Omaisuuden jako avioerossa, kyssäriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehen kanssa jaetaan huonekaluja ja muita arvokkaampia tavaroita tässä suunnilleen puoliksi.

Mies on sitä mieltä, että koska lapset muuttavat kanssani niin minun listaani kuuluu lasten kalusteet, koska ne tulee lapsille mukaa ja hän saa sitte niitä vastaan jotain meidän ns. yleisiä kalusteita.

Minä taas olin sitä mieltä, että lasten kalusteet on lasten kalusteita ja vaikka mies joutuukin jotain hankkimaan lapsille viikonloppuja ja muita öitä varten niin niitä ei silti kuulu laskea tuossa.

Vai miten tämä menee?

Minäkin sanoin, että minusta ne on lasten eikä lasketa. Mies sanoi, että me ne on ostettu silti. Tosiasiassa lasten kalusteet on kyllä ostettu pääasiassa lahjarahoilla. Tai siis kerrossängynkin on maksaneet anoppi ja appiukko synttärilahjaksi lapsille. Mutta mies vetosi siihen, että hän joutuu kuitenkin ostamaan lapsille sängyt niin siksi ne kuuluu laskea.

Mietityttää sekin, että kahdelta ekalta kuukaudelta mies pyysi myös että voisi maksaa vähemmän elareita mitä sopimuksessa on, koska hänen palkkansa nousee vasta sitten. Ja elareita sovittiin maksettavaksi 134e/kk per lapsi ja lapsia on kolme. Lisäksi 50e/kk maksaa lasten vakuutuksia.

Tuo elari on vähemmän mitä saa valtiolta per lapsi, ei sitä vähempää ainakaan voi maksaa. Tai kai voi, mutta voit periä sen valtiolta ja sit valtio perii häneltä.

Mun mielestä tuossa kalusteiden jaossa nuo lasten kalusteet pitäisi laskea ehkä osittain, sillä on totta että lapset tarvitsevat sängyt molempiin asuntoihin. Voisithan joutua itse ostaa uudet, etkä silloin haluaisi itse säästää muista kalusteista vähän enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Tuo elari on vähemmän mitä saa valtiolta per lapsi, ei sitä vähempää ainakaan voi maksaa. Tai kai voi, mutta voit periä sen valtiolta ja sit valtio perii häneltä.

Mun mielestä tuossa kalusteiden jaossa nuo lasten kalusteet pitäisi laskea ehkä osittain, sillä on totta että lapset tarvitsevat sängyt molempiin asuntoihin. Voisithan joutua itse ostaa uudet, etkä silloin haluaisi itse säästää muista kalusteista vähän enemmän?

Siis joo tuo elari on hiukan alle sen minimin, mutta mies maksaa myös vakuutukset ja lisäksi on sovittu, että osallistuu juokseviin kuluihin. Vakuutuste kanssa se on yli minimin ja mieluummin tuo kuin se, että mies ei ikinä osallistuisi mihinkään ulkovaatteiden jne hankintaan. Nyt se onnistuu ilman tappelua.

Mutta mietin tuota, että miten toi eka 2kk kun mies saa 2100e/kk ja sitten vasta 2400e/kk ja kuitenkin minunkin täytyy elää.... Miten tulen vastaan vai sanonko, että hakee lyhennysvapaata asuntolainasta.

Yhteistyössä