Oman nykyisen ja hänen exänsä lemmikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsytys

Vieras
Tapasimme nykyisen poikaystäväni kanssa kun hän vielä seurusteli exänsä kanssa. Aloimme seurustella heti kun he olivat eronneet, eikä omasta erostanikaan ollut kulunut kuin muutaman kuukausi. Tämän vuoksi ensimmäiset kuukautemme olivat hankalia koska molempien eroprosessit olivat keksen. Lisäksi nykyiseni exä soitteli/viestitteli jatkuvasti. Nykyiselläni ja hänen exällään on lemmikki, joka on nykyiselleni todella rakas. Lemmikki on ollut nykyiselläni hoidossa muutaman kerran. Ensimmäisellä kerralla tämä lemmikki aiheutti huomattavan suuren tunnereaktion hänessä. Hän oli aivan muissa maailmoissa ja selkeästi kaipasi aikoja jolloin lemmikki ja exä olivat vielä kaikki kuvioissa. Tämän tapahtuman jälkeen hän pyysi muutaman päivän, jolloin saisi olla vain yksinään ja ajatella asioita.

Näiden päivien aikana he olivat keskusteleet exän kanssa. Exä oli sanonut ettei halua olla enää nykyiseni kanssa ja toivottanut minun ja hänen suhteeleen onnea. Kuitenkin tämän jälkeen hän on soitellut nykyiselleni kuulumisia ja välillä itkeskellyt puhelimeen varmaankin ikäväänsä. Minusta tuntuu että nyt hän käyttää lemmikkiä tekosyynä (en tiedä käyttääkö, minusta vain tuntuu) olla yhteydessä nykyiseeni. Viimeksi kun lemmikki oli hänellä hoidossa, hän määräsi milloin se haetaan ja milloin palautetaan. Eilen tämä exä soitti taas ja tarjosi lemmikkiä hoitoon. Vaikka hän tietää, etten hirveästi pidä siitä, että lemmikki on nykyiselläni hoidossa hän jaaritteli puhelimessa kuulumisiaan, eikä lopettanut vaikka nykyiseni koitti lopettaa puhelun muutamaan kertaan.
En voi sille mitään, että minulla nousee valtava ärsytys näiden puheluiden jälkeen. En ymmärrä, miksei nykyiseni voisi vaan unohtaa tämän lemmikin ja keskittyä siihen mitä meillä nyt on. Voi olla että olen hiukan itsekäs, mutta en ymmärrä miksi lemmikki pitää ottaa hoitoon, jos se aiheuttaa minulle niin suurta pahaa oloa ja vielä kun hänen exänsä tekee siitä niin hankalaa.

Meillä menee muuten todella mukavasti, mutta aina nämä hoitojärjestelyt pilaavat tunnelmaa. Ne saavat minut vainoharhaiseksi ja ajattelen jopa että nykyiseni haluaisi palata exänsä kanssa yhteen. Tiedän ettei heidän suhteensa ollut kovin hyvä. Voi olla että tämä hoitokuvio nostaa vanhat "huonot" ajat mieleen.. onko muilla samansuuntaisia kokemuksia? Olenk vain todella lapsellinen?

Nyxäsi exä siis on sanonut, ettei enää halua olla tämän kanssa, mutta sinä epäilet hänen nyt kuitenkin haikailevan nyxäsi perään? Ajatteletko itse olevasi vain kakkosvaihtoehto?
Aloititte olemaan yhdessä vähän liian aikaisin, olisi pitänyt ensin surra entinen suhde pois.
Ajattelepa niitä pareja, joissa on lapsia exien kanssa, tilanne on vielä paljon vaikeampi.

Sinä voit sentään aina ääritilanteessa myrkyttää sen piskin.

Yhteistyössä