Ompelijat apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitäs minä nyt teen, kun ostin itselleni juhlamekon viime perjantaina ja siinä on sellainen "tylli" mikä näkyy helman alta. Se ei siis ole sellaista verkkomaista tylliä vaan jotain muuta... en osaa määritellä miksi sitä pitäisi sanoa, mutta siinä on ihan kapea saumuriommel reunassa. Nyt huomasin, että puolet siitä ompeleesta on purkautunut irti ihan itsekseen. Siis se saumuriommel on irronnut, helma ei ole purkaantunut.

Sunnuntaina on juhlat ja nyt on paniikki, että mitä hittoa minä nyt muka teen, kun sille noin kävi. Poru meinaa päästä. :(

Jos saumuriommel on lähtenyt irtoamaan, niin ei auta kuin purkaa se kokonaan pois. Ei sitä saa siististi takaisinkaan. Kun olet purkanut ompeleen pois, niin sitten reuna pitää huolitella kokonaan uudelleen.
Jos se olisi tylliä, niin huolittelua ei tarvitsisi, sillä tylli ei purkaannu.
Tutkipa materiaalia, että kestäisikö se juhlat ilman reunan huolittelua, niin pääsisit helpolla, jos ompeleminen tuntuu vaikealta.
Sen tosin ompelee uudelleen saumurilla ihan hetkessä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Viet kauppaan takaisin tai jos kangas ei ole purkautuvaa niin voisitko leikata saumuriompeleen kokonaan pois tai jos sinulta löytyy saumuri niin saumuroi uudestaan.

Mulla on saumuri, mutta siinä ei ole lankoja enkä osaisi niitä siihen edes laittaa.... Ja kauppaan takaisinvientikin on huono vaihtoehto, koska tarvitsen mekon juhliin ja siellä ei ollut enää noita mekkoja muita.

En minä tiedä onko se purkautuvaa... en uskalla koittaakaan ettei se mene ihan ketuiksi. :(

Mitähän maksaa jos vien sen ompelijalle.

Voi vit...

Alkuperäinen kirjoittaja tirlittan:
Jos saumuriommel on lähtenyt irtoamaan, niin ei auta kuin purkaa se kokonaan pois. Ei sitä saa siististi takaisinkaan. Kun olet purkanut ompeleen pois, niin sitten reuna pitää huolitella kokonaan uudelleen.
Jos se olisi tylliä, niin huolittelua ei tarvitsisi, sillä tylli ei purkaannu.
Tutkipa materiaalia, että kestäisikö se juhlat ilman reunan huolittelua, niin pääsisit helpolla, jos ompeleminen tuntuu vaikealta.
Sen tosin ompelee uudelleen saumurilla ihan hetkessä.

En uskalla koittaa sitä, että purkautuuko.... pakko se tosiaan on tietysti siitä pois ottaa. Paljonkohan se maksaa jos ompelija hurauttaa sen uudelleen? Mun saumuri ei edes noin kapeeta ommelta tekisi eli sillät ehty ommel ois ruma, vaikka siinä saumurissa langat oliskin.

Alkuperäinen kirjoittaja tirlittan:
Tuo kauppaan palauttaminen olisi tietenkin se oikea tapa, jos siihen on mahdollisuus ja jos siten saisit ehyen vaatteen tilalle.

Mutta kun tiedän ettei siellä ole niitä mekkoja enää. Kaikenlisäksi tuo mekko oli olkaimeton ja myyjän suosituksesta päätin ommella siihen itse olkaimet. Ne on tietty laitettu ihan vain käsin muutamalla ompeleella kiinni, mutta tuskin tuota palauttaa voi....

Onko mekon sisällä kangasta, siis jossain saumassa josta voisit testata purkautuvuutta. Ompelijoiden taksat on aika laajasti, mut luulisi 20 ? selviävän. Huomenna lampsit ensin kauppaan antaan reklamaation ja toivot hiljaa mielessäsi tai rohkeasti ääneen hinnan alennusta :) ja sitten ompelijalle.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Onko mekon sisällä kangasta, siis jossain saumassa josta voisit testata purkautuvuutta. Ompelijoiden taksat on aika laajasti, mut luulisi 20 ? selviävän. Huomenna lampsit ensin kauppaan antaan reklamaation ja toivot hiljaa mielessäsi tai rohkeasti ääneen hinnan alennusta :) ja sitten ompelijalle.

Ja luulisi 20 eurolla selviävän?!?!? Herranjumala! Sehän on omaisuus jostain helman huolittelusta!!! Minä ajattelin, että 5 euroakin on hitosti siitä! En todellakaan maksa 20 euroa siitä, kun mekkokin maksoi vain 59 euroa, sain sen 50 eurolla itse.

En osaa sanoa, että onko siellä jotain kohtaa josta voisi kokeilla enkä nyt pääse katsomaan, kun lapsi on nukkumassa tuolla jo. Sitä tylliosuutta on kuitenkin tosi vähän siitä helmasta.

Mietin että siinä liikkeessä saattaa olla jonkinsortin ompelupalvelukin eli ehkä hekin osaisivat sen korjata...?

Missäspäin tämä mekko sijaitsee?

Jos se ei ole sellaista 'tyllitylliä' niin on ehkä semmoista pehmeää huntutyllin tapaista?
Se ei purkaannu, mutta monasti huolitellaan ulkonäkösyistä.

Mä ammattiompelijana hurauttaisin just vitosella sen uudelleen, mutta monta hinnoittelijaa on ammattikunnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Missäspäin tämä mekko sijaitsee?

Jos se ei ole sellaista 'tyllitylliä' niin on ehkä semmoista pehmeää huntutyllin tapaista?
Se ei purkaannu, mutta monasti huolitellaan ulkonäkösyistä.

Mä ammattiompelijana hurauttaisin just vitosella sen uudelleen, mutta monta hinnoittelijaa on ammattikunnassa.

Mekko sijaitsee Huittisissa. :) Joo se on ehkä huntutyllin tapaista juu... ja ei ainakaan ole purkautunut yhtään siltä matkalta mitä se ommel siitä on irronnut eli jotain 50senttiä ehkä arviolta. Siinä on vain sellainen 2mm pitkä hapsu mistä se tylli on leikattu poikki ja missä se ommel siis oli.

Itkettää kun on niin ihana mekko ja olen ollut niin tyytyväinen, kun löysin sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
On vähän turhan kaukana :D

Mutta käy liikkeessä ja pyydä hinnanalennusta ja sano että olet valmis sen itse korjauttamaan. Ja sitten menet kotiin ja saksit sen siististi irti.

Joo minä kysäisen ensin, että onko heillä mahdollista korjata se. Muistelisin, että siellä jotain pikkujuttuja ainakin tehdään. Liikkeen omistaja on sellainen puolituttuni eli uskon, että onnistuu neuvottelu. Kysäisen ainakin, että missä muualle sen voisi fiksata ellei heillä ole palvelua.

Yhteistyössä