K
koppis
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Mut muistathan ap sen, ettei kaikilla ole esim. taloudellisesti mahdollista olla lapsen kans kotona.
Ei tietenkään. Mutta toisaalta ei ole pakko ottaa sitä isoa asuntolainaa ym.. valintoja, valintoja. Ja läheskään kaikilla ei ole kyse siitä, etteikö olisi mahdollista. Penniä venyttämällä olisi, mutta ei haluta luopua totutusta elintasosta, eikä jakseta uhrautua. Kyllä Suomessa on asiat sen verran hyvin, että ainakin sen pari vuotta pystyy kotona olemaan, jos toinen vanhempi töissä. Ja oli miten oli, mutta ihmetyttää, kun väitetään, ettei ole merkitystä, onko lapsi kotihoidossa vai muualla hoidossa. On sillä aika paljonkin, ihan vanhempi-lapsisuhteen kannalta.
Pakko kyllä vastata tähän, että meidän oli pakko ottaa iso asuntolaina ja enempää en sitä selosta, mutta käytännössä ei ollut muita vaihtoehtoja. Kotona hoidettiin esikoista 5 vuotta ja kakkosta 3 vuotta, mutta kolmosen kohdalla piti tinkiä kotihoidon pituudessa. Minulla ei silti ole huono omatunto pienimmän lapsen kohdalla, koska oikeasti olemme hänelle läsnä arki-illat, viikonloput, lomat (emme kiikuta hoitoon). Hänellä on aivan ihana hoitotäti, kuin mummo. Elintasostakin osaamme tinkiä: mitäs sanot: minä olin 3v. kotona lasten kanssa putkeen ja mies opiskeli tuon ajan ilman opintotukia!
Ja vielä lisäys tähän: sossusta emme hakeneet rahaa kertaakaan. Eli toki meillä oli säästöjä, mutta kyllä tiukkaa teki.