Juteltiin tässä vähän yhden kaverin kanssa. Hällä on aina ollu vähän ongelmia painon kanssa ja jaksaa hokea, jotta mulla on niin hyvät geenit ku vaan mässään ja silti pysyn suht kuosissa. Enkä edes pahemmin liiku.
No, ruvettiin sitte vertailemaan vähän tarkemmin, ku kaveri nyt toden teolla haluais kesäks kuntoon ja epäili jo jotain ongelmaa aineenvaihdunnassa. Kaveri, sanotaan nyt vaikka "Anna", syö omien sanojensa mukaan normi kotiruokaa ja harrastaa liikuntaa kolmesti viikossa tunnin kerrallaan.
Minä en varsinaisesti harrasta mitään, liikun silloin ku huvittaa. Syön mitä sattuu ja milloin sattuu, joka päivä suklaata, kakkua, pullaa tms.
Eli kaiken järjen mukaan, minä elän epäterveellisemmin kuin Anna ja minun "tulisi" olla meistä se huonokuntoisempi ja pulleampi, eikö?
Juteltiin sitte kunnon tovi ja mulle vähän aukes tää homma;
Normi kotiruoka = esim kermaperunat ja pihviä.
Liikunta = mikälie body&mind, eli jotain venyttelyä mun käsittääkseni.
Työ istumatyötä ja matkat autolla ovelta ovelle. Hissitalo ja väsyneenä ei jaksa kulkea portaita. Ei lapsia, illat töllön ääressä.
Mun käsitys oli vähän eri;
Normi kotiruoka = esim linssikeitto
Liikunta = esim 40min crossarilla, juoksulenkki tms, kunnon hiki pitää saada. Keskiarvo vois olla 3-4 kertaa viikossa; joskus joka päivä, joskus ei minään päivänä.
Ihan normi elämään kuuluu musta kävelyt koiran kanssa tai ilman, muksun kanssa leikki ja römyäminen, kotona tanssahdellaan ja leikitään heppaa/lentskaria/juostaan rappusia (muksu siis sylissä tai hartioilla) ja asutaan neljännessä kerroksessa hissittömässä talossa. Autoa oon ajanu... en muista milloin. Kyllä meillä sellanen on.
En siis mitään pahaa tarkota, mut musta tää oli vaan pohtimisen arvonen juttu. Onko kukaan muu törmänny samaan?