On se kumma kuinka joillekin äideille ei tee pahaa laittaa itteensä rahaa, mutta jos lapselle pitäisi jotain hankkia niin menee ku

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi elämä

Vieras
Yks tuttu valitti kuinka ei ole varaa ostaa lapselle uusia ulkohousuja, mutta silti on varaa tupakoida aski päivässä. Samoin toinen tuttu valittelee aina keväisin kun ei ole varaaostaa lapselle haalaria, tai ei ole varaa ainakaan kunnolliseen ja sama ämmä pisti tosta vaan 70 e omaan kampaajaan ja kerjäsi mukulalleen joltain tutulta vanhan haalarin.Yks ämmä taas hassaa rahat kalliisiin meikkeihin ja koruihin, mutta mukulalle pitäisi kaikki saada vanhana joltain, ei millän raaskisi ostaa uutta. Itse kulkee kyllä uudessa goretex puvussa ja kampaajalla ravaa joka kuukausi. On joillakin prioriteetit kummat.
 
Mä en kanssa ymmärrä tuota. Itselle kyllä ostellaan kalliita vaatteita ja kotia sisustetaan, mutta jos pk pyytää tuomaan luistimet muksulle, niin alkaa valitus siitä, että liian kalliit on muutaman luistelukerran takia hankittaviksi.
 
minä en kyllä raaski ostaa itellenikään... tai sanotaanko että varsinkaan itelleni, lapselle vielä jotenkuten raaskin jos en mistään käytettynä saa, mutta itelleni jätän kyllä ostamatta jos joutuisin uutena ostamaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tää sama sepustus on ollu täällä ennenkin! Älä jaksa!

Menikö luuserilla kalja väärään kurkkuun?

En ole luuseri, enkä juo kaljaa, kiitos vaan kysymästä! Just ostin tytölle keväthaalarin 60e, pojalla on 90euron haalari. Tänään olin kampaajalla ja sinne meni 85e. Mutta mitäs vittua nää kellekään pitäs kuulua! Vitun paska alotus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tää sama sepustus on ollu täällä ennenkin! Älä jaksa!

Menikö luuserilla kalja väärään kurkkuun?

En ole luuseri, enkä juo kaljaa, kiitos vaan kysymästä! Just ostin tytölle keväthaalarin 60e, pojalla on 90euron haalari. Tänään olin kampaajalla ja sinne meni 85e. Mutta mitäs vittua nää kellekään pitäs kuulua! Vitun paska alotus.


Sun sukulaiset taatusti osti tai miehes.Teiniäidit ei pahemmin ostele mitään itse. Mutta olisit nyt pyytänyt kalliimmat sentään, noillahan pyyhkii perseensä.
 
Kuulostaa ihan siltä kun kirjottaisit yhestä kaveristani. Hän jaksaa ihmetellä et kun meidän lapsilla on niin paljon vaatteita et mahtavatko edes kaikkia käyttää ja ihmettelee et kuin raaskin ostaa itselleni kalliita merkkivaatteita (eikä edes puhuta mistään superkalliista vaan mielestäni ihan kohtuuhintaisesta)... no, minulla on se periaate et ostan itselleni vähän kalliimpia vaatteita sillä käytän ne loppuun enkä osta joka kuukausi uusia sen takia et tässä kuussa tykkäisin toisesta väristä kuin edelliskuussa ja ensin ostan lapsilleni vaatteet. En tupakoi enkä käy ihmeemmin ulkona joten ne rahat mitä niihin menisi käytän lapsiini ja ostan itselleni ehkä kerran vuodessa niistä rahoista farkut tms kalliimpaa. Ko kaverini käy ulkona parhaimmillaan kolme kertaa kuussa, tekee ilman perhettään etelänmatkoja ja maksaa turhia maksuja sen takia kun ei muista/jaksa peruuttaa jäsenyyttään tms. Joten se on nimenomaan kiinni siitä että mihin kukakin rahansa haluaa käyttää...
 
Jaa. Tutummalta tuntuu taas tämä versio missä lapselle ostetaan kaikkii mitä tämä tarvii eikä tee tiukkaakaan hankkia yhtä ja toista kivaa ylimääräistäkin (jos siihen siis on varaa), mutta itselle kun pitäisi jotain ostaa niin siinä vaiheessa jää aina aina miettimään raaskisiko sitä kuitenkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
minä en kyllä raaski ostaa itellenikään... tai sanotaanko että varsinkaan itelleni, lapselle vielä jotenkuten raaskin jos en mistään käytettynä saa, mutta itelleni jätän kyllä ostamatta jos joutuisin uutena ostamaan

Mutta en sentään sorru lapselle valittamaan, että "itse kuljen ryysyissä saadakseni edes sinulle uutta ostettua", kuten oma äitini koko elämäni ajan on minua muistutellut. Juu, lapsenhan vika se äidin oma valinta onkin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja heehre:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tää sama sepustus on ollu täällä ennenkin! Älä jaksa!

Menikö luuserilla kalja väärään kurkkuun?

En ole luuseri, enkä juo kaljaa, kiitos vaan kysymästä! Just ostin tytölle keväthaalarin 60e, pojalla on 90euron haalari. Tänään olin kampaajalla ja sinne meni 85e. Mutta mitäs vittua nää kellekään pitäs kuulua! Vitun paska alotus.


Sun sukulaiset taatusti osti tai miehes.Teiniäidit ei pahemmin ostele mitään itse. Mutta olisit nyt pyytänyt kalliimmat sentään, noillahan pyyhkii perseensä.

En ole teiniäiti ja itse ostin. Koulutus löytyy ja työpaikka, mutta mites sulla? Onko lapsilla halpahallireleet, kun noin nokkiis otit?!
 
Meidän lasten vaatteita oikein kadehditaan, koska niitä on paljon, ne on kauniita ja ulkovaatteet merkkivaatteita. Sisävaatteet onkin sit ihan lindexiä ja henkkamaukkaa. Pari kaveria jaksaa kysellä miten varaa ostaa niin paljon, silti itse laittaa rahansa itseensä:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja heehre:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tää sama sepustus on ollu täällä ennenkin! Älä jaksa!

Menikö luuserilla kalja väärään kurkkuun?

En ole luuseri, enkä juo kaljaa, kiitos vaan kysymästä! Just ostin tytölle keväthaalarin 60e, pojalla on 90euron haalari. Tänään olin kampaajalla ja sinne meni 85e. Mutta mitäs vittua nää kellekään pitäs kuulua! Vitun paska alotus.


Sun sukulaiset taatusti osti tai miehes.Teiniäidit ei pahemmin ostele mitään itse. Mutta olisit nyt pyytänyt kalliimmat sentään, noillahan pyyhkii perseensä.

En ole teiniäiti ja itse ostin. Koulutus löytyy ja työpaikka, mutta mites sulla? Onko lapsilla halpahallireleet, kun noin nokkiis otit?!

En usko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gsfh:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja heehre:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tää sama sepustus on ollu täällä ennenkin! Älä jaksa!

Menikö luuserilla kalja väärään kurkkuun?

En ole luuseri, enkä juo kaljaa, kiitos vaan kysymästä! Just ostin tytölle keväthaalarin 60e, pojalla on 90euron haalari. Tänään olin kampaajalla ja sinne meni 85e. Mutta mitäs vittua nää kellekään pitäs kuulua! Vitun paska alotus.


Sun sukulaiset taatusti osti tai miehes.Teiniäidit ei pahemmin ostele mitään itse. Mutta olisit nyt pyytänyt kalliimmat sentään, noillahan pyyhkii perseensä.

En ole teiniäiti ja itse ostin. Koulutus löytyy ja työpaikka, mutta mites sulla? Onko lapsilla halpahallireleet, kun noin nokkiis otit?!

En usko.

Mulle on ihan sama, uskot tai et. :) Taisin kyllä susta osua oikeaan, vaikka ei mua kyllä haittaa mitä muiden lapsilla on päällä.
 
Mulla tekee pahaa laittaa järjettömiä rahoja lapsen vaatteisiin, kun ne ei kuitenkaan mahdu kun ihan hetken aikaa. Tarpeelliset varusteet ostetaan toki silti, jos ei jostain saada käytettynä.

Vielä enemmän pahaa mulla tekee laittaa rahaa omiin rytkyihini, siksipä nykyiset kengätkin on sitä tasoa, että vesikelillä litisee varpaitten välissä :ashamed: Eikä edes ole kiinni siitä, ettäkö rahaa ei olisi. Mä en vaan kerta kaikkiaan halua käyttää rahaa niin hölmöihin asioihin kuin omat kengät tai vaatteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kanssa ymmärrä tuota. Itselle kyllä ostellaan kalliita vaatteita ja kotia sisustetaan, mutta jos pk pyytää tuomaan luistimet muksulle, niin alkaa valitus siitä, että liian kalliit on muutaman luistelukerran takia hankittaviksi.

Tää on mun mielestä taas ihan eri asia.
Mä voin ostaa itselleni kalliit vaatteet, jos niissä on laatu hinnan mukaan ja tarvitsen sitä laatua.
Yhtälailla ostan tosin lapsellekin.

Mutta kyllä mä narisen jos koulu vaatii ostamaan luistimet siksi, että niillä sitten siellä lykitään menemään se 5 kertaa talven aikana, eikä niille muuten ole käyttöä.

Se on rahan haaskausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja heehre:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Tää sama sepustus on ollu täällä ennenkin! Älä jaksa!

Menikö luuserilla kalja väärään kurkkuun?

En ole luuseri, enkä juo kaljaa, kiitos vaan kysymästä! Just ostin tytölle keväthaalarin 60e, pojalla on 90euron haalari. Tänään olin kampaajalla ja sinne meni 85e. Mutta mitäs vittua nää kellekään pitäs kuulua! Vitun paska alotus.


Sun sukulaiset taatusti osti tai miehes.Teiniäidit ei pahemmin ostele mitään itse. Mutta olisit nyt pyytänyt kalliimmat sentään, noillahan pyyhkii perseensä.

En ole teiniäiti ja itse ostin. Koulutus löytyy ja työpaikka, mutta mites sulla? Onko lapsilla halpahallireleet, kun noin nokkiis otit?!

Olet kuitenkin joku lähihoitaja, et vaikuta miltään järjen jättiläiseltä ja karmeeta kielenkäyttöä..
 
Minäpä taas olen teiniäiti, nyt tosin "jo" 22. Ostan IHAN ITSE lapsilleni vaatteet, sekä uutena että käytettynä. Pääasia, että miellyttää silmää. Muutaman vaatteen ovat molemmat saaneet lahjaksi, muuten pääosin minun (tai isänsä tietty) ostamaa.
 
Aiheen vierestä ehkä, mutta mitä vikaa halpahallin vaatteissa on? Sieltä saa asialliseen hintaan hyviä kuteita, koko perheelle (varsinkin jos jaksaa odottaa ale-myyntejä ). En ymmärrä miksi lapsen vaatteisiin (tai omiin) pitäisi laittaa kamalasti rahaa kiinni, kun samanlaista vaatetta yms saa kirppiksiltä ja aleista paljon halvemmalla!!! Monta kertaa olen tuskaillut perheitä joissa raha tiukassa ja silti on pakko saada lapselle (mielellään myös itselle) 100e kengät. Kenkien kierrättäminen ei ole viisasta, jokaiselle muksulle on ostettava yleensä omat ettei jalat mene pilalle. Yhtä hyvät kengät saisi vähän etsimällä 40e:lla ja mitä sillä 60e:lla saakaan kun jaksaa puntaroida mihin sen laittaa!

Meillä ostetaan suuri osa vaatteista kirppiksiltä ja mukaan tarttuu vain todella siistejä vaatteita. Kun saa 1-2e:lla lapselleen uutta vastaavan paidan, jonka hinta kaupassa olisi 10-15e vähintään, kyllä siitä kieltämättä tulee hyvä mieli. Viisaasti kuluttaminen ei ole sama asia kuin ryysyissä kulkeminen!
 
Näkeehän sitä tosi monesti tälläkin palstalla kuinka inistään lapsen harrastuksen kalliudesta mutta hupsista vaan- omaan ravintolailtaan meni eilen se satanen, jolla saisi jo useamman tunnin muskarissa/urheilulajin parissa!
 

Yhteistyössä