on ihan typerää käyttää ehkäisynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sunlight"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sunlight"

Vieras
varmoja päiviä tai keskeytettyä?

hormonaaliset ei tule kyseeseen ja kaikki hormonivapaat käyty läpi eikä mikään sovi.

sterilisaatio ei ajankohtaista vielä vuosiin....

Mä en tajua mikä siinä kumissa niin kamalaa voi olla. Pidä vaikka varmoja päiviä just ennen menkkoja tai niiden aikaan, mut muulloin kumi. Ja valmistaudu vauvan tuloon...

kumia käyttäisin mikäli se ei rassais rikki limakalvoja ja joka kerta tulee joku hiiva tms. Se ei ole mukavaa! käytetään liukkaria ja vaihdettiin lateksittomiin kumeihin mutta ei hirveän suurta apua ollut.

se oliskin hienoa jos kumi ei mitään vaivoja aiheuttais..

Sulla ei ole kaikki ihan kunnossa jos kerran kumi aiheuttaa tuollaista. Imetätkö? Jotain pahasti vialla joko hormooneissa, ruokavaliossa jne.

imetyksen olen lopettanut 6kk sitten. ei gynekologi pitänyt asiaa mitenkään outona. on kuulemma yleisempää kuin mitä luullaan että kumi aiheuttaa tuollaisia ongelmia. ja joillakin on vaan luonnostaan ohuemmat limakalvot kuin toisilla.

no se on käytettävä jotain epävarmempaa keinoa tai olla sitten kokonaan ilman seksiä..

tosin en näe mitä pahaa varmoissa tai keskeytetyssä on jos sattuis raskautumaan niin kuitenkin pitäis lapsen....

[QUOTE="alma";24207662]Mun käsityksen mukaan kyllä keskeytetty yhdyntä on aika lailla yhtä varmaa kun kortsukin.[/QUOTE]

no mun keskeytetty yhdyntä antoi mulle nyt 12-vuotiaan tyttären.

[QUOTE="a.p";24207608]imetyksen olen lopettanut 6kk sitten. ei gynekologi pitänyt asiaa mitenkään outona. on kuulemma yleisempää kuin mitä luullaan että kumi aiheuttaa tuollaisia ongelmia. ja joillakin on vaan luonnostaan ohuemmat limakalvot kuin toisilla.[/QUOTE]

Joo, et oo ainoa. Ei sovi mullekaan. Ei hormonit, ei kumi.

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;24208032:
Oletko kokeillut kuparikierukkaa? Eikö sopinut?

mulla kerkes olla kuparikierukka puoli vuotta ja sitten tuli kohtutulehdus ja se piti poistaa. Uutta ei kuulemma laiteta kun tulehdus voi uusia helposti.. Vaikka eipä sekään härveli huoleton ollut kun kuukautisvuoto lisääntyi ja pitkittyi hurjasti ja kivutkin paheni. Mutta todennäköisesti olisin jatkanut sen kanssa ellei tuota tulehdusta olisi tullut....

Me ollaan käytetty tuota ehkäisykeinoa nyt 4,5 vuotta enkä ole kertaakaan ollut raskaana tuona aikana. Esikoinen on kuitenkin tärpännyt ekasta yrityksestä ja toinen lapsi sai alkunsa viidennestä kierrosta. Eli ei ole ongelmaa silläkään saralla, mutta silti tuo toimii ihan hyvin. Mulla ei edes ole mitään kovin säännöllistä kiertoa ja aina ei edes keskeytetä. Että sanoisin, että ihan hyvä vaihtoehto tuo on ehkäisyksi, jos se vauva ei sit ole mikään katastrofi, jos saakin alkunsa.

meillä toimi varmat päivät hyvin n. 4 vuotta ennen kuin poika ilmoitti tulostaan. Eli voi toimia ihan hyvin, mutta tosiaan vain silloin kun vauva saa tulla jos on tullakseen.

Yhteistyössä