillä ja ihan vaan juttuseuraksi?

Äiti tässä välillä käykin ja perhetyöntekijä tuon 2-vuotiaan takia, mutta silti tuntuu seinät kaatuvan päälle... ja mies kun oli 5-vuotta työssä, jossa pääsi aina kotin kolmelta ja silloinkin välillä itku kurkussa istuin jo puoli kolmen aikoihin ja odottelin miestä kotiin, niin nyt kolme tuntia lisää yksinolo aikaa tuntuu kuolemantuomiolta.
 
no voi että... miten ne miekkosen päivät taas venyy, jos oli tarkoitus olla lyhyempiä päiviä?? nyt tarvitset kyl apua... olet varmaan ollut yhteydessä perhetyöntekijään tms neuvolan kautta, ystävät, sukulaiset?? onhan sulla jonkinlainen hoitokontakti masennusasiassa ja lääkitys paikoillaan?
 
no voi että... miten ne miekkosen päivät taas venyy, jos oli tarkoitus olla lyhyempiä päiviä?? nyt tarvitset kyl apua... olet varmaan ollut yhteydessä perhetyöntekijään tms neuvolan kautta, ystävät, sukulaiset?? onhan sulla jonkinlainen hoitokontakti masennusasiassa ja lääkitys paikoillaan?

Lääkitystä en voi aloittaa, kun en saa vauvaa juomaan pullosta :( Energia on aivan lopussa... Välillä tuntuu, että suuttuu lapsillekin aivan turhasta ja sitten tulee kahta huonompi mieli. Ystävät on kadonneet vuosien varrella, yksi ystävä on, joka kävi vuoden tauon jälkeen pari viikkoa sitten meillä, eli paljon tulee vietettyä aikaa vaan yksin lasten kanssa.
 
HUOM! Monia masennuslääkkeitä VOI syödä imetyksen aikana!
Soita Teratologiseen tietopalveluun ja kysy nämä lääkkeet ja millä annoksilla, sitten kiikutat listan lääkärille kysy mikä niistä sopii ja sano että Teratologisesta sanoivat että ovat käyviä.
Googleen laitat ton Teratologisen niin numero löytyy. Itse kärsin synnytyksen jälkeisestä. Ekaa ei hoidettu koska lääkäri ei tiennyt lääkkeistä. Toisen kohdalla aloitettiin 6kk iässä ja nyt kolmannella aloitettiin heti sairaalassa kaiken varalle. Tosi hyvin on mennyt ja täysin terve lapsi :)

NYT SOITTAMAAN!!! HOP!!!! Lääkärit ei tiedä mitään noista lääkkeistä.
 
Onko kenelläkään tietoa lääkkeistä, joita voi käyttää imetyksen aikana? Tuntuu, että tilanne menee nopeasti huonompaan suuntaan, itku tulee koko ajan ja jos miehelle sanon, väsymyksestä ja miehen pitkistä työpäivistä, niin sitten mies suuttuu ja pitää mykkäkoulua. Välillä jo miettii, että kuolleena kaikki olis helpompaa, mutta nuo lapset menee aina sen edelle.
 
minusta miehesi on törkeä jos suuttuu sinulle tuollaisesta, herää kysymys miksi? onko hän töissä lainkaan niitä ylimääräisiä tunteja vai kenties jossain muualla ja valehtelee sulle,potee syyllisyyttä. hmm

mulle on käynyt niin esikoista odottaessa,mies oli muka ylitöissä mutta istui pubissa pelaamassa ja tapaamassa kavereita,eikä naisetkaan kaukana pysynyt.

ja miten voi olla oikeesti niin että aina tekee pitkää päivää? ei voi olla totta.

meillä jos tilanne ois tuo, mies vaikka irtisanois ittensä töistä, ja jäis kotiin tekee töitä perheensä eteen,vaikka sitten pudottais toimeentulotuella(vieläpä alennetulla perusosalla).

mutta mutta miksi sulla ei ole isommat lapset päivähoidossa? helpottais kummasti,itelleni se oli pelastava tekijä kun sai nukkua päiväunet kuopuksen ollessa vauva(nukkui yöt tosi huonosti,saattoi valvoa kerralla pari tuntia,useamman kerran yössä ja lisäksi heräili jatkuvasti,monta kuukautta).

mulle saa kirjoitella jos kokee siitä olevan jotain hyötyä :)
 
Selvittele toki sitä lääkeasiaa, mutta kyllä se vauva ihan varmasti alkaa syömään myös pullosta kun nälkä kasvaa!! Eli älä nyt sen takia jätä lääkkeitä ottamatta. Eiköhän se sinun hyvinvointisi ole kuitenkin tärkeämpi tässä tilanteessa kuin vauvan imetys.

Miten lapset reagoivat siihen, että itkeskelet pitkin päivää? Ettehän vaan kaiket päivät istu sisällä? Menkää pihalle, puistoihin, eväsretkelle tms kivaa. Olkaa liikkeellä mahdollisimman paljon, vaikka se saattaakin teidän tilanteessa olla haasteellista. Saisitte kaikki vähän virikkeitä, kenties pääsisit tapaamaan muita äitejä puistossa jne.
 
Kyllä me ulkona käydään, lähes joka päivä, kun pitää koirakin ulkoiluttaa päivän aikana.
Mua suututtaa kamalasti se, kun miehellä on ulosotossa velkoja todella paljon, niin vaikka se tekis 15h päiviä, niin ei käteen paljon sen enemmän jää... mun mielestä kaikkien jaksaminen ja perheen yhteinen aika on rahaa tärkeämpää.
 

Yhteistyössä