Oman elämänmuutoksen myötä mennyt elämänarvot uusiksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää turhastavalittaminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä vertaile!

Älä vertaile, älä enää koskaan.... se on ainut mikä syö kaikki hyvät jutut, ihmissuhteet menee vituiks jne. Äläkä ärsyynny toisten asioisten, toisten puolesta.... toivot että nekään ei sun. ;)

Eletään vaan omia elämiämme, yhdessä ystävien kanssa huolia kuunnellen, iloja jakaen, ei niistä ärsyyntyen, taakaksemme ottaen, kaikesta vertaillen.

Ugh.

jaa. no niin. toisaalta sulla on tehtävänä kahdelle ruoat ja pyykit ja kahden sotkut.

jos perheessä on 4 henkeä, niin molemmat vanhemmat myös hoitavat kahden sotkut (kun lapset pieniä).

sun juttusi kuulostavat siltä että asetat itsesi jotenkin tosi korkealle. en ole ihan varma onko mun mielestä sun elämäsi tippaakaan rankempaa kuin muidenkaan. harvoin on, näillä valittajilla, yleensä helpompaa kuin niillä, jotka yrittävät hymyillä tuskankin läpi.

Tuleehan sitä valitettua turhistakin. Ja oikeastaan enempi niistä, oikeasti kipeät ja isot asiat jätän usein ihan itsekseen murehdittavaksi.

Ihminen on aina pikkuisen tyytymätön ja ahne. Se haluaa aina vähän enemmän ja vähän parempaa. Siksi vertaaminen on vähän hölmöä. Siinä missä minä haaveilen että saisin edes 4 kertaa vuodessa olla vuorokauden yksin, voi joku toinen ihan yhtä kiihkeästi kaivata kahdenkeskistä aikaa puolisonsa kanssa. Kun minua hatuttaa ja väsyttää pyörittää tätä palettia yksin, toista voi hyvin hatuttaa ihan yhtä ankarasti tai jopa enemmän se, että puoliso ei arvosta.

Jos minä saisin lapset toisinaan jonnekin hoitoon, luultavasti haluaisin vähän ajan kuluttua silti jotakin enemmän. Vaikka nyt mukamas ajattelen, että edes se 4 kertaa jos onnistuisi niin en enää ikinä tarvitsisi muuta :D

Niin ja jotkut sitten ovat vaikka menettäneet lapsen ja ajattelevat että miten sä kehtaat tollasesta valittaa.. Tai tuskin edes ajattelevat kun eivät rupea marttyyreiksi mutta voisivat ajatella. Ja puolisonsa menettäneet voisivat ajatella miten typeriä te olette kun menitte eroamaan vaikka asiat olisi voinut korjata ja nyt leikit että olet maailman surkein.

Ihminen nyt valittaa asiasta kuin asiasta, tilanteessa kuin tilanteessa. Ja mun mielestä saakin, eikä tarvitse ajatella että jollain on asiat tosi huonosti.

Arvaa mikä mua kismitti pitkään? Sain 5 oikein lotossa, ja sillä ei saanut kuin 50 euroa. Ajattele, 5/7 oikein, ja vaan 50 euroa! Voi v että otti aivoon. Ennen uudistusta sillä olisi saanut paljon isomman summan. Perkele, en ollut yhtään onnellinen, vaikka olen köyhä. Tuohan on köyhälle ihan hyvä lisä... Kiittämätön akka siis, joka ei todellakaan olisi ansainnut voittaa edes euroa, eikö?

Minulla on lähipiirissä juurikin tuollainen ihminen jonka mielestä hänellä itsellään on kaikista raskainta ja muut eivät saisi ikinä valittaa omista murheistaan. Hänen kanssaan kanssakäyminen on todella raskasta, aina pitäisi olla olkapäänä tukemassa ja hymyillä urheasti vaikka omassa elämässä tapahtuisi kaikkea ikävää, eikä suoraan sanoen jaksaisi kantaa toisenkin murheita.
Hän on siis yh, joskin lapset on paljon exällä.

Aika yleistämistä että parisuhteessa elävillä on automaattisesti helpompaa kuin yksinhuoltajilla.
Moni tuntemani yksinhuoltaja on viikonloput bilettämässä ja viettää paljon lapsivapaata aikaa, kun parisuhteessa elävät vanhemmat ovat melkeinpä täysin ilman lastenhoitoapua.

Ja niin se vain minäkin hoidin lapset ja lemmikit oksennustaudissa täysin yksin, mies tuli työmatkalta kun lapset oli nukkumassa. Ja ei olisi tullut mieleenkään lähteä ulos, hyvä kun pääsi ylös lattialta:/

Minua ärsyttää kahdenlaiset valittajat. Ne, jotka valittavat kaikesta vaikka asiat olisi kuin päin tahansa ja ne, jotka valittavat jostain asiasta jatkuvasti tekemättä asian hyväksi mitään.

Kyllä minä käsitän sen, että sen toisen läsnäoloa ja apua todennäköisesti tulee ikävä joissain asioissa, mitä nyt ei ehkä osaa ajatellakaan. Mutta parisuhde tällaisenaan on aivan järjetön murheen, stressin ja mielipahan lähde, että luulen siltikin voivani paremmin yksin.

[QUOTE="tiina";28398681]Itsellä myös lähipiirissä nuorten kuolemantapaus ja sairauksia, niin kyllä vetää hiljaiseksi,..tyytyväinen olen elämääni ei voi muuta sanoa...[/QUOTE]

Elämänkokemuksesta voin kertoa, että tämä helpottaa. Jossain vaiheessa huomaat ärsyyntyväsi jos mies tuo väärää maitoa tai jos lempisarjasi on peruttu mäkihypyn vuoksi tai jos terassi-illan suunnitelmat muuttuvat kun sataakin kaatamalla vettä. Ei elämää voi elää niin, että nousee kaiken arjen yläpuolelle olemassaoloaan ylistämään. Tai voi, mutta erikoisolosuhteissa.

Eikä kukaan jaksa sitä "nauttikaa kun olette elossa/terveenä/lapsettomia/lapsellisia"-saarnaajaa. Jokaisella on tämänsä, totesi Saarikoski.

[QUOTE="Sirkkeli";28399673]

Arvaa mikä mua kismitti pitkään? Sain 5 oikein lotossa, ja sillä ei saanut kuin 50 euroa. Ajattele, 5/7 oikein, ja vaan 50 euroa! Voi v että otti aivoon. Ennen uudistusta sillä olisi saanut paljon isomman summan. Perkele, en ollut yhtään onnellinen, vaikka olen köyhä. Tuohan on köyhälle ihan hyvä lisä... Kiittämätön akka siis, joka ei todellakaan olisi ansainnut voittaa edes euroa, eikö?[/QUOTE]

wtf, oikeesti? Mä luulin että sillä saa jo ison summan. Vituttaisi muakin.

Yhteistyössä