Omakotitalo vai kerrostalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maewest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hassu ajattelutapa Smokella, kuinka pitkä ajomatka on tarpeeksi keskelle ei mitään? Tunti? Kaksi tuntia? Minun mielestä me ollaan melko keskellä ei mitään, kun lähikauppakin on 10km päässä :)

Jos voiskin valita. Ehkä jonain päivänä, mut en vielä.

Eron jälkeen kolme vuotta sitten muutin omakotitalosta lähiöyksiöön. Tän nukkumaluukun vois nosturilla tiputtaa keskelle entistä olohuonetta eikä tekis tiukkaakaan. Ja tänne tukehtuu, enkä tarkoita ilmanvaihtoa. Seinät kaatuu päälle, vaik ovatkin ihan tukevaa tekoa.

Täällä ei voi tehdä mitään. No, nukkua, lukea, kattoa telkkaria, käydä parvekkeella röökillä ja ottaa jääkaapista sihijuoma.

Ei tämmöiset ole mitään ihmisasumuksia. Vaikka ovat kuinka vaivattomia.
huh

On tullut kokeiltua sekä kerrostalo, rivarin että okt. Ja elämäni pahin virhe oli muuttaa (erotessa olisi pitänyt ostaa mies ulos, en jaksanut silloin selvitellä vielä asioita pankissa) pois okt:sta!

Että mä kaipaan niitä aikoja, piha oli helppohoitoinen (vain sepeliä, pari amppelikukkaa) sekä naapurin äijä nolasi lumet maksua vastaan talvisin traktorilla. Tuleviin remppoihin laitettiin sivuun rahaa, eli säästäminen oli se "yhtiövastike" meillä.

Nyt on saatana rivarin pätkä, lapsia saa hyssytellä koko ajan olemaan hiljaa. Jottei tiukkapipo useimmat naapurit valita. Tottakai iloa elämään (ja mm poliisien käyntejä pihalla) tuo päädyssä asuva juoppo joka kavereidensa kanssa elää mielenkiintoista elämää.

Erityiset päin persettä. Huomaan itsekin, että olen ihan eri ihminen kuin okt:ssa olin. Olen koko ajan kireä, tämä asunto ei ole päivääkään tuntunut kodilta. Nyt säästän käsirahaa, jos saisi meille sopivan okt:n.

Eli neuvoni on, että huonoimmin okt on AINA parempi kuin rempattu ja laitettu kerrostaloasunto/rivari!

Omakotitalo.

Mun ok-talo kokemukseni oli tosin vain kolmen kk:n mittainen, koska talo paljastui homeiseksi, mutta se kolme kuukautta oli muuten niin ihanaa aikaa. Oli iso piha mihin sai lapset huoletta päästää leikkimään, omenapuut ja marjapensaat, kukkapenkkejä joita kuopsuttaa. Upeeta! Pihatyöt on niin mun juttu!
Huoneita oli kahdessa kerroksessa, makkarit ylhäällä, alakerrassa keittiö, olkkari ja työhuone. Aamuisin oli mukava hipsiä hiljaa alakertaan kahville lasten ja miehen vielä nukkuessa.

Nyt taas kerrostalossa :( Ärsyttää!
Omassa pihassa ei ole lapsille mitään, joten leikkipuistoon on aina lähdettävä ulkoilemaan. Asutaan vielä neljännessä kerroksessa (ei hissiä) joten rapuissa saa ravata kyllästymiseen asti.

Nyt kiikarissa 100 neliön rt-asunto, toivottavasti tärppää!
Ei monikaan tee siellä pihalla mitään

Yhteistyössä